• 10.609 nieuwsartikelen
  • 8.969.103 stemmen

Ring around the Rosie (2006)

Thriller | 87 minuten

Genre: Thriller

Alternatieve titel: Fear Itself: Dark Memories

Geregisseerd door: Rubi Zack

Met onder meer: Tom Sizemore, Gina Philips en Randall Batinkoff

Gesproken taal: Engels

Plot Ring around the Rosie

Karen erft het oude, statige huis van haar grootouders. Samen met haar vriend besluit ze het huis op te knappen zodat het kan worden verkocht. Het huis lijkt het een en ander aan nare herinneringen te herbergen.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van bobbydigital01

bobbydigital01

Ik zeg K U T film niet kijken!!!

avatar van eavymetal

eavymetal

Ik ben bij het bekijken van deze slappe film in slaap gevallen.

avatar van Dreiecke

Dreiecke

Het gegeven wordt hallucinant en in flarden weergegeven en het verhaal is daarom niet gemakkelijk te reconstrueren. Het blijft bij impressies. Ik vind dat prima, want zo kun je zelf invullen wat je erbij denkt of voelt. Volgens mij gaat het over twee zusjes, waarvan 1 meisje misbruikt werd en misschien wel vermoord door hun pa?
Tenminste, dat idee kreeg ik erbij, vooral bij de eindscene. Eigenlijk een bekend gegeven in horrorfilms, hoewel deze niet zo gewelddadig of bloederig is uitgewerkt, meer spannend.

Redelijk geacteerd, een boeiend verhaal voor mij, een prima eenvoudig uiterlijk qua beelden en een goede score.

avatar van HoneyRyder

HoneyRyder

niks van begrepen, waar ging het over, ging het überhaupt over iets. paar verhalen lopen door elkaar heen, de beheerder, haar opa? geesten? zus?

avatar van nightbreed

nightbreed

Jezus, wat was dit slecht! Ik kreeg zelf wat medelijden met de makers en de acteurs van deze film.

avatar van Dreiecke

Dreiecke

HoneyRyder schreef:

De scene tegen het eind met de twee meisjes die in bed liggen, terwijl de man (vader?) erbij staat, geeft mij het gevoel van misbruik, tezamen met de seksuele avances die die man steeds maakte naar de meisjes toe en de angst van het donkere meisje voor die man en haar wens om hem te doden.
Ik zie het als een impressionistische film, waar dus waarschijnlijk niemand het fijne van snapt, maar waar men wel het eigen gevoel of de eigen intuïtie kan laten spreken.
Niet voor iedereen geschikt kijkvoer dus.

avatar van steffiestones

steffiestones

Valt mee, een film om over na te denken.

avatar van Triple G

Triple G

Ook voor mij een vrij zinloze film. Aanvankelijk met een uitgangspunt en begin dat een aardig verhaal lijkt te beloven. Maar de hele kinderherinnering doet eigenlijk niets of nauwelijks wat. En als het al werkelijk iets zinnigs betekende komt dat aan het eind niet goed tot zijn recht. De uitleg van Dreiecke staat me wel aan. Maar het gemak waarmee de oudere zuster accepteert dat ze ineens met haar zus verenigd is en de rust waarmee ze uiteindelijk het huis verlaat strookt daar geenszins mee wat mij betreft. Van welke kant ook bekeken, een film moet boeien. En dat begon pas bij de mededeling dat de jongere zus reeds 17 jaar dood bleek. Te laat.

helllupppppppppp, ik hoor hier teveel het woordje CLICHE!!!!!!!

Wat hebben jullie toch met dat woordje.........................

avatar van Phantasm

Phantasm

Redelijke thriller, leuk om een keer gezien te hebben.