Last Exit (2006)

Canada
Actie / Drama

geregisseerd door John Fawcett
met Kathleen Robertson, Andrea Roth en Linden Ashby

Op een warme zomerse dag botsen twee auto's frontaal op elkaar. De vrouwelijke bestuurders hebben ogenschijnlijk niets met elkaar te maken: de één getrouwd, sexy en succesvol, de ander gescheiden en depressief. De reddingsteams doen alles om deze vrouwen uit hun benarde situatie te bevrijden, terwijl ondertussen hun hele leven aan hun ogen voorbij flitst. De vraag rijst al snel: is dit ongeluk toeval of zit er toch meer achter?

een hele goeie thriller tot het laats vraag je jezelf af is het toeval of niet goed verhaal goede aanrader

ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van deze film vond. dit klinkt misschien raar, maar het verhaal is zo simpel dat je al snel denkt dat er iets anders achter zit. misschien dat het spreekwoordelijke kwartje de komende dagen bij mij gaat vallen.

maar het is boeiend tot de laatste minuut, en het einde doet daar nog een extra schepje bovenop.

kijken dus!

avatar van FillumGek
Dat is altijd het vreemde bij dit soort films. Ik moet hem nog zien maar als er staat 'Is dit toeval of zit er meer achter?', dan zal het wel geen toeval zijn

Ik vond het een frustrerende film. Degene die er het slechts vanaf komt is de enigste sympathieke personage uit het verhaal. De rest, waarvan je bijna hoopt dat ze een fataal ongeluk krijgen, komt er goed vanaf. Verder zit de film wel goed in elkaar (verhaal en acteren e.d.). Alleen erg jammer van het einde. Maar da's puur persoonlijk natuurlijk.

Andrea Roth en Kathleen Robertson zijn bekend met tv-series en tv-films en tillen deze film ruim boven het gemiddelde, de film komt aan als een mokerslag.

Wat een verschrikkelijke film
Echt een film zonder verhaal!

Van het begin tot het eind was mijn aandacht weg...

Vanwege de beoordeling toch gekeken tot het eind, maar aan de B-film muziek te horen had ik moeten luisteren naar mijn gevoel en hem uit moeten zetten.

Best wel een aardige onderhoudende film. Dat geklooi in het verkeer, de ambtenarij o.a. op het postkantoor waren voor mij zeer herkenbare situaties. Door de voortdurende flashbacks leer je de persoonlijkheden ook kennen. En dat zijn gewone burgers.
Alleen moet de gemiddelde regisseur zich eens bedenken dat het gebruik van de schoudercamera een succes was bij de landing van de geallieerden in Normandië in de film Saving Private Ryan....maar dat die schoudercamera niet áltijd hoeft te worden gebruikt om een aardige film te maken.
Wij hebben hem in ieder geval helemaal uitgekeken zonder vervelende gevoelens en geven er een 3,5 voor.

avatar van superred
Behoorlijk saai! Ik heb moeite moeten doen om hem uit te kijken, gelukkig werd het de laatste 10 minuten nog een beetje spannend en boeiend. Ik vond het wel goed geacteerd, maar het maakte het verhaal niet interessanter.

Deze film heeft mij zeer verrast. Het verhaal vond ik goed bedacht, de personages leggen goede acteerprestaties neer en het weet gewoon te boeien, tot op de laatste minuut. Met een geweldig eind!

4 sterretjes van mij!

avatar van Petero
Wat is het leven toch oneerlijk he .

Zal wel aan mij liggen maar ik vond het echt helemaal niets. Heb hem alleen gekeken omdat de recensies hier zo aansprekend waren maar vond dat er totaal geen spanning in zat. 2 ** en dan ben ik nog gul volgens mij.

een zeer mooe film, waarvan ik het moraal niet zo goed van begreep.Had ze gewoon geluk op het eind, ondanks alles ? Een 3,5 ster voor de moeite.

3.5*, en dan vooral voor het einde! De laatste +- 20 minuten waren zo goed, dat ik hoger ben uitgekomen dan ik in eerste instantie had gedacht. He begin is namelijk vrij rustig en bij vlagen saai te nomen. Daarna komt het een beetje op gang, wat de film zeker ten goede komt!

avatar van rinusman
't Is alsof je naar een te lange aflevlevering van 12 steden, 13 ongelukken zit te kijken. De 'bad day experience' van de hoofdrolspeelster ligt er zo dik bovenop dat het allemaal erg ongeloofwaardig is.
2,5* voor de redelijke acteerprestaties.

avatar van moviefreak#1
Waar ziet iedereen deze film toch

avatar van Sven Vermant
op DVD

avatar van moviefreak#1
Dus toch. Bij de dorpsvideotheek hadden ze er nog nooit van gehoord

Het is een erg traag verhaal ondanks de hectisch dag van beide dames. De film had eigenlijk niet langer moeten duren dan 1 uur. Als het plaatje compleet is, blijkt het toch nog 'vrij' aardig. 2,5*

avatar van fritsy
Klopt:[rinusman] zoiets als ’12 steden, 13 ongelukken’ Movie. Film begon langraderig te worden op laatst ik had moeite om hem uit te kijken.

