ad
  • 8.149.077 stemmen

Ya-Soo (2006)

Misdaad / Thriller | 124 minuten / 144 minuten (director's cut)

Genre: Misdaad / Thriller

Speelduur: 124 minuten / 144 minuten (director's cut)

Alternatieve titel: Running Wild

Oorsprong: Zuid-Korea

Geregisseerd door: Seong-soo Kim

Met onder meer: Kwon Sang-woo, Yoo Ji-tae en Son Byung-ho

IMDb beoordeling: 6,3 (768)

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Over Ya-Soo

De gedreven agent Jang Do-Young, en de aanklager Oh Jin-Woo staan lijnrecht tegenover elkaar wat gerechtigheid betreft. Jang is een agent die met de regelmaat de verdachten in elkaar slaat om een verklaring uit ze te krijgen En een gevecht met meerdere criminelen gaat hij ook niet uit de weg, dat doet hij liever dan zijn collega's erbij roepen. Door dit gebeuren komen er ooit criminelen weer op vrije voeten, omdat er gewoon geen bewijs is. Maar dan komt er een crimineel, Yoo Kang-Jin vrij uit de gevangenis. Deze zegt dat hij nu de criminaliteit wil laten varen, en zich alleen in wil gaan zetten voor de liefdadigheid. Maar Jang weet anders, en wil deze kerel kost wat kost weer onderuit halen. Jang Do-Young en Oh Jin-Woo slaan de handen in elkaar om deze crimineel alsnog achter de tralies krijgen.

image

Yoon Jung-min

Jo Young-chul

avatar van vranque

vranque

Maak er maar gerust 120 minuten van hoor.

Wat begint als een doorsnee film eindigt toch wel in een ontroerend drama. Het verhaal is dus okee, maar verwacht geen verrassende filmtechnische hoogstandjes.

Drie sterren.

vond hem een beetje te veel overdreven.

Een politie agent die een beetje te dikwijls over de scheef gaat.

avatar van korean85

korean85

Heb deze film eindelijk gezien en vond hem echt mooi

Er spelen leuke acteurs in 't verhaal is vrij simpel maar zeker leuk om te zien en er zit genoeg drama om je te laten meeleven met de hoofdpersonen.

Ook de soundtrack vult de film goed op met ontroerende muziek tijdens ontroerende momenten

Zeker een aanrader voor mensen die asian films kijken en van maffia films houden

Nu zo snel mogelijk importeren voor mij

avatar van chingu

chingu

amen

avatar van hannes64

hannes64

Goeie asian.

Zulk soort gangsterfilms mogen ze wel meer maken.

Bloedharde film met goeie vertolkingen.

Echt een aanrader voor keiharde gangsterfilm-liefhebbers.

avatar van Plankje

Plankje

Er komen heel veel van dit soort films uit Korea hoor.

Doen tegenwoordig niet onder voor Hollywood,

integendeel zelfs.

Heb me weer erg vermaakt.

avatar van Raffael77

Raffael77

Goeie film en ook boeiend zeker kijken die koreanen doen het zo slecht nog niet. Zie ook city of violence.4

avatar van Liwwie

Liwwie

Heerlijk recht-toe-recht-aan en snoeihard. Een ongelijke strijd in een in een corrupt systeem. Een soort Indernal Affairs met de hardheid van Saat Po Lang.

Goed acteerwerk, heerlijk grimmige soundtrack. Volgens goed Koreaans gebruik zeer mooi en indien nodig zeer adequaat camerawerk.

[email protected] schreef:

vond hem een beetje te veel overdreven. Een politie agent die een beetje te dikwijls over de scheef gaat.

Moet je niet op rekenen. Heb in Azië met eigen ogen gezien hoe netjes agenten daar zijn.... Voor zijn genre verdient hij misschien de perfecte score...

