Welcome Home, Roxy Carmichael (1990)

Drama / Komedie

geregisseerd door Jim Abrahams
met Winona Ryder, Jeff Daniels en Laila Robins

Clyde, Ohio, staat op z'n kop. De beroemde en mooie Roxy Carmichael zal terugkeren naar haar geboorteplaats om het 'Roxy Carmichael Centrum voor Kosmetiek en Drama' te openen. Iedereen werkt zich in het zweet om Miss Carmichael op gepaste wijze te verwelkomen. Buitenbeentje Dinky is zo door Roxy geobsedeerd dat ze zich zelfs verbeeldt dat Roxy haar moeder is.

kappeuter (moderator)
Typische Geronimo film!

avatar van geronimo
Hoebedoelu?

kappeuter (moderator)
Niet lullig bedoeld hoor. Ik bedoel, jij ziet wel meer van dit soort films. Meestal jaren 80, nou deze dan 1990.

avatar van geronimo
Oh op die fiets...

avatar van Regan_Robbie24
hier speelt Robby Kiger van Children of The Corn & MOnster Squad toch in?
en is ie ergens te koop???

avatar van Regan_Robbie24
had deze gevonden in Duitsland, in het duits! dus heb ik toen niet genomen, wat zijn duitsers soms toch dom, je gaat toch niet iets vertalen!?!!!
maar zit hier Robby Kiger in??

avatar van SuperSideSwipe
Ik vond dit toen ik een stuk jonger was een buitengewoon leuke film. In die periode nog twee topfilms van Ryder gezien, en sindsdien is ze een van mijn favoriete actrices gebleven.

Ik vond haar hier zeer aandoenlijk als een soort schoffie.

Einde was ook wel aandoenlijk.

avatar van Regan_Robbie24
een super leuke film, Beannie is echt cool, of te wel Robby Kiger (monster squad, children of the corn), hij is hier super knap in(of te wel lekker). en Winona Ryder is me een geval apart die goed in d'r rol zit 5*

avatar van stefan dias
Ik zag hier toevallig een (te) klein stukje van. Lijkt me geen meesterwerk an sich, maar de toon is toch verrassend fris en het viel me weer eens op wat een fantastische acteur Jeff Daniels wel is.