About Adam (2000)

Ierland / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Gerard Stembridge
met Stuart Townsend, Frances O'Connor en Kate Hudson

Lucy treedt op als zangeres in café's. Tijdens een van haar optredens ziet ze Adam binnenkomen en ze is op slag verliefd op hem. Adam is charmant, jongensachtig, lief, kortom de man van haar dromen. Al snel vormen zij een stel en besluiten zich te verloven. Maar Lucy's zussen Laura en Alice zien hun nieuwe zwager ook wel zitten. Eerst begint de één een affaire met hem, gevolgd door de ander. Als de broer Adam dan ook nog eens meer dan leuk begint te vinden, is het hek helemaal van de dam.

De acteurs mogen dan wel onbekend zijn. De film zit prachtig in elkaar. Je kijkt de film in de ogen van 3 zusjes, die mooi in elkaar overlopen. Een echte aanrader!!!

Kate Hudson onbekend? Dochter van Goldie Hawn.

kate hudson is voor mij de ideale vrouw.

Verrassende leuke romkom die je zonder problemen eens een keertje kunt meenemen uit je videotheek. 3.5*

avatar van soom
Ik vind het een heerlijke meidenfilm, lekker om op de bank te kijken. Stuart Townsend is goed, en bewijst dat hij meer is dan de vriend van Charlize Theron. Kate Hudson is alweer goed in een rol die echt bij haar past. Ook de andere rollen in deze film zijn goed en goed gecast.

Toch geef ik hem maar 2*, vanwege het té voorspelbare einde. Je kan er op zitten wachten, eigenlijk.

avatar van matthijs_013
Aantal stemmen verbaast me
zag hem vanmiddag gewoon in de videotheek liggen

avatar van Norma
De film begint heel aardig, al gauw vraag je je af hoe het nou zit met die Adam Echter, op deze vraag krijg je aan het einde van de film niet echt een bevredigend antwoord vind ik: waarom al die leugens, zoals over die auto? En vinden alle zussen het maar okee, ook ten opzichte van degene die met hem trouwt? Blijkbaar, maar ik vind dat toch een beetje vreemd gegeven. Misschien neem ik het wat te serieus, zou kunnen, maar echt veel te lachen viel er toch ook niet.

De manier waarop het verhaal wordt gefilmd vanuit de verschillende oogpunten van de zussen vond ik wel erg leuk gedaan, leverde toch zo nu en dan "oh, zit dat zo''momenten op. Daarvoor dan toch 2,5 sterren, de rest van het verhaal vond ik totaal niet goed uitgewerkt.

Ik vond het een erg goede film, niet zo standaard en heel verrasend. Een 4.5

Verrassend idd en leuk om te volgen vanuit al die verschillende standpunten.
Had het einde eigenlijk niet verwacht .

Het begon toch met een flashback en deze was toch niet echt positief voor Adam. Had dus niet verwacht dat dat trouwen ging komen.

Belangrijkste vind ik dat een film me geboeid kan houden en dat is duidelijk het geval, redelijk hoge rating krijgt deze film van mij.

avatar van Zuzuu
Film valt mee. Er zijn momenten waarop je ze niet verwacht, maar toch komen ze.

Verdient een *3,0*

avatar van ptzz
hee.. ik heb een vraagje,,
Ik heb deze film nog niet gezien & wil hem kijken met een goede vriend van me.
Ik was op zoek naar een romantische film en deze lijkt me wel wat..
Maar, is het wel iets om samen met een jongen te kijken?
Is dit niet typisch zo'n meidenfilm?

Laat het me A.U.B weten, want ik wil er de beste avond van maken &dat lukt niet zonder een goede film.

Ik vind het niet echt een geschikte film om met je vriendje er naar toe te gaan, het is idd erg meisjes achtig niks voor jongens. Maar voor meisjes is het wel leuk. Als je een romantische film wilt is Cruel Intentions misschien wel leuk, niet super dramatisch en soms grappige stukjes.

avatar van Purmerend
Poster met het moviegoodslogo er doorheen.

Beetje vreemde film

avatar van missy85
rare film, ik vond er niets leuks aan.

verschrikkelijke film
trouwen en ook nog 2 minaars der bij ahhh
echt een bagger

Verrassende en onderhoudende film. Niet meer en niet minder.

avatar van ane19
deze film ging wel. 3*
als Kate Hudson niet had gespeeld in deze film zou ik 1* geven

avatar van brielen
Grijze middenmoter van de romantische komedies. Leuk, maar niks meer.3.

avatar van benthe
Leuke film, leuk dat de personages elk het verhaal vertellen. Orgineel en grappig!

avatar van rep_robert
Verrassend laag gemiddelde, ik moet zeggen dat het hele uitgangspunt bijzonder vermakelijk is. Vooral omdat het vanuit het oogpunt van de 3 zussen en de broer verteld wordt. Adam weet ze allemaal stuk voor stuk om z'n vinger te winden en het is erg leuk om te zien hoe bepaalde scenes terugkomen. Erg komisch en voor zover ik weet ook redelijk origineel.
Daarnaast was het erg leuk om wedstrijden van het Nederlands elftal op de achtergrond te zien tweemaal. Je zag en hoorde zelfs Bergkamp genoemd worden.

Wat me wel van een hogere waardering afhoudt is het einde, dat is veel te braaf en Adam wordt totaal niet gestraft voor zijn daden. Een echt duidelijk argument blijft ook achterwege. Jammer, want voor de rest heb ik me prima vermaakt.

avatar van benni
Ergste is, geen plot. Wat was nou de boodschap van de film....???? Slechte film. Slecht verhaal. Hou van RC's , maar dit.....

avatar van daxclusive
Prima film, goed verhaal met een leuk einde.
Voor 1.79 mee genomen vandaag en was het zeker waard.

Gewoon een leuke film, aangenaam amusement met een aardig, pretentieloos verhaaltje.
Heel apart om Kate Hudson te horen spreken met een Iers accent, wat haar trouwens best goed af ging. Leuk.

Dick2008
Deze film is ook alweer een stuk beter dan vorige keer. Wel zijn de eerste 20 minuten nogal zoetsappig, een beetje moeizaam ook, daarna wordt het langzaam beter, maar eigenlijk wordt het pas halverwege een leuke film, dus waarschijnlijk vorige keer al voortijdig uitgezet.

Kate Hudson speelt alsof ze nergens bang voor is, eigenlijk net d'r moeder, ook zo'n druktemaakster. Stuart Townsend doet het ook wel aardig. Ik vind Frances O'Connor eigenlijk wel het beste spelen daardoor wordt het zoals geschreven dan ook halverwege veel beter. Ook nog wel een aardige rol van Charlotte Bradley als de derde zus en de moeder (Rosaleen Linehan) is eigenlijk ook wel grappig.

Een echte romcom haal ik er ook niet meteen uit, maar meer een soort zedenkomedie. En ook al kan je beter niet voor het verhaal gaan, is dat op zich toch leuk gevonden maar de film is toch eerder leuker door de hier en daar grappige momenten en de verschillende relaties met knappe vrouwen. Uiteindelijk toch nog een redelijk plezierige film. 2.0/4.0

gauke schreef:
Verrassende en onderhoudende film. Niet meer en niet minder.

Plagerige en speelse romantische komedie, waarin de hoofdpersoon (een natuurtalent die weet hoe hij mensen moet behagen) niet enkel het hart van een jonge vrouw voor zich wint maar dat van haar hele familie. Het verhaal kent twee perspectieven, heeft heerlijke en fijne Britse humor en brengt onder meer voyeurisme terug naar zijn oorspronkelijke vorm.