• 8.353.971 stemmen

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Phillip Guzman

Met onder meer: Mick Rossi, Robert Miano en Aaron Gallagher

Plot 2:22

"The plan was simple... The events that followed were not"

Het plan was makkelijk, de uitvoering niet. Op een winterse nacht zijn vier misdadigers bezig met wat een standaard overval moest worden. Wanneer het uit de hand loopt, worden vriendschap, loyaliteit en vertrouwen zwaar op de proef gesteld.

image

avatar van Thorak

Thorak

Sterke rauwe film. Ik begrijp dan ook weinig van de zwakke reakties van de 0,5* stemmers.
Het acteerwerk is verre van slecht en de film heeft een goede sfeer.
Er zitten wel een paar scènes in die wat random aanvoelen en ook vrijwel geen functie hebben, zoals de openingscène met de man die bij de auto in elkaar wordgeslagen, de vrouw in de hotelbar en de zelfmoord van de oude man. Mischien dat in het originele script die scènes wel ergens toe leiden, maar dat zal wel gesneuveld zijn op de kniptafel.
De film voelt erg aan als een Britse misdaadfilm en dat vind ik persoonlijk een pluspunt, maar het is een genre dat je moet liggen. Verwacht je een film als bijvoorbeeld Heat, met veel aktie en schietscènes, dan kom je bedrogen uit met deze film.
De kleine rol van Val Kilmer is ook erg leuk neergezet als neuroot.
Dikke 3,5* met kans op verhoging!

avatar van K. V.

K. V.

'k had eigenlijk geen grote verwachtingen bij deze film, maar hij is me beter meegevallen dan gedacht. 'k dacht eigenlijk dat het een harde actiefilm ging zijn, maar er was eigenlijk heel wat ruimte voor verhaal en zelfs wat drama. Het duurt dan ook een tijdje vooraleer ze hun klus uitvoeren. Naar het einde toe ging het dan meer de misdaad toer op. Het einde zelf was wel een beetje heel gemakkelijk.

De cast bestond grotendeels uit niet zo'n bekenden en de bekenden die meedoen (Val Kilmer & Gabriel Byrne) hebben eigenlijk geen zo'n grote rol, maar er werd wel prima geacteerd.

Al bij al wel een goeie film. Verwacht geen grootse film en dan valt hij erg goed mee.

avatar van yellowflag

yellowflag

mwah te doen, maar een te los en toevallig einde. 1,5*

gauke

Een glansloze film: weinig origineel, clichématig, afgezaagd, langdradig en te lang. Omdat zo'n beetje iedere personage een eigen subplot heeft zou dat nog interessant kunnen zijn, maar dan moet de cast wel het een en ander in huis hebben. Helaas presteren de acteurs onder de maat en zijn onevenwichtig. Ook het camerawerk maakt een wanordelijke indruk.

avatar van verbeek007

verbeek007

Snap alle negatieve reactie's eerlijk gezegd niet zo goed.

Ik vond de film behoorlijk sterk, en denk zelfs dat het een topper zou zijn geweest indien de cast van Goodfellas of Heat aan deze film hun medewerking hadden gegeven.

Het is geen 13 in een dozijn film over misdaad, vriendschap en verraad.

Ik geef 'm met volle overtuiging 3 1/2 ster.

avatar van Moviestar1979

Moviestar1979

Een slechte misdaadfilm die het duidelijk niet van de actie moet hebben.

Dit zal ook niet de insteek zijn geweest, maar dan nog blijft er weinig over om van te genieten.

De titel 2:22 is het tijdstip waarop Gulliver, Willy, Finn en Gael hun slag willen slaan in een hotel.

Gulliver is het grote brein achter deze misdaad, en zorgt er samen met z'n vrienden voor dat alles gladjes verloopt.

De 1e helft van de film verloopt al ontzettend traag, en zit je als kijker te wachten op het grote moment waarop er iets fout afloopt.

Het verhaal verklapt immers al een groot deel van de dingen die er staan te gebeuren.

Het 2e deel werd iets beter, maar er werd helaas veel te weinig mee gedaan om deze film te kunnen redden.

1,5 *

avatar van Dennis,26

Dennis,26

Waar zal ik beginnen ....

1.Slechte film

2.Slecht acteer werk

3.Slecht verhaal

4.slecht Jatwerk van andere films

5.eigenlijk is als wel Slecht ik heb niks goeds

Jammer vandaar deze mooie 0,5 heeft ie toch een punt

avatar van Phantasm

Phantasm

Niet echt goed en niet echt slecht. Film begint wel erg traag, vooral het eerste halve uur.

avatar van weerwolf79

weerwolf79

verbeek007 schreef:

Snap alle negatieve reactie's eerlijk gezegd niet zo goed.

Het is geen 13 in een dozijn film over misdaad, vriendschap en verraad.

Ik geef 'm met volle overtuiging 3 1/2 ster.

Geen idee welke film jij hebt gezien, maar 2:22 zeker niet. Er is niks sterk aan de film.