Spiral (2007)

Drama / Thriller

geregisseerd door Adam Green (I) en Joel Moore
met Joel Moore, Amber Tamblyn en Tricia Helfer

Telemarketer Mason (Joel Moore) is een eenzame en introverte jongeman. Wanneer er een nieuwe collega op het werk verschijnt (Amber Tamblyn), die vrolijkheid en geluk uitstraalt, lijkt het leven een wat positievere wending te krijgen. Mason's beschermende facade verdwijnt langzaam en hij durft zich steeds meer te openbaren, maar dat blijkt niet alleen maar positief te zijn...

avatar van stan
Amber Tamblyn

Ben erg benieuwd

Amber Tamblyn rules! Geweldige actrice, een van de weinige die tijdens een sterfscène formidabel speelde. Denk dat ze het genre Thriller wel aan kan (en niet alleen vanwege de sterfscène, dat was meer om haar kunnen aan te tonen )

Na de trailer gezien te hebben weet ik bij God niet wat voor een film dit is...

ik ga hem nu bekijken ik hou jullie op de hoogste

ik vind het een goeie film zeer goed acteer werk van Joel Moore .
Fil mzit goed inelkaar begin is een beetje mysterious maar je word op een duur goed meegenomen in de film en gevoelens van de hoofdpersonen ik geef hem een 4

Raffael77
Ik ben totaal niet onder de indruk van deze film.
Slecht en matig verhaal. Moore is wel goed maar ik vind de film borring. De opbouw duurt veel te lang. Na een uur uitgezet.

Het speculeren over wat wel en niet is gebeurd duurt na mij mening te lang. Het gaf mij een idee dat de film zo blijft aanhouden tot het einde en dan blijkt de film er tegen te vallen.

avatar van Blackhole
heerlijk zwart, een zware natte drama met al die regen,

mooi neergezet, had echt niets door tot aan het einde maar...

ik ga toch maar eens schilderen, ze zeggen dat het goed is voor..

Ik kan deze film nergens vinden, geen videotheek of winkel heeft hem en ik heb hem ook niet op film1 voorbij zien komen. Iemand een idee?

avatar van sander.h
Ik vond het een onderhoudende film.
Joel Moore zet een perfecte sul neer, en de film komt voor het grootste deel op hem neer, maar hij draagt het geheel prima.

De film is op zich niet spannend dus ik kan me voorstellen dat mensen voortijdig afhaken, maar men wist mij toch tot het eind geboeid te houden.

Wel enkele minpuntjes, ik vond dat Amber (op zich goeie rol van Amber Tamblyn, ook geen straf voor de oogjes trouwens) qua personage een beetje onduidelijk blijft. De wijze waarop zij contact legt met Mason komt wat onnatuurlijk over, daarnaast vraag je je af waarom ze uberhaupt moeite steekt in de relatie.

Daarnaast een beetje flauw dat de laatste pose ook voor de kijker geheim blijft, al kun je dat natuurlijk ook positief uitleggen.

Echter, al met al en dan met name door de goeie acteerprestaties, de fraaie jazzy muzikale omlijsting en het vreemde sfeertje toch een onderhoudend geheel. 3,5*

avatar van Corcicus
Pffft, wat was dit een saaie film zeg. Na Hatchet 1 en 2 en Frozen, dacht ik dat ik nooit teleurgesteld zou worden door Adam Green, maar dit was een bagger van jewelste. Het oninteressante figuur meets world-thema is niet aan mij besteed,

avatar van perceived
Eindelijk gezien en ben er ook niet enthousiast over. Soort van psychologisch drama dat vooral door het niet zo denderende acteertalent totaal niet tot zijn recht komt. Inhoudelijk viel het ook nog eens tegen.

Geen "echte" Adam Green. Het lijkt vooral een project te zijn van mede-regisseur Joel David Moore die er tevens schrijver van is en één van de twee (hoofd)rollen vertolkt.