Mini's First Time (2006)

Komedie / Drama

geregisseerd door Nick Guthe
met Alec Baldwin, Nikki Reed en Luke Wilson

De mooie, jonge maar sluwe Mini wil van haar dronken en nare moeder Diane af. Ze verleidt hiervoor haar stiefvader Martin en weet hem over te halen dat ze samen haar moeder krankzinnig laten verklaren. Maar hun plannetje pakt niet goed uit en nu wordt de jonge detective John Garson op de zaak gezet, terwijl de spanningen tussen Mini en Martin groeien.

avatar van lhasa
niethie schreef:

klopt!

vermakelijke film voor een middagje vrij

avatar van wwelover
Magere film. Het begint leuk, en ik vind het concept wel leuk alleen niet zo goed uitgewerkt. Er had wat meer gedaan mogen worden. Dan had het een stuk betere film kunnen worden. De humor was met name in het begin leuk maar net als de rest van de film wordt het steeds minder. Op het eind werd het weer wat beter.

De cast is leuk. Met name Alec Baldwin was erg leuk vind hem vaak een goede acteur, alleen zijn films zijn niet altijd best. Niki doet het ook uitstekend, en de rest van de cast was ook wel leuk. Behalve die moeder, die vond ik minder.

avatar van KAZj33
geen meester film, maar zeker vermakelijk.
Gewoon een leuke film om een avondje te kijken.

niethie schreef:
Echt zo'n onevenwichtig filmpje waar je telkens het idee bij hebt dat je het allemaal al eens eerder hebt gezien. Het was allemaal nog best vermakelijk, de eerste helft was lekker scherp en ik me hier dan ook kostelijk mee vermaakt, maar bij de tweede helft zakte het allemaal wat in en werd het een stuk minder grappig. De rol van Baldwin was leuk maar Reed (die ik al kon uit Thirteen) deed het niet zo best, dat quasi slimme bitch imago stond haar niet zo vond ik en haar rol wist me dan ook niet zo te overtuigen. Al met al ik heb al talloze soortgelijke films gezien die me veel beter konden boeien een een stuk grappiger waren, het was zeker niet slecht maar ook lang niet fris en scherp al dat ik aanvankelijk gedacht had dat het zou zijn.

2,5 sterren

Hier heb ik weinig aan toe te voegen voor mij is de film ook 2,5* waard.

avatar van misterwhite
Ik vond het een erg goede film,

Reed die als een gemene over sexuele sl*t speelt en met haar stiefvader naar bed gaat. Het concept is leuk en ook gestoord. Carrie-ann Moss vond ik de meest coole rol hebbe. Ik heb er erg goed mee kunnen lachen.

Ik geef deze film 3.5 *

magnifique
Nikki Reed een gemene uitdagende jonge meid houd deze film overeind, de (erotische) spanning hangt continue in de lucht. Leuk voor een keer...zoals Nikki Reed dus ook denkt.

avatar van Nicholas
Redelijk wegkijkfilmpje. Alec Baldwin, Jeff Goldblum...beide wat culterige acteurs die ik graag zie op het moment.

Anyway van enig realisme is geen sprake. Het is allemaal heel vergezocht en bij vlagen vermakelijk.

Alleen al vanwege Nikki Reed kijk ik deze film. Jezus, wat een lekkere meid. Ik vond haar in The O.C. er al goed uit zien. Dit was echter nog een niveautje of wat hoger.
HEET!

avatar van b00ts
Ach, een film met Baldwin kan ook bijna geen voldoende opleveren. Helaas niet gelachen en een drama kan ik het ook niet noemen. Wel drama-tisch.

Zeker geen komedie maar kijkt niet vervelend. Aardige film voor tussendoor of een regenachtige avond. Het uiterlijk van Nikki Reed maakt zeker een hoop goed in deze film.

Ja ik vind dit echt een enige film! Leuk voor als je een avondje niets te doen hebt en alleen bent. vind nikki reed echt een leuk wijf

avatar van soom
Grappig dat "Rosalie" getrouwd is met "Damon". Ze zijn waarschijnlijk wel een beetje arrogant, allebei. Hoe leuk Ian ook is, er hangt wel een bepaald air omheen. Dat licht arrogante haalde ik eruit hier. Nikki is niet helemaal zuiver. Ze mist echt een goede aflevering, zeg maar.

Niet direct een actrice voor een hoofdrol.. Eigenlijk gewoon licht zwak, zodat je de hele tijd naar een - hoe zeg ik dat nog netjes?- redelijk verwend meiske kijkt, die er geen gras van gegeten heeft. Ha. Op deze manier heb ik mooi omzeild dat ik haar maar eigenlijk zo-zo vind, en eigenlijk, voor mijn doen, met grover geschut wil smijten. Maar ik heb geleerd van huis af aan, dat men beleefd moet zijn. Ook al kun je degene tegenover je wel achter het behang willen smeren zoals ik wil doen. Lief zijn.. Goed, dit was wel te doen, zelfs met zoveel onkundige emoties die niet kwamen waar ze moesten komen. Leuk hoor, maar meer ook niet. Zeker is dat ik geen type ben voor donkere humor.

avatar van Sergio Leone
Gemiddeld.

Vrij inhoudsloos niemendalletje. Af en toe nog wat grappig in het cynische, maar vaak ook iets