The Hamiltons (2006)

Horror

geregisseerd door Mitchell Altieri en Phil Flores
met Cory Knauf, Samuel Child en Mackenzie Firgens

De familie Hamilton lijkt op een hele normale familie, die in een dorpje in California woont en hun dagelijkse problemen heeft. Het gezin bestaat alleen uit kinderen, nadat hun ouders zijn overleden. David Hamilton, de oudste zoon, zorgt nu voor de rest van de familie. Wanneer het jongste lid van de familie een oude camera van zijn ouders gebruikt voor een project op school, ontdekt hij dat de familie toch niet zo 'normaal' is als hij dacht...

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Meer potentie dan uitwerking.

En dat is jammer, want hier had dus wat meer ingezeten. De makers durven af te wijken, maar niet te ver. Het acteerwerk is gemiddeld tot in orde en aan de sfeer ontbreekt weinig. Het verhaal is leuker. Maar echt bijzonder om goed genoemd te mogen worden. Nou nee.. Onderhoudend is e.e.a. wel.

Redelijk.

avatar van kimmie131195
Ik vind die poster wel eng ! xD

avatar van Ralf81
Helaas halverwege in slaap gevallen. Morgen weer een nieuwe poging!

avatar van Ralf81
Ook al was het idee dan misschien niet slecht, ik vond de film niet echt indrukwekkend. Leuk, zo'n familie, maar doe er dan wat mee! Stephen King's Sleepwalkers kon mij meer bekoren dan deze film. The Hamiltons gaat hoopvol van start, maar al gauw verzandt de film in een slepend familiedrama/documentaire. Om over het gebrek aan horror maar te zwijgen. Zelfs Lenny kan dit met zijn tandjes niet meer compenseren.

Pluspunt is wel het personage Francis; mooi om te zien hoe zijn karakter zich ontwikkelt en daarbij zijn duidelijk strijd tegen datgeen dat hij gedwongen is te doen om te overleven.....

avatar van renzoroy
Ik had dit verhaal gelezen en was meteen zeer nieuwsgierig naar deze film. Wat een teleurstelling!!
met dit concept hadden ze zoveel meer kunnen.
Gebeurt praktisch niets in.
het is een wonder dat ik niet in slaap gevallen ben.
Er wordt zeer slecht geacteerd door zo'n beetje iedereen en de regie is ook niet echt wat het moeten zijn.
die lagen volgens mij te slapen tijdens de opnames i.p.v. hun acteurs te regisseren e.d.

ik vind een film niet snel slecht, hellraiser deel 459 kan ik zelfs nog geboeid volgen maar dit is echt crap.

het idee is goed maar het had veeeeeeeeel veeeeeeeeel heeeeel veeeel beter moeten worden uitgewerkt.

0,5 is eigenlijk nog te hoog.

deze film alleen kopen als je een nieuwe onderzetter nodig hebt
of als je boekkast scheef staat.

avatar van 606
Toch wel een tegen valler.
Had meer ingezeten dit is zwak uitgewerkt

2 sterren

melvddonk
Ik begrijp niet waarom iedereen zo negatief is over deze horror. Ik heb hem net gezien en ik heb me prima vermaakt. Het verhaal is erg leuk en zelfs vernieuwd. Spanning zat er genoeg in en ook het screepy sfeertje was duidelijk aanwezig. Het acteerwerk was prima en ook het einde was erg fijn.

Verder zat er wel wat gore in deze film, maar wat dat betreft is de poster een beetje misleidend. Je denkt een hele bloederige film te gaan zien en dat valt allemaal wel mee. De gore is er wel, maar er zit niet meer gore in als in een gemiddelde horror.

Ik heb me in ieder geval weer eens prima vermaakt.

avatar van DjFrankie
12 in dozijn film, maar prima om 1 keer gezien te hebben.
Nergens eng , maar bepaalde dingen wil je toch weten, dat houdt de spanning erin.

avatar van Vascago
Heel aardige film met een mooi verhaal. Acteerwerk is heel aardig, behalve van de tweelingzus. De sfeer en de soundtrack zijn erg goed. Er had wat meer bloed en gore in gemogen, maar ik heb me zeker goed vermaakt met deze film.
3,5 *

avatar van El ralpho
Niet voor iedereen.

