Unknown World (1951)

Alternatieve titel: To the Center of the Earth

Sciencefiction

geregisseerd door Terry O. Morse
met Bruce Kellogg, Otto Waldis en Jim Bannon

Het is 1951 en de dreiging van een nucleaire oorlog is groter dan ooit. Dr. Jeremiah Morley en zijn team hebben echter de oplossing om de mensheid te redden van de ondergang. Ze hebben de Cyclotram gebouwd, een voertuig dat naar het diepste van de Aarde kan doorboren. In de diepte van de Aarde kan de mens dan overleven zonder last te hebben van de schadelijke stralingen.

avatar van wendyvortex
Het op een kruimelzuiger lijkende toestel heeft nogal wat moeite de vulkaanwand te bestijgen, laat staan dat we dan nog even naar het middelpunt van de Aarde moeten gaan graven met dat ding.
Afgezien daarvan en van het feit dat dit een zwart/wit-no-budget-SF voor de drive-in-bioscopen is..toch nog wel een verrassend onderhoudende zeer vroege voorloper van "The Core".