The Krays (1990)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Misdaad

geregisseerd door Peter Medak
met Gary Kemp, Martin Kemp en Billie Whitelaw

Gedurende de jaren zestig werd de Londense onderwereld gedomineerd door twee broers; Ronnie en Reggie Kray. 'The Krays' is hun waargebeurde verhaal. Ronnie en Reggie werden geboren en groeiden op tijdens de harde oorlogsjaren in de Londense wijk East End. Aangemoedigd door hun dominante moeder Voilet, ontpopten ze zich als brutale leidertypes.

ipman-99
Kan iemand 'The Rise Of The Krays' toevoegen !
Twee nieuwe films in 2015 over de broers 'Krays' !
(die andere is 'Legend', die is toegvoegd ) !!!

ipman-99
"When People Are Afraid Of You .... You Can Do Anything. Remember That." ... " !!!

Meesterwerk (Heropfrissing) !!! Emoji!!! 'The Krays' is één van mijn favorieten
in het genre Gangsterfilms. Ik zag deze voor het eerst als kind en ik had na afloop
wel enkele akelige dromen. Uiteraard beleef je het als kind anders, maar nu anno 2015
bij deze heropfrissing blijft de film nog steeds ruimschoots overeind.
De kracht is o.a de duistere sfeer en de acteerprestaties van Gary Kemp en Martin Kemp
die fenomenaal gestalte geven aan The Krays' broers.
Martin Kemp alias Reggie Kray en Gary Kemp alias Ronnie Kray.
De close ups rond de ogen waren beklijvend ten noemen met de juiste sfeervolle
muziek. De prachtige pakken die de broers dragen zijn indrukwekkend, en je kan hier
gerust zeggen ... de kleren maken de man !
We zien eigenlijk de Krays opgroeien al van bij de geboorte, we zien de jongens als kinderen
en hoe de broers hun band met hun moeder beleven is erg opvallend.
Ook de seksuele geaardheden komt ruimschoots aan bod.
Dramatische en aangrijpende momenten wissel elkaar af, maar vooral hoe de broers
in de onderwereld staan is echt opvallend.
Enkele harde scènes qua bruutheid zoals o.a de scène in de biljartzaal of waneer
ze iemand zijn 'glimlach' op zijn gezicht wille 'toveren' met een vlijmscherp voorwerp.
De boks scène is onvergetelijk en stond op mijn netvlies gebrand.
De relatie tussen Reggie en zijn latere vrouw Frances, laat je absoluut
ook niet onbetuigd !!!
Een meesterwerk van een Gangsterfilm .... laat dat duidelijk zijn !!!!

avatar van mcdaktari
misschien verstandig om ff een time-out te nemen want je begint dubbel berichten te plaatsen

avatar van Norman Mailer
"Een blow in de morgen, is een dag zonder zorgen."

Ofzoiets.

avatar van mcdaktari
bijvoorbeeld

joyce.b
Aan ip man 99 die "The rise of the Krays"(2015) is een heel saaie film,je kijkt naar een soort plaatselijk windhoosje van 2 broers,met veel lawaai en kabaal,en dan ben je blij dat de film afgelopen is..