De film heeft een aardig uitgangspunt. Niets is namelijk wat het lijkt, en er zit een twist in de film verwerkt die ik als kijker in ieder geval totaal niet aan zag komen. Dit draagt zeker bij aan het eindoordeel van de film omdat de prent in zijn geheel hierdoor een stuk sterker wordt.

Niet dat dit iets wil zeggen over de kwaliteit van de film in zijn totaliteit overigens..Het is echt een B-film met vaak ongelukkig gekozen lelijke shots en lelijke beelden die absoluut niet zo bedoeld hadden moeten zijn. Er zitten verder een aantal lelijke fouten in de film die verder geen afbreuk doen aan het verhaal maar wel slordig zijn. Tevens zitten er rare scene's in de film verwerkt die verder weinig met het verhaal te maken lijken te hebben en die hierdoor moeilijk te plaatsen zijn. zo kun ik de incesteuze band tussen broer en zus moeilijk plaatsen.. Een zieke en rare bedoening.

Een ontmoeting met de Hamiltons is hierdoor beslist niet voor iedereen weggelegd. Als je echter door het goedkope jasje heen weet te kijken zit er best nog een aardig verhaal achter. Ook al had de uitwerking nog een stuk sterker gekund: echt slecht vind ik de film absoluut niet. Het acteerwerk is over het algemeen goed te noemen en met name het einde weet een bijzonder naargeestig sfeertje en luguber gevoel op te roepen..

avatar van kuk
kuk
Hup, weer eentje aan het (veel te) lange lijstje met overbodige poep. Om er één onderdeel uit te pakken: het gehele 'verrassingseffect' is gekromde tenen ten top. Na een half uurtje is al lang en breed duidelijk wat er gaande is, maar er blijven stukjes in het script die interessant blijven doen naar de kijker toe. Om te lachen dus. Acteerwerk was niet al te overtuigend en de cinematografie voornamelijk quasi intelligent. En van het genre horror is al helemaal geen sprake. Compleet wanproduct dus.

avatar van K. V.
Het beloofde een spannende film te worden, want de film had enkele prijzen gewonnen (ze zetten zelfs op de hoes: best independent horror film since Saw), maar viel eigenlijk ferm tegen. Het werd nooit spannend, eerder saai en hetgeen dat in de kelder zat, was ook maar een teleurstelling. Er had veel meer kunnen inzitten.
Eentje om snel te vergeten.

avatar van TragieStar.*
Had een spannende en leuke film verwacht, maar dat was het totaal niet!

Het begin was wel spannend en best een goede sfeer, later werd het helaas steeds slechter en slechter en saaier en saaier. Er gebeurde gewoon niks boeiends. Ik werd helemaal gek van die Francis. Heel de tijd maar zielig filmopnames maken, niks uitvoeren en maar toe kijken hoe gestoord zijn familie is ook al is hij er niet mee eens. Later bleek het dus beantwoord, wat echt vreselijk was.

Toen het weer een beetje beter verliep, dacht ik dat het niet veel erger meer kon. Toen kwam nog eens boven water dat ze een soort bloeddorstige vampiers blijken. Jeetje, kan het nog slechter? Dit haalt de film zoveel malen naar beneden. Had gehoopt op iets geloofwaardigers en meer spanning naar het einde. Helaas.

Het enige wat nog een beetje aangenaam was dat: Lenny die in dat hokje zat in de kelder, bleek dus een creepy kindje te zijn ipv een hond of iets anders wat ik dus dacht. Al had je dat wel kunnen raden, maar vond ik wel een leuke twist.

Jammer dat het einde ook zo teleurstellend was. Ze accepteren wie ze zijn, ze willen graag bij iemand horen, maar gaan wel ziekelijk met andere mensen om. Oke, dit is dankzij hun ''ziekte'', maar je kan toch ook gewoon iemand doodmaken op een andere manier en met meer menselijk gevoel. Ze vonden het gewoon heerlijk om ze van kant te maken, maar ze willen wel een gewoon leven leiden? Yeah right. Hier klopt iets niet, misschien dat als ze honger krijgen hun menselijkheid verdwijnt, maar dan waren ze heel de film onmenselijk.

