Post Impact (2004)

Duitsland / Verenigde Staten
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Christoph Schrewe
met Dean Cain, Bettina Zimmermann en Joanna Taylor

Na een inslag van een meteoor geraakt de aarde in een nieuwe ijstijd. Tom Parker, werkzaam op de Amerikaanse ambassade in Berlijn, heeft zijn vrouw en dochter daar achtergelaten en voelt zich daar nu schuldig over. Als blijkt dat een geheime militaire satelliet een vliegtuig vernietigd heeft, en deze commando's alleen uit het Berlijn afkomstig kunnen zijn, trekt Parker er op uit om orde op zaken te stellen, en tevens zijn vrouw en dochter te redden.

damon
B-movie ALERT!

avatar van moviefreak#1
damon schreef:

B-movie ALERT!

Met Dean Cain in de hoofdrol ?
neeeeeee dan is t toch echt meestal een Z-movie

Waarom gelijk zo negatief?!
Is de film al uit? zo nee, wanneer komt die uit?

Is dat negatiefe gedoe omdat het een Europese film is? Amerikanen maken zo vaak van dit soort films, mischien is Duitsland er wel heel goed in.....

avatar van pjotr
Vind je het wel allemaal veelbelovend klinken dan ?
Die score van 3,5 op IMDB geeft ook niet veel hoop...

damon
jerryv schreef:

Waarom gelijk zo negatief?!

heb je ooit een Dean Cain film gezien?

Het begin was veelbelovend maar jammer genoeg bleven de echt spectaculaire scene's uit.
Het verhaal gaat al snel drie jaar verder en dan komen er toch wat vragen waarom niemand eerder op het idee is gekomen om in te grijpen.
Het is ook iets ongeloofwaardig hoe de film uiteindelijk afloopt.
Wel weer een rampenfilm met man, vrouw, kind en hond.

Cijfer: 6

Best een leuke film...

Alleen die special effect's. volgens mij konden ze beter het geld op Dean Cain besparen en in de vormgeving hebben gestoken, dan was het teminste niet zo'n low budget film geworden.

is geen onaardige film , leuke special effets en die naakt scene was ook best leuk .

avatar van italian
kvond het maar een matige film..
op vele momenten onafgewerkt en de special effects soms wel lachwekkend

Niet echt een sterke film.
Geluid is slecht;
computer animaties zijn slecht;
acteren is matig.

Verhaallijn springt van de hak op de tak en komt ongeloofwaardig over.

Gezien het jaar 2012 en het achterliggend idee van een steen uit de ruimte zijn de mogelijkheden in het script niet goed gebruikt.

Daardoor is het een 2 geworden.

avatar van Roodkapje
Echt slaapverwekkend ding is dit. Een zoveelste "komeet valt op aarde - rampenfilm". Amateuristisch, erg slecht geacteerd, slecht geluid, slechte graphics...

Had iets kunnen zijn, maar het was helaas echt niets. Special effects leken meer op een grafisch slechte PC game, dat was nog het meest lachwekkende aan deze film

avatar van A.L.I.E.N
Weet iemand of deze in Belgie of Nederland verkrijgbaar is?

Nee dus...

avatar van newG

vanavond op vt4 blijkbaar

avatar van A.L.I.E.N
weet ik,maar heb 'm niet kunnen kijken. ik zit namelijk in een A.S.O. en moest veel studeren voor de exames. ook moet ik (buiten in het weekend en de vakantie's) van mijn ouders om 20:30 gaan slapen ( ) zodat ik fit naar school kan gaan.

terug on - toppic nu: Weet iemand of deze film op DVD of VHS in de benelux is uitgebracht. vertel mij A.U.B. iets als hij uitkomt, stuur desnoods een Privé Mail, maar ik zou het echt willen weten. Dank bij voorbaad!

avatar van aunuscus
wolvin schreef:
Niet echt een sterke film.
Geluid is slecht;
computer animaties zijn slecht;
acteren is matig.

Verhaallijn springt van de hak op de tak en komt ongeloofwaardig over.

Daardoor is het een 2 geworden.

De ramps is in 2010

avatar van NTsuno
Wat een belabberde film is dit. Het verhaal slaat zoals al eerder genoemd is van de hak op de tak en ongeloofwaardiger kan het niet zoals als hij zijn vrouw achterlaat als de baas hem roept. Tjonge wat een kolder. Verder is het acteerwerk bijzonder belabbert en de computeranimaties van een zeer goedkoop caliber. Niet kijken....hij is het niet waard. De *1 is voor de acteurs die er wat van proberen te maken.

Met pijn en moeite kom ik nog net tot 1 hele ster: 1.00 (0.80)
Het is ronduit lachwekkend om te zien hoe regisseur Schrewe twintig verschillende thema's in de film probeert te proppen. Dat gaat uiteraard niet en dus krijgen we een afgeraffeld product te zien dat het eerste halfuur onherstelbaar wordt verpest door de zeer chaotische regie, het fragmentarische script dat stoïcijns van de ene in de andere scene rolt en de goedkope, ogenschijnlijk nagesynschroniseerde stemmen. In dat niveau blijft Post Impact de gehele speelduur hangen, met als gevolg de belabberde special effects die nagenoeg één op één uit de computergame Red Alert zijn geplukt en een welhaast legendarische plottwist waarvan ik hardrennend naar het toilet moest. Om nog maar niet te beginnen over de geloofwaardigheid (of beter, het gebrek daaraan) en het acteerwerk.

[622/625]

B-film met Dean Cain, die overigens wel altijd in B-films wordt opgevoerd.
Simpel verhaal, niet echt slecht maar had beter gekund.
De speciale effecten ?? Tja, het is een B-film he... verwacht er niet te veel van.