The Fox and the Hound 2 (2006)

Alternatieve titel: Frank en Frey 2

Familie / Animatie

geregisseerd door Jim Kammerud
met de stemmen van Jeff Foxworthy, Reba McEntire en Patrick Swayze

Frank is niet zo goed in jagen als Chief en krijgt al snel het gevoel dat hij nergens goed in is. Frey heeft echter onvoorwaardelijk vertrouwen in zijn beste vriend en zorgt ervoor dat Frank in een hondenzanggroep komt. Frank vervangt echter de hond Dixie, die niet gewend is om afgedankt te worden. Dixie is van plan haar plaats in de groep terug te winnen, terwijl Frey moet toezien hoe Frank meer aandacht besteed aan zingen, dan aan hem.

neo (crew)
Yups, ik begreep het al.

avatar van Esteban
Chicken Little is trouwens nooit gepromoot als Disney Classic door de studio zelf. Her en der werd dat op verscheidene sites gepost, maar bij Disney werd er nooit of te nimmer iets in die richting gedaan.

De eerste film na 'Home on the Range' die met dat label gaat lopen is upcoming movie 'The Frogg Princess'. 'Disney Classics' staat eerder voor een lijn van films die ... nuja, dat wist Angrod al uit te leggen ... werden stopgezet en nu weer opgestart.

En of die gepromoot werd als Classic, hetzelfde als Jungle Book 2, mijn DVD zegt nog steeds Disney Classic, maar zoals ik al zei is dat alleen omdat DVD's met die titel beter verkocht worden.

avatar van Jules [NL]
ik vond het origineel van the fox and the hound erg leuk vroeger. daarom had ik hoge verwachtingen van dit deel.
een saai verhaaltje zonder echt leuke grappen en met vervelende muziek echter zorgen ervoor dat ik het als een zware tegenvaller beschouw... 1,5*

Wel een Classic of geen Classic (klassieker)The fox and the hound (1)valt daar dus onder : Walt Disneys Classics dus en dat is de status die Disney er dus aan geeft en heeft niets te maken met het feit dat een film als klassieker bestempeld wordt. M'n dochter van 9 vond hem voldoende en daarom geef ik(lees zij) hm 3*

avatar van Rianneke_Dan
Kan hier erg weinig over zeggen.
Het leek me al weinig en nu ik deze vervolgfilm gezien heb, blijkt het inderdaad ook weinig te zijn.
Verhaal is gewoon niet meer leuk, want het lijkt in de verste verte niet meer op de eerste Frank en Frey.
De karakters waren nog oke, maar de liedjes niet en ik vond de humor ook niet meer wat het was.

slechte film, 1 is veel beter dan 2

dus 2.0

avatar van Pieter Montana
Hoewel The Fox and The Hound nog altijd één van m'n favoriete Disney Classics is, viel deze midquel best wel mee. De film weet in die 58 minuten, ondanks het cliché thema, toch een redelijke band met de personages te scheppen en ze onder te dompelen in die lieve schattigheid van het origineel. De hondenband, was dit trouwens een verwijzing naar Johnny Cash?, is een goed exuus om weer een aantal aanstekelijke songs te componeren, hoewel eigenlijk de originele Disney Classic het maar met één nummer moest stellen.
De animatie oogt dan weer onrespectvol in vergelijking met het origineel. Disney lijkt d.m.v. de sequels hun kunsten met CGI wat te verleggen en dat ziet er vreselijk uit tegenover die mooie "sketchachtige"-stijl van het origineel.
Gelukkig weet Jim Kammerud al na een uurtje dat hij halt moet houden zodat deze film toch nog een dikke 2.5* krijgt. Met de supervisie van Don Griffith had hier meer in gezeten.

Het grootste plezier was nog te vinden bij de extra's waar de korte animatiefilm Goofy and Wilbur te zien was !

film_kaza
Is het niet zo dat de hoofdrollen origineel Tod en Copper heten? De beschrijving lijkt zich erg aan de NL namen aan te sluiten.

kaydegreef
Een meevaller.
Leuke film met een leuk verhaaltje.
Leuk om 1 keer te bekijken, maar niet meer. Sommige liedjes waren wel wat belachelijk, maar ja...Het is en blijft een kinderfilm.
Ben wel benieuwd naar het origineel....

avatar van tommykonijn
Leuk vervolgfilmpje. Even snel meegekeken, en het was best wel vermakelijk. Als ik de film op alle details ga bekijken zou het punt misschien wat lager zijn geweest, maar ik probeer het ook te beoordelen op hoe ik dit 'vroeger' had gevonden en ik denk: heel leuk. Gewoon leuk getekend, leuke gebeurtenissen, soms een beetje ontroerend.

avatar van TheLionKingFan
Wat ziet Frey er weird uit zeg en waren zij niet al groot in deel een

avatar van TheLionKingFan
Deel 1 vond ik al niet veel aan.......
Deze ook maar een keer bekijken.

( Ja ik weet het,ik vind deel 1 niet zo leuk en dan ook deel 2 kijken. Maar elke disneyfilm verdiend een keertje gezien te worden)

avatar van TheLionKingFan
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen... let op........
Deze vind ik beter dan deel 1! *slik*
Deel 1 is mooier getekend maar deze heeft net het beetje meer humor en actie wat Frank en Frey 1 helaas miste. Leuk om een keer met je (klein)kinderen te kijken.

3.0

avatar van Copper3396
dit is mijn lievelings film!

TheLionKingFan schreef:

Deze vind ik beter dan deel 1! *slik*

Excuses voor deze reactie van 11-jarige ik.

avatar van mjk87
Oef. De Classic vond ik wel een alleraardigst filmpje, maar dit vervolg is maar matig. Net als de andere Toon-fims meer gericht op kinderen en dat merk je vooral in de mislukte humor. Verhaal zelf is nog wel aardig en legt wat andere accenten, maar weet toch nergens te boeien. Daarvoor is het allemaal te duf met ook nog eens matige liedjes (al is de sound ervan prima en past wel bij de Amerikaanse binnenlanden). De handgetekende animatie is wel mooi met de volle herfstkleuren in de bomen, maar die combinatie met cgi is dan weer lelijk (al heb ik het ook weleens veel erger gezien). 1,5*.

Vreselijk.

Toch is het wel interessant hoe Disney ermee wegkomt hun IPs op zo'n manier uit te melken dat de main features én hun imago daar eigenlijk niet onder te lijden hebben. Deze Disney B vervolgen zijn eigenlijk zelden wat waard, maar in tegenstelling tot de gemiddelde sequel zien mensen het doorgaans niet als een smet op het IP in het algemeen.

Komt misschien omdat de films ook niet echt waardige vervolgen pogen te zijn. Deze Fox and the Hound 2 leent de personages van het origineel, maar het verhaal staat compleet los van de eerste film en voelt ook amper als een filmverhaal. Veel meer dan "er is een kermis in het dorp en Copper mag meezingen" is het ook niet.

Animatie is qua stijl ook verschillend en qua uitwerking ook duidelijk een stuk goedkoper. Erg matige CG en een weinig gedetailleerde stijl maken het er niet echt aantrekkelijker op. De soundtrack is daarbij ook compleet dramatisch, dat het "bij de setting past" is amper een excuus te noemen. Slechte muziek is slechte muziek.

Het duurt hoop en al een uur, maar binnen dat uur gebeurt echt niks noemenswaardig en is er ook helemaal niks interessants te zien. Je moet als zwaar fan zijn van het origineel om hier iets uit te halen gok ik zo.

avatar van Confusie
Lijkt mij wel een skattige film.