Abandon (2002)

Drama / Thriller

geregisseerd door Stephen Gaghan
met Katie Holmes, Benjamin Bratt en Charlie Hunnam

Studente Katie Burke staat onder hevige stress om haar scriptie op tijd af te ronden en een prestigieuze baan te bemachtigen. Alsof dit al niet genoeg is wordt ze ook nog eens geconfronteerd met haar oude vriendje, die na een afwezigheid van twee jaar plotseling weer opduikt.

• dinsdag om 22:45 uur op TV (SBS9)
FisherKing
Een van de comments op Imdb geeft het aardig aan.

I would not even recommend this movie to my dog!!

avatar van narva77
Katie Holmes is abandoned to oblivion.

Of is dat flauw?

Bij 'genre' hierboven staat horror/thriller, maar horror is het zeker niet. Was redelijk boeiend in de eerste helft, maar zakte al snel in elkaar.

Lis
Ik wist al snel hoe het in elkaar zat.
Hou ik dus helemaal niet van,ik mag graag in het ongewisse blijfen tot het eind.
Jammer...wat ik in een Filmclub blaadje las..leek ie me zo goed.
Helaas pindakaas:-)

avatar van wackyboy
Er wordt hier geprobeerd het standaard plotje op te leuken met wat pretentieuse flash back en forth-jes. Het maakt het er allemaal niet beter op want je ziet de ontknoping mijlenver aankomen. Ook raar is dat de film zo plotseling is afgelopen, maar met een zwak verhaaltje zoals dit, is dat eigenlijk ook niet zo erg.

Voor iemand die geacht wordt een goed scenario te kunnen schrijven (Oscar voor Adapted Screenplay voor Traffic, al vond ik die persoonlijk ook niet al te best) is het script van Gaghan in de eerste plaats al uitermate zwak. Montage is overigens ook behoorlijk willekeurig.

Kijk alleen naar films waarin Katie Holmes een bijrol heeft (Ice Storm, Wonder Boys, Go), die zijn namelijk wel goed.. Tjah...
Deze film helpt nog niet eens op de achtergrond bij gebrek aan tienerserie's (tijdens de zomerstop ofzo)...

avatar van jassonn
Geen leuke film,erg slaapverwekkend,slap verhaal.
1 ster.

Niet echt super film
ik vond de geluiden echt goed gevonden
niet van die saaie dingen en de hele tijd herhalingen

Katie maakt de film goed door haar schoonheid!

Ik vond hem niet zo slecht als vele anderen hier. De sfeer was heel aardig, acteerwerk niet super, maar ook zeker niet slecht. Jammer dat het plot wel erg snel verraden werd. Toch over het geheel gezien bovengemiddeld. 3,5*

heb de film een hele tijd geleden gezien, maar hij viel me tegen. tverhaal was nogal cliché en tplot trok echt op niks, er was gewoon geen enkele aanwijzing voor het plot. stom dus. ma het had mss wel iets kunnen worden.

avatar van TheRisingSun
Ondanks de lage score hier wil ik deze wel gaan bekijken. Al is het maar voor Katie Holmes.

Hmm, twee sterren en op het moment van uitzending een constante storing... ik pas...

nou, nou, nou , wat een negatieve kritieken zeg.....

zo erg was deze film nou toch ook weer niet? Integendeel, ik heb me erg vermaakt met deze film...

Hoezo inzakking in het tweede deel ? De film bleef mij boeien tot het einde. En wat was er nu voorspelbaar ? Dat viel toch wel mee?
. Ik kan mij vaak vinden in de cijfers die gegeven worden op deze site maar deze film past niet in 2.0 sterren rijtje thuis. En ja, ik zou deze film zelfs aanraden aan mijn kat.

3.0 *

avatar van TheRisingSun
Zat toch niet slecht in elkaar,deze film. Redelijk goed verhaal met een aardige acterende Holmes. Het gemiddelde hier kan idd wel wat omhoog wat mij betreft.

