The Proud Family Movie (2005)

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Bruce W. Smith
met de stemmen van Kyla Pratt, Tommy Davidson en Soleil Moon Frye

Penny en haar familie zijn uitgenodigd voor een vakantie op een luxe cruise. Ze komt er al snel achter dat dit een plannetje is van de kwaadaardige dokter Carver. Hij probeert er achter te komen wat het geheime recept is van een snack die alleen de vader van het meisje kent.

Waar te beginnen? Ehm, veel overdreven gekrijs, overige herrie, lelijke sound, lelijke uitspraak en intonatie in de dub (kan ook bijna niet anders als alles uit schreeuwen bestaat).
De animatie zelf gaat wel. Flintstones-like, maar dan hoekiger, lelijker en dubbel zo snel geanimeerd (why?). Ik zou dit echt niet aan kinderen voorschotelen, wat een prut.