• 11.537 nieuwsartikelen

Met onder meer: Steve Martin, Sarah Jessica Parker en Kevin Pollak

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 27 maart 1992

Plot L.A. Story

"Something funny is happening in L.A."

Harris Telemacher is de weerman van een tv-station uit Los Angeles. In een poging om geluk te vinden (of op z'n minst een date) krijgt hij hulp uit onverwachte hoek: de stad Los Angeles zelf.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van vic

vic

erg leuke film. Het leefbeeld in LA word op de hak genomen. Steve martin vind ik in deze film wel goed

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Leuke film, Steve Martin is hier best leuk, en mooie muziek ook van clannad (of Enya)

avatar van Ralfke

Ralfke

• 2063 stemmen

Muziek viel me inderdaad ook op ja. Is Clannad volgens mij (ik weet het wel zeker). Ach, best een leuke komedie en Martin speelde inderdaad helemaal niet slecht!

avatar van EmDee

EmDee

Is Clannad volgens mij (ik weet het wel zeker).
En toch is het Enya.

Bron: IMDB

avatar van Ralfke

Ralfke

• 2063 stemmen

Aha, nou vooruit dan maar

avatar van petey

petey

• 1901 berichten

Enia was ooit zangeres bij Clannad, dus jullie hebben beiden gelijk.

avatar van Armin

Armin

Vond dit wel een bijzondere comedy. Origineel verhaal en een goede rol van Martin. ***1/2

avatar van neo

neo

Af en toe wat erg leuke vondsten (snelwegbord bv) en een leuke rol van Martin. 3 sterren

avatar van roda

roda

op zich een leuke film, maar de film heeft eigenlijk helemaal geen verhaal.

het is Steve Martin, enkele leuke grappen en een mooi beeld van L.A dat de film toch zeer genietbaar maakt.

maar of L.A echt zo is, zie ik hopelijk volgend jaar zelf als ik er op vakantie ga. 3.5*

Ik kan me herinneren dat er toch wel een vrij aardig (subtiel) verhaal in zat. Hoe dan ook, sowieso een erg leuke film met veel scherpzinnige en originele momenten. Binnenkort maar weer 'ns kijken.

avatar van davidov

davidov

• 1941 stemmen

vond het leuk hoe toeval mee werkt aan je lot, met behulp van een misschien wel denkend verkeers bord.

avatar van Loesa

Loesa

Verschrikkelijke film. Vond hem echt niet leuk... Grappig wel de jonge Sarah Jessica Parker en Woddy Harrelson.

avatar van gwaihir

gwaihir

Erg leuke film, Steve Martin op zijn best. Al is het zo dat je die of haat of grappig vindt. Ik moet altijd erg om hem lachen. En het leven in LA wordt op een hilarische manier belachelijk gemaakt. Een vrijwillige klysma als darmreinigingsmethode? Nice!

avatar van gotti

gotti

Heeft iemand dit toevallig opgenomen. Wilde het namelijk graag zien, maar was dus vergeten om de video in te stellen....

avatar van Loesa

Loesa

gwaihir schreef:

Vind hem juist over het algemeen wel goed, maar deze film vond ik nix...

avatar van SuperSideSwipe

SuperSideSwipe

Ik vond dit een vermakelijke film die ik al een paar keer heb gezien. Vooral leuk is Sarah Jessica Parker die er op jongere leeftijd een stuk beter uitzag dan tegenwoordig.

Martin was redelijk grappig, en dat gepraat met die Matrix borden was erg geestig moet ik zeggen.

Een mooie film met een leuk sfeertje.

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1969 berichten

Leuke film waarin L.A.'s lifestyle een beetje in de zeik wordt genomen. Steve Martin is heerlijk om te zien en de film zit vol met leuke grappen. Ook de deleted scènes zijn de moeite waard. 3,5*

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1969 berichten

Overigens ook de enige film waarin ik Sarah Jessica Parker niet irritant vond, terwijl het hier juist het meest de bedoeling is.

avatar van Basso89

Basso89

De film begon een beetje saai te worden na een tijdje. Weinig echt grappige fragmenten gezien in deze film.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

Film wist me niet altijd volledig te boeien. Opzicht was het soort MSN-taal dat uit dat bord kwam wel grappig, en ook de rollen van Sarah Jessica Parker, Steve Martin en Woody Harrelson waren wel leuk. De humor was wat slap af en toe, en hier en daar zaten een paar saaie scenes. Ik was eerst aan het denken aan een 2,5* maar ik denk dat de film me net te min heeft vermaakt daarvoor.

