The Cutting Edge (1992)

Drama / Komedie

geregisseerd door Paul Michael Glaser
met D.B. Sweeney, Moira Kelly en Roy Dotrice

Kate is een getalenteerde maar over het paard getilde kunstschaatster. Haar schaatspartners zijn een voor een niet goed genoeg voor haar, maar ze moet en zal meedoen aan de Olympische spelen. Doug is een stoere jongen die lid is van het Amerikaanse ijshockeyteam tijdens de spelen in 1988 in Calgary. In de wedstrijd tegen West-Duitsland raakt hij zodanig geblesseerd, dat hij nooit meer in de nationale selectie kan spelen. Dan komt er iemand op het idee om van Kate en Doug een kunstschaatskoppel te maken...

avatar van De GeuS
Het blijft een cliché verhaaltje, maar wel eentje die erg prettig in elkaar steekt; 3,5*

avatar van SuperSideSwipe
Heb deze film een paark keer gezien, en vind het nog altijd een mooi en goed uitgewerkte romantische film.

Ik was ook wel zeer gescharmeerd van de acteurs moet ik zeggen.

Echt een film die je lekker kunt kijken zonder ook maar een moment na te hoeven denken.

avatar van Frankeermachine
De GeuS schreef:

Zeker! Een erg vermakelijk filmpje.

avatar van Boenga
De GeuS schreef:

Sluit me daar helemaal bij aan ...

avatar van Veruca
lekker wegkijkfilmpje.

avatar van wildcatje
lang geleden dat ik deze had gezien. en hij was nog precies zoals ik hem me herinner. heerlijke wegkijkfilm

heerlijk schaatsfilmpje
jammer dat er maar een paar zijn
ik heb weer genoten

Leuke romantische film! Ik moet toegeven dat ik 1 ben van het zwijmelvee onder de vrouwen, maar ik blijf dit soort films toch echt leuk vinden. Hoe cliché sommige dingen ook mogen zijn.

Vermakelijke romantische sportfilm waarin een geblesseerde ijshockeyer en een koppige kunstschaatster gekoppeld worden voor het kampioenschap kunstrijden. Aanvankelijk botsen de karakters met elkaar, maar je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te weten waar dit eindigt. Maar ondanks het cliché verhaaltje toch nog 3.5 sterren voor het heerlijke spel van D.B. Sweeney en Moira Kelly wiens onscreen chemistry duidelijk zichtbaar is.

Ik vond het een goed verhaal, maar!!! het is een film over schaatsen.
En wanneer zagen we ze schaatsen? Bijna geen één keer.
Ja, af en toe een seconde en dan waren het nog de schaatsen aan hun voeten en de benen.
Wat hebben we daar nu aan?

Een paar dagen geleden heb ik op de tv de film: ice princess gezien. Ik dacht niet dat ik schaatsen mooi vond maar heb nadien tot laat in de nacht gezocht achter alle film's die over schaatsen gaan ...

En ... Het verhaal vond ik goed, maar ik ben teleurgesteld, ontgoocheld dat we bijna nooit het schaatsen zelf gezien hebben ...

avatar van Boenga
Creative-lady schreef:
het is een film over schaatsen.

Ik vrees dat dat niet het geval is, Creative-lady. Het is een film over Kate en Doug en over verliefdheid.