Botched (2007)

Ierland / Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Horror / Komedie

geregisseerd door Kit Ryan
met Stephen Dorff, Sean Pertwee en Bronagh Gallagher

Wanneer een opdracht van crimineel Ritchie Donovan totaal in de soep loopt en miljoenen aan gestolen diamanten verloren gaan, laat zijn opdrachtgever hem geen keus: Wanneer Ritchie in leven wil blijven zal hij een laatste roof moeten plegen in een hoog gebouw van een rijke familie. Hij krijgt daarbij ongevraagd hulp toegewezen van gestoorde handlangers. De klus lijkt voorspoedig te verlopen, totdat het gezelschap vast komt te zitten op een etage in een labyrint van boobytraps en Russische psychopaten. Ze zijn niet de enigen die vast zitten in het kat en muis spel op leven of een afschuwelijke dood, maar wie is te vertrouwen?

avatar van Thorak
Zinema schreef:
Na een enigszins aardig begin ontspoort deze horror zonder goede komische momenten al snel in een rommelige en clichématige flick. Het acteerwerks is bij vlagen slecht. Matig filmpje.
Mee eens alleen is het acteerwerk niet bij vlagen slecht maar in het geheel slecht. Wat een kansloze film is dit zeg. Dir rat vond ik nog juist het enige positieve van de film en natuurlijk Jaime Murray..

avatar van $pecial
Ik heb me er kostelijk mee vermaakt. Overdreven tot het absurde toe, maar ach ik heb me de complete speelduur weten te vermaken. Zeker geen horror , maar een echte komedie met wat leuke gore momentjes!

Mocht je een keer een middagje niets te doen hebben, dan is dit best een aanrader. Alleen je moet niet te nuchter zijn ingesteld

avatar van Gitarist187
deze film in een melige bui gekeken. op zo'n moment is de wel leuk. ik kon de humor er wel van in zien

avatar van Nitrouz
Krankzinnige film, maar wel erg vermakelijk.

Ik dacht van te voren dat dit een horrorfilm was, maar het komische aspect kwam al snel naar voren. Erg lachwekkende film was het wel, en een geslaagde film ook.

Niks echt negatiefs te melden over deze film, 4 sterren dus.

mug13
$pecial schreef:

Niks aan toe te voegen.

avatar van Atomaster
Horror niet echt maar wel komisch, ik heb me vermaakt. Aardig acteerwerk en grappige effecten.

bobbydigital01
$pecial schreef:

Ook mee eens

avatar van Shinobi
Toch wel positief verrast na voornamelijk negatieve reacties gelezen te hebben.
Ik ging best wel stuk om deze film, erg grappige personages: Boris, Dmitry en Hugo in combinatie met te grappige situaties.

De eerste drie kwartier zijn best goed, maar zodra je die 'Ivan' ziet wordt het helaas iets minder, vooral ook hoe hij huppelend mensen kilt.

Al met al heb ik me toch wel kunnen vermaken met deze film, 3,0 sterren.
En een tip voor de mensen die deze film nog willen gaan kijken, bekijk het als een comedy met lichte horror elementen erin verwerkt. Gewoon niet al te serieus nemen, heb ik ook niet gedaan.

avatar van puppet master
Ik heb in een deuk gelegen van het lachen, zeker met die 2 met het Russisch accent.
Hilarisch gewoon en dan ook nog wat gore effecten, geweldig.
Leuk om te zien met een paar vrienden en een pilsje.
Een echte horror/comedy.

avatar van hannes64
Viel reuze mee.
Een goed acterende Dorff, en een leuk verhaal.
Ben de avond tenminste doorgekomen.
Niet een aanrader, maar wel leuk om 1 keer te zien.

Na alle negatieve reacties was ik een beetje huiverig om deze te kijken.
Ik houd normaal absoluut niet van komische horror, een horror moet niet komisch zijn..
Maar deze film is absoluut een aanrader, leuke dialogen en fijne gore..

Toppertje!

avatar van dijkieR
Ik ga m binnenkort eens herzien.kijken of ik weer zo moet lachen...
Mensen moeten dit meer as een comedy zien en niet als een horror....
Lachen met die Boris man...

avatar van DjFrankie
Erg flauw deze film, en laat het genre horror ookm aar weg hier.

avatar van Tup&Joep
Bizarre horror met wat komische momenten. Af en toe erg flauw.
Jaime Murray was wel mooie beeldvulling.

Effecten ging nog net maar de humor in deze film maakt dat goed, heb genoten en vond het een geniale film met droge grappen, aanrader

avatar van umbra
Haha deze, net nog eens gezien, hilarisch filmpje, zeker diene ene rus Peter haha love it Horror komedie zoals ik ze wel lust 8/10

Slechte film. Begon aardig, maar op het moment dat men de lift in stapt is het niks meer. Wat een vage en niet grappige figuren zeg!!

haha grappig, vooral die christenvrouw

avatar van misterdhdh
Niet echt mijn soort film. Had toch wat meer horror verwacht, maar eigenlijk is dit gewoon een komedie met wat een aparte humor. De film begint wel goed, met die overval en dan dat auto-ongeluk.. Nadien wordt de film steeds onnozeler en wordt hij totaal niet meer serieus. Ik snap wel dat veel mensen dit wel nog een leuke film vinden, maar mijn soort humor is dit niet echt. Er zaten wel een paar leuke stukken in zoals die fake-rat, die vond ik wel nog lachen vooral wanneer die dat hoofd meesleurt. Ook die Russische bewaker was nog leuk, net zoals het taaltje dat wel nog amusant was. Geen enorm slechte film, maar gewoon niet mijn ding. Het verhaal op zich is niet zo belangrijk, want het wordt toch niet serieus genomen. Ook het acteerwerk was enorm overdreven, maar dat paste natuurlijk bij deze film. Alles was redelijk fake, wat ook de bedoeling was. Film die ik zo weer vergeten ben, was leuk om eens bekeken te hebben, maar er enorm van genoten heb ik niet. Er zaten leuke stukken in, maar soms vond ik het gewoon te belachelijk en niet grappig meer.
2/5