avatar van The One Ring

The One Ring

Zeer alleraardigste film, die barstensvol ideeën zit. Veel visuele grapjes, geestige dialogen, originele verhaalelementen en gewoon een hoge dosis creativiteit. Dit is echt zo'n film die ik erg leuk wil vinden, omdat het zoveel nieuwe ideeën lijkt te hebben. Jammer dat het nooit een echt goed geheel wordt. Steve Martin schreef het script waarschijnlijk op een moment dat hij zoveel vondsten had verzameld dat zijn hoofd er bijna van barstte, maar wordt nooit echt bevredigend aan elkaar geplakt. Al ligt dat niet eens zozeer aan het script, maar aan de saaie regie van Mick Jackson. Een script als deze verdient een visuele en muzikale ondersteuning die net zo prettig gestoord is als de ideeën die erin voorkomen. Het meest dodelijk is een filmstijl die het brengt alsof het gewoon ieder ander script is. Dat is helaas Jacksons aanpak. Jammer want daardoor ging waarschijnlijk een potentiële komische klassieker verloren. Het eindresultaat is echter leuk genoeg voor een avondje vermaak. En Steve Martin is hier op zijn best, waarschijnlijk omdat deze film zeer persoonlijk voor hem was. Had hij het zelf moeten regisseren?

scorsese

• 11925 berichten

Matige film waarin een tv-weerman advies krijgt van een electrisch billboard. Een luchtige romcom die qua humor wat onevenwichtig is. Hier en daar wel grappig en Los Angeles wordt soms bijna sprookjes-achtig in beeld gebracht. Steve Martin is perfect op zijn plaats hier en de letterlijk rondhuppelende Sarah Jessica Parker is wat irritant.

avatar van cinemanukerke

cinemanukerke

Werkelijk ? Geen enkele entry na 2013 ? Die film moet nodig weer onder de aandacht komen want het is niet alleen een leuke film, het is ook een bijzondere inventieve visuele film. De generiek alleen al is goud waard en een mooie samenvatting van wat de film zal zijn nl kritische kijk op de trends in LA. Het artificiële leven van de personages wordt te kijk gezet. Knap idee met het street billboard (een vleugje magisch realisme komt hier binnenwaaien) en de soundtrack van Enya versterkt het mystieke van de liefde. Dan nog dit : de scene(s) van rolschaatsen in het museum - is dit geen kleine ode aan Bande à part van Jean Luc Godard ?

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

In het algemeen kan ik wel lachen met Steve Martin, maar dit vond ik echt een niet grappige comedy.

avatar van Leno

Leno

Martin krijgt alle ruimte in deze parodie op Hollywood en benut deze optimaal. Verschillende scenes zijn min of meer sketches maar het liefdesverhaaltje komt prima uit de verf, al kent dit geen verrassingen. Wel verrassend zijn sommige scenes die lekker maf zijn. Ook de dialogen zijn soms erg grappig.

avatar van Gastel

Gastel

Fijn modern sprookje. De film werkt goed als parodie op LA en geeft een mooi tijdsbeeld.

Erg van genoten!

avatar van Banjo

Banjo

• 1947 berichten

Een hele leuke luchtige jaren 80 film met heel veel afwisseling er in ik heb er ook van genoten!.

(die op het einde iets flauwer word).

avatar van Dk2008

Dk2008

De dvd van de zomer voor weinig geld aangeschaft. Hierop staan ook nog wat extra's zoals interviews en making of. (Ik meende dat ik de film nog nooit had gezien maar bij IMDb zag ik toch mijn stem en niet bepaald hoog).

(Steve Martin schreef het script en bij Wiki lees ik Victoria Tennant en hij waren destijds met elkaar getrouwd)

Een romantische komedie die ook deels parodie/hommage aan Los Angeles is.

Martin is weerman Harris K. Telemacher bij lokaal tv-station. Hij heeft een vriendin Trudi (Marilu Henner, mij bekend van komische tv serie Taxi en film Johnny Dangerously). Ze gaan samen naar een brunch en daar ontmoet hij Engelse journalist Sara (Victoria Tennent, speelt ook met Steve Martin in All of me, alleen dan als vijandige tegenpool). Martin raakt in de ban van haar. Ze heeft al een (ex) vriend Roland met wie ze het toch nog maar eens wil proberen. Dat valt dus tegen voor Harris. Aangezien het niet zo goed gaat tussen hem en Trudi, gaat hij een tijdje aan de scharrel met kledingverkoopster Sandy (Sandee) (Sarah Jessica Parker). Tussen Roland en Sara blijkt het toch niet zo goed te gaan, dus dat komt mooi uit.

Sarah Jessica Parker heb ik wel beter zien spelen en diens hyperactieve rol doet film geen goed en zwakt dan ook flink af. Ook Richard E Grant komt maar matig over. Maar misschien is dit ook om combinatie van Martin en Tennant te doen versterken. Zodra het klikt met Sara wordt de film weer beter. Marilu Henner speelt overigens wel goed. Ook Martin doet het best aardig. En Tennent gaat ook wel.

De film gaat veelbelovend van start met aantal grappige scènes. Vooral de manier hoe Martin de files omzeilt is erg grappig. Daarna kabbelt film lange tijd door maar best amusant en verre van flauw. Kent halverwege wel een flinke dip maar wordt daarna toch weer beter maar wel voorspelbaar dan en ook nog heel toevallig, twee kamers naast elkaar. Haalt niveau niet van All of me of The lonely guy. Jammer dit maar voors en tegens tegen elkaar opwegen toch best wel leuke film om jezelf op te vrolijken.