3 sterren

avatar van Fangs
Fangs (crew)
De spanning wordt goed opgebouwd, maar naar het einde toe wordt de film steeds onlogischer, ingewikkelder en vreemder. Verder een leuk gegeven, goed spel van de acteurs en wel een paar aardige schrikeffecten.
Wat ik wel écht goed vond, is dat je na het zien van de film er nog wel over na gaat denken, wat ik niet vaak heb. > 3.0*

avatar van xenne
heb al veel slechtere films gezien dan dit zenne... vond het redelijk boeiend en niet voorspelbaar .... 2,5

Katie Holmes is goed, de regiestijl op zijn zachtst gezegt vreemd, de kleurenfilters zijn eerder kitsch dan kunst en het ligt er allemaal te dik bovenop waardoor het geheel toch ietwat voorspelbaar word.
Matige thriller die net een voldoende krijgt door het spel Van Holmes.3*

avatar van soom
Katie is, naast 100 andere miljoen andere actrices, zeker ook een favoriet van mij. Er was een tijd voor Tom en de Scientology waarin ze nog niet gehersenspoeld was. Als aanhangsel/verlengstuk van Tom zie ik haar nu in de serieuzere bladen, en die rol vervult ze met minder overtuiging dan de rollen die ze speelt in haar werk.

Het is matig, ken het een beetje beter dan bijvoorbeeld in Enigma, maar door de aanwezigheid van Katie is deze film wel een beetje beter geworden.

ik vond het wel een leuke film hoor.
vooral de acteurs waren erg leuk om naar te kijken.

dit is tenminste een rol van katie holmes die een beetje nieuw is, niet het lieve meisje!

4.5 sterren is het toch zeker wel waard!

avatar van niethie
Redelijk vermakelijke kleine triller met een prima verhaaltje dat jammer genoeg niet echt goed uit de verf komt, nergens echt spannend of orgineel en een beetje een vaag verhaal, maar de knappe holmes, de muziek en een paar redelijk stijlvol geschoten scenes zorgde ervoor dat ik me nog prima vermaakt heb.

2,5 sterren

avatar van ViggøJøhnny
niethie schreef:
een beetje een vaag verhaal,

dat vond ik ook, ik ben er nog steeds niet uit hoe het precies zat..
verder kon ik me er goed mee amuseren

**2,5**

avatar van Tigerlily
Huh? Dat was mijn eerste reactie bij het nogal abrupte einde. Ik snap niet precies wat er nu aan het einde gebeurde, en hoe alles in elkaar zat :/ Jammer!

Ik vond het opzich wel boeiend, maar af en toe toch wel een beetje saai. ik zou hme niet nog eens kijken. De spanning zat er wel in, maar het einde vond ik best zwak. Had ze nou allbei die mannen vermoord, of was dat een droom ofzo?

Naja, 2 sterren

Op het verrassende einde na, was deze film niet veel waard.
Slechte vertolkingen, vooral van Katie Holmes en een vaag, maar vooral saai verhaal.
Wederom eentje om snel te vergeten deze film.

(verwijderd)
FisherKing schreef:
Een van de comments op Imdb geeft het aardig aan.

I would not even recommend this movie to my dog!!

Ik kan geen enkele film verzinnen die ik zou aanraden aan mijn hond.

avatar van IH88
Abandon

Erg matige film. Abandon is op zich wel sfeervol, maar het wil maar niet spannend of meeslepend worden. Het verhaal zou op zich wel interessant kunnen zijn maar wordt zo saai en opzichtig gebracht, dat je het eigenlijk niet uitmaakt wat de clou van het mysterie is. Een mysterie dat je best snel door hebt.

Katie Holmes is aardig als overspannen student, maar op andere vlakken faalt ze. De andere acteurs doen eigenlijk voor spek en bonen mee. Gelukkig is het een korte film en kan je snel door met je leven.