Jammer, had echt een leuke film verwacht met een andere wending.

avatar van tattoobob
Ik ben het met El ralpho eens!!
Wel benieuwd naar het nieuwe deeltje

avatar van Insignificance
Dit mag je gerust een horror-drama noemen. Er vloeit het nodige bloed, maar naast het raadselachtige gedoe in de kelder heeft het via de jongste telg ook zo z'n beslommeringen op ander niveau. Alhoewel de soundscapes hier en daar nóg wel iets bescheidener hadden gemogen, is het sfeertje zo beheerst dat het voor een aardig contrast zorgt tussen een soort idyllische schijn en een onbedwingbare venijn dat daaronder schuil gaat. Twee aspecten die het filmpje net aan staande houden.

Want met te dik aangezette typetjes is het van tijd tot tijd aan de wankele kant. Met name het hoofd van het gezin staat te vaak op overdreven of zelfs cabaresk. Meest frappante daaraan is dat wanneer hij normaal mag doen, het ineens wel lukt. Het blijft ook allemaal net wat te bleek om er eens echt voor te gaan zitten, maar wanneer het einde nadert hebben The Butcher Brothers nog twee aardige troefjes in handen die het filmpje iets hoger in de middenmoot laten landen. Lenny is geweldig.

avatar van eppy
lekker luguber filmpje....

avatar van jippie2010
Het acteerniveau is wisselend, soms onder de maat.
Sommige scenes hebben een hoog low-budget gehalte.
Het verhaal op zich is niet vernieuwend.
Maar... de film bleef mysterieus en daardoor interessant.
Bij sommige scenes voelde je echt die onderhuidse spanning.

Conslusie: niet goed genoeg, maar toch benieuwd naar deel twee. *2.0

avatar van Bottleneck
Toch een redelijk geslaagd drama / horrortje, vond het wel sterk toen het vampieren-gedoe om de hoek kwam kijken. Niet bepaald m'n favoriete ding maar met deze alledaagse focus is het een mooie afwisseling. De persoonlijke problemen van Francis geven de film een extraatje mee en Lenny zorgt voor de meeste frisse wind.

Het enige wat tegenzit is het acteerwerk (die meid.. en bijvoorbeeld de scene met de politie en David kwam to-taal niet uit de verf), audiovisueel is het weinig memorabel en het blijft een tikkeltje te braaf; had allemaal scherper moeten zijn. Maar een lage 2,30 verdient deze film niet.

avatar van mayhemblik
DjFrankie schreef:
12 in dozijn film

Bedoel je niet zoals in het gezegde 13 in een dozijn?

avatar van FillumGek
De score is wat laag, maar toch had hier wat meer in gezeten. Het is vooral allemaal behoorlijk braaf en ik vond de rol van Francis nogal storend. De uiteindelijke twist verklaart het helemaal, maar zijn gepiep hing me op een gegeven moment de keel uit.

Visueel is de film best lelijk met schokkerige camerabewegingen om chaos te versterken. Zag er erg amateuristisch uit. Het vreemde sfeertje wat rond het gezin hangt komt de film wel ten goede, wat vooral voort komt uit de opgefokte tweeling. De rest van de cast kon me niet boeien. Het vrouwelijke slachtoffer in het paars was zelfs enorm irritant.

Hier en daar een geflipte scene, al mocht het wat bloederiger. De twist op het einde is leuk, al werd er wel diverse keren naar gehint. De film is best het bekijken waard, maar weet zijn potentie niet te benutten.

avatar van SpinPSB
Wel te kijken, maar net niet goed genoeg voor een voldoende

avatar van Phantasm
Tegenvaller, had meer in kunnen zitten, echt veel gebeurd hier niet in.

avatar van apolicum
mayhemblik schreef:

Bedoel je niet zoals in het gezegde 13 in een dozijn?

Hij bedoelt wellicht toch 12 in een dozijn: een film die er nog nét bijkan.
Een film zoals 13 in een dozijn is een film die in principe overbodig is

avatar van mayhemblik
Klinkt zeer aannemelijk, wat zeg ik? Ik ga hem zelf ook gebruiken!

avatar van Barry83
Hoopvol voordat ik de film ging kijken maar achteraf een draak van een film. Heel erg slecht en verhaal is waardeloos.

telleurstellend