Wat een ongelooflijk slechte B-film is dit. Langdradig en ongeloofwaardig. Na 15 minuten wil je hem eigenlijk uitzetten maar dan denk je; misschien komt het nog... Nee dus.

Het einde van de film was het waard om hem door te kijken!
Niet een super film en zeer lang draadig! Hun leven flitst ook niet voorbij, slechts de desbetreffende dag!! had er meer van verwacht! een 2

avatar van Scorpio11
Niet echt bijzonder maar je wil toch weten hoe het afloopt.
Had als titel ook "De wet van Murphy" kunnen hebben.
Als iets tegen zit, zit alles tegen.

avatar van too-sweet
Ik hou wel van een film die een boodschap (probeert) mee te geven. Goeie film om eens over na te denken en misschien hebben sommige mensen hier nog wat aan.

Verder een goed te kijken film,met goed neer gezette karakters. Duurt precies lang genoeg om niet saai te gaan worden.

Geen topper maar wel een waar je nog eens aan zou kunnen denken,niet omdat hij zo super was maar door de boodschap en het realistische verhaal.

avatar van queenie
ik zette deze op in de veronderstelling dat het een andere flm was, maar ik vond hem best facinerend en bleef kijken. Onverwachts dus een aardige film die niet gaat zoals je verwacht. 3½*

avatar van grid8400
2,5* leuke film voor doordeweeks op de tv thats all. Zeker niet slecht ofzo, maar gewoon niets bijzonders.

avatar van Toontje35
Prima onderhoudende film. Geen spektakel of zo

Toont uitstekend de waan van de dag aan. En hoe onaardig mensen kunnen zijn door hun haast en stress.

Verrassend einde

avatar van russell
Het is een hele goede film met frustrerende momenten waar je je zelf al helemaal in kan plaatsen. Je leeft mee met beide personages. De film is een samenloop van omstandigheden die in de realiteit gewoon realiseerbaar is.

Doordat de stukken van het verhaal op een eigenwijze manier in elkaar is gezet vind ik dat je helemaal opgaat met de twee personen.

Ik geef hem een 4.

avatar van glimmerman2000
Aan de ene kant, gebeurt er vrij weinig in deze film, maar aan de andere kant, weer heel veel.
De film kijkt toch lekker weg, omdat ik me erg goed kon inleven, wanneer het OPNIEUW tegenzat, voor de hoofdrolspeelsters.
Vrij simpel verhaal, maar toch een leuke climax.

Verrassend goeie prent op het niveau van TV-films. Er wordt sterk geacteerd door beide hoofdpersonages. De plot, over de rol van het toeval in het alledaagse leven, is vrij origineel uitgewerkt en komt goed uit de verf dank zij de zeer strakke montage. Aanrader !
* 4,00

avatar van RickZ
Actiedrama met wat overdreven gebrachte acties en reacties, netaan onderhoudend. Helaas met time-jumps aan elkaar geplakt waardoor je in het begin al weet wat er en hoe het gebeuren gaat. Ook de losse camera is te vaak gebruikt zonder functioneel te zijn

avatar van Left4Dead
Op momenten kneuterig maar dat hij boeit staat als een paal boven water. Vooral de soundtrack oefende een grote zuigende kracht op mij uit.

When worlds collide, we volgen twee dames in de hectiek van hun dag. Zwoel is de dag en het camerawerk zet dat goed in beeld, ik dacht meteen aan Falling Down. De stress en boosheid omdat alles niet volgens planning gaat en niemand schijnt mee te werken. Nee voor de dames wordt alles eerder tegengewerkt waardoor de stress en boosheid begrijpelijk is.

De gevoelens worden aardig reëel getoond, je kunt je zeker inleven en dat is knap aangezien er met zeer matig materiaal gewerkt wordt. Het verhaal is eigenlijk helemaal niet super interessant. Toch trekt de film je en het tempo is zeker aardig te noemen.

Een aantal min of meer bekende koppen komen in beeld en Kathleen Robertson was aardig op dreef. De cast deed zijn best. Het script was redelijk te noemen, het verhaal was erg dun en deed een beetje aan leentjebuur. Het sterkste vond ik toch echt wel de soundtrack, het geeft je een opgefokt gevoel en daardoor kun je je prima inleven, de stress is voelbaar.

3.5** omdat met minimale middelen er toch nog redelijk veel behaald is. Soms schiet de film iets te ver door maar ach..... dat is dan ook maar het enige echte minpunt die ik voor deze film kan bedenken.