4,5 van mij

avatar van kiriyama

kiriyama

Leuk maar niet erg bijzonder filmpje. Zaten een paar fijne scenes in maar was over de gehele linie vrij saai. De characters zijn ietwat standaard. Het acteren matig en de technische aspecten wat gewoontjes. Leuk voor een middag maar ook niet meer.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Wel een leuk filmpje inderdaad maar ook niet erg bijzonder. Hij is vaak best saai en zak je bij sommige scene's weg. Maar die agent was wel lekker agresief en sommige scene's waren wel te doen. Leuk om eens een keer te bekijken maar ook niet meer dan dat.

avatar van Inland Rabbit

Inland Rabbit

Leuk filmpje. Beetje lang, maar goed acteerwerk en het drama-aspect erbij was ook in orde. Enige irritante vond ik de korte zoomshotjes die me een beetje raar overkwamen. 3*

avatar van leidsehoodie

leidsehoodie

Tsja moeilijk.

Zit te twijfelen tussen een 3 en een 3.5, want het is geen bijzondere film, maar ook zeker niet vervelend om naar te kijken.

Qua uiterlijk is deze film gewoon mooi. De kleuren, de shots, het camerawerk... alles zag er mooi uit. De openingsscène deed me bijvoorbeeld sterk denken aan de Bourne Ultimatum, wat positief is. Maar ook de rest van de film is mooi in beeld gebracht.

Het verhaal is op zich redelijk, alleen had het beter uitgewerkt kunnen worden. Het is allemaal een beetje standaard nu. Van dit soort films zijn er heel veel, en Running Wild springt er nergens écht boven uit.

Acteerwerk is goed, maar met name de "Dirty Harry - cop" acteert soms wat overdreven.

Maar het meest storende vind ik wel die sentimentele bijscènes, die de kijker zogenaamd moeten laten meeleven met de hoofdpersonen. Terloops wordt even duidelijk wat voor privéproblemen beide hebben, en dat haalt voor mij alleen maar de vaart uit de film. Dat is een valkuil waarin veel Filmmakers vallen. Maar in Running Wild vond ik het écht vervelend. Wat het er ook niet beter op maakt is dat het allemaal standaard problemen zijn: agent is alleen maar bezig met zijn werk en laat zijn huwelijk op de klippen lopen, dat soort rommel.

Maar, behalve die minpunten is het een aardige misdaad/actie film.

een 3+je.

avatar van Chuck Taylor

Chuck Taylor

Het prototype van een Koreaanse misdaad-thriller. Agenten die zichzelf niet kunnen beheersen, voortdurende stemverheffingen uit het niets, nutteloze pretentieuze dialogen.

Het zeer standaard verhaal, dat op het eind ineens een helemaal-niet-passende wending krijgt, kent nauwelijks een opbouw waardoor er geen spanning of vooruitgang in de film lijkt te zitten.

Cameragestuur werkt erg op de zenuwen vanwege alle verschillende hoeken, die ook stuk voor stuk bij elke dialoog vertoond moeten worden, wat een hele hoop heen-en-weer geflits veroorzaakt.

Veel moeite gehad deze ruim twee (ellendige) uren (!) uit te zitten.

ps. moet er wel bij zeggen dat ik de 144 minuten tellende directors cut heb gezien..

COBHC666

Zelden zo'n goede misdaad-thriller gezien!

Ik moet wel zeggen dat ik na een half uur inviel, waardoor het drama-aspect in mijn optiek de overhand had in de film. Daarom ben ik waarschijnlijk de enige die hem 5 sterren durft te geven.

In ieder geval schaam ik me er totaal niet voor, hij was fantastisch en de muziek deed het hem gewoon.

Ik moest zelfs bijna huilen toen zijn moeder dood ging, daar kan ik volgens mij erg slecht tegen ha ha...

avatar van 606

Wat een film, ik ben overdonderd door deze film.

Verhaal is erg indrukwekkend en laat je niet onberoerd achter.

Acteer prestaties zijn erg sterk door iedereen.

Muziek keuze s perfect en past er ook heel goed bij, de effecten zijn ook behoorlijk.

Het is weer even geleden dat ik zo genoten heb van een film, en nu is het een Zuid Koreaanse film

Heb trouwens de 144 minuten directors cut

4,5 ster

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Eigenlijk niets aan toe te voegen, erg sterk neergezet. Met name de acteerprestatie's!

Heerlijk