• 8.257.883 stemmen

Geregisseerd door: Paul Michael Glaser

Met onder meer: Moira Kelly en Roy Dotrice

Releasedatum: 10 juni 1993

Plot The Cutting Edge

"The ultimate love/skate relationship"

Kate is een getalenteerde maar over het paard getilde kunstschaatster. Haar schaatspartners zijn een voor een niet goed genoeg voor haar, maar ze moet en zal meedoen aan de Olympische spelen. Doug is een stoere jongen die lid is van het Amerikaanse ijshockeyteam tijdens de spelen in 1988 in Calgary. In de wedstrijd tegen West-Duitsland raakt hij zodanig geblesseerd, dat hij nooit meer in de nationale selectie kan spelen. Dan komt er iemand op het idee om van Kate en Doug een kunstschaatskoppel te maken...

imageimageimage

Rick Tuttle

Lorie Peckarovski

avatar van De GeuS

De GeuS

Het blijft een cliché verhaaltje, maar wel eentje die erg prettig in elkaar steekt; 3,5*

avatar van SuperSideSwipe

SuperSideSwipe

Heb deze film een paark keer gezien, en vind het nog altijd een mooi en goed uitgewerkte romantische film.

Ik was ook wel zeer gescharmeerd van de acteurs moet ik zeggen.

Echt een film die je lekker kunt kijken zonder ook maar een moment na te hoeven denken.

avatar van newyorkgirl

newyorkgirl

tof!!

avatar van Frankeermachine

Frankeermachine

De GeuS schreef:

Zeker! Een erg vermakelijk filmpje.

avatar van Boenga

Boenga

• 2059 berichten

De GeuS schreef:

Sluit me daar helemaal bij aan ...

avatar van Veruca

Veruca

lekker wegkijkfilmpje.

avatar van wildcatje

wildcatje

lang geleden dat ik deze had gezien. en hij was nog precies zoals ik hem me herinner. heerlijke wegkijkfilm

avatar van daltonlady

daltonlady

heerlijk schaatsfilmpje

jammer dat er maar een paar zijn

ik heb weer genoten

avatar van 20MadeMoiselle

20MadeMoiselle

Leuke romantische film! Ik moet toegeven dat ik 1 ben van het zwijmelvee onder de vrouwen, maar ik blijf dit soort films toch echt leuk vinden. Hoe cliché sommige dingen ook mogen zijn.

scorsese

Vermakelijke romantische sportfilm waarin een geblesseerde ijshockeyer en een koppige kunstschaatster gekoppeld worden voor het kampioenschap kunstrijden. Aanvankelijk botsen de karakters met elkaar, maar je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te weten waar dit eindigt. Maar ondanks het cliché verhaaltje toch nog 3.5 sterren voor het heerlijke spel van D.B. Sweeney en Moira Kelly wiens onscreen chemistry duidelijk zichtbaar is.

avatar van Creative-lady

Creative-lady

Ik vond het een goed verhaal, maar!!! het is een film over schaatsen.

En wanneer zagen we ze schaatsen? Bijna geen één keer.

Ja, af en toe een seconde en dan waren het nog de schaatsen aan hun voeten en de benen.

Wat hebben we daar nu aan?

Een paar dagen geleden heb ik op de tv de film: ice princess gezien. Ik dacht niet dat ik schaatsen mooi vond maar heb nadien tot laat in de nacht gezocht achter alle film's die over schaatsen gaan ...

En ... Het verhaal vond ik goed, maar ik ben teleurgesteld, ontgoocheld dat we bijna nooit het schaatsen zelf gezien hebben ...

avatar van Boenga

Boenga

• 2059 berichten

Creative-lady schreef:

het is een film over schaatsen.

Ik vrees dat dat niet het geval is, Creative-lady. Het is een film over Kate en Doug en over verliefdheid.