L.A. Story (1991)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Mick Jackson
met Steve Martin, Sarah Jessica Parker en Kevin Pollak

Harris Telemacher is de weerman van een tv-station uit Los Angeles. In een poging om geluk te vinden (of op z'n minst een date) krijgt hij hulp uit onverwachte hoek: de stad Los Angeles zelf.

vic
erg leuke film. Het leefbeeld in LA word op de hak genomen. Steve martin vind ik in deze film wel goed

avatar van narva77
Leuke film, Steve Martin is hier best leuk, en mooie muziek ook van clannad (of Enya)

avatar van Ralfke
Muziek viel me inderdaad ook op ja. Is Clannad volgens mij (ik weet het wel zeker). Ach, best een leuke komedie en Martin speelde inderdaad helemaal niet slecht!

Is Clannad volgens mij (ik weet het wel zeker).
En toch is het Enya.

Bron: IMDB

avatar van Ralfke
Aha, nou vooruit dan maar

avatar van petey
Enia was ooit zangeres bij Clannad, dus jullie hebben beiden gelijk.

avatar van Armin
Vond dit wel een bijzondere comedy. Origineel verhaal en een goede rol van Martin. ***1/2

neo (crew)
Af en toe wat erg leuke vondsten (snelwegbord bv) en een leuke rol van Martin. 3 sterren

op zich een leuke film, maar de film heeft eigenlijk helemaal geen verhaal.
het is Steve Martin, enkele leuke grappen en een mooi beeld van L.A dat de film toch zeer genietbaar maakt.
maar of L.A echt zo is, zie ik hopelijk volgend jaar zelf als ik er op vakantie ga. 3.5*

Ik kan me herinneren dat er toch wel een vrij aardig (subtiel) verhaal in zat. Hoe dan ook, sowieso een erg leuke film met veel scherpzinnige en originele momenten. Binnenkort maar weer 'ns kijken.

avatar van davidov
vond het leuk hoe toeval mee werkt aan je lot, met behulp van een misschien wel denkend verkeers bord.

avatar van Loesa
Verschrikkelijke film. Vond hem echt niet leuk... Grappig wel de jonge Sarah Jessica Parker en Woddy Harrelson.

Erg leuke film, Steve Martin op zijn best. Al is het zo dat je die of haat of grappig vindt. Ik moet altijd erg om hem lachen. En het leven in LA wordt op een hilarische manier belachelijk gemaakt. Een vrijwillige klysma als darmreinigingsmethode? Nice!

Heeft iemand dit toevallig opgenomen. Wilde het namelijk graag zien, maar was dus vergeten om de video in te stellen....

avatar van Loesa
gwaihir schreef:

Vind hem juist over het algemeen wel goed, maar deze film vond ik nix...

avatar van SuperSideSwipe
Ik vond dit een vermakelijke film die ik al een paar keer heb gezien. Vooral leuk is Sarah Jessica Parker die er op jongere leeftijd een stuk beter uitzag dan tegenwoordig.

Martin was redelijk grappig, en dat gepraat met die Matrix borden was erg geestig moet ik zeggen.

Een mooie film met een leuk sfeertje.

avatar van thomzi50
Leuke film waarin L.A.'s lifestyle een beetje in de zeik wordt genomen. Steve Martin is heerlijk om te zien en de film zit vol met leuke grappen. Ook de deleted scènes zijn de moeite waard. 3,5*

avatar van thomzi50
Overigens ook de enige film waarin ik Sarah Jessica Parker niet irritant vond, terwijl het hier juist het meest de bedoeling is.

avatar van Basso89
De film begon een beetje saai te worden na een tijdje. Weinig echt grappige fragmenten gezien in deze film.

avatar van tommykonijn
Film wist me niet altijd volledig te boeien. Opzicht was het soort MSN-taal dat uit dat bord kwam wel grappig, en ook de rollen van Sarah Jessica Parker, Steve Martin en Woody Harrelson waren wel leuk. De humor was wat slap af en toe, en hier en daar zaten een paar saaie scenes. Ik was eerst aan het denken aan een 2,5* maar ik denk dat de film me net te min heeft vermaakt daarvoor.

avatar van The One Ring
Zeer alleraardigste film, die barstensvol ideeën zit. Veel visuele grapjes, geestige dialogen, originele verhaalelementen en gewoon een hoge dosis creativiteit. Dit is echt zo'n film die ik erg leuk wil vinden, omdat het zoveel nieuwe ideeën lijkt te hebben. Jammer dat het nooit een echt goed geheel wordt. Steve Martin schreef het script waarschijnlijk op een moment dat hij zoveel vondsten had verzameld dat zijn hoofd er bijna van barstte, maar wordt nooit echt bevredigend aan elkaar geplakt. Al ligt dat niet eens zozeer aan het script, maar aan de saaie regie van Mick Jackson. Een script als deze verdient een visuele en muzikale ondersteuning die net zo prettig gestoord is als de ideeën die erin voorkomen. Het meest dodelijk is een filmstijl die het brengt alsof het gewoon ieder ander script is. Dat is helaas Jacksons aanpak. Jammer want daardoor ging waarschijnlijk een potentiële komische klassieker verloren. Het eindresultaat is echter leuk genoeg voor een avondje vermaak. En Steve Martin is hier op zijn best, waarschijnlijk omdat deze film zeer persoonlijk voor hem was. Had hij het zelf moeten regisseren?

Matige film waarin een tv-weerman advies krijgt van een electrisch billboard. Een luchtige romcom die qua humor wat onevenwichtig is. Hier en daar wel grappig en Los Angeles wordt soms bijna sprookjes-achtig in beeld gebracht. Steve Martin is perfect op zijn plaats hier en de letterlijk rondhuppelende Sarah Jessica Parker is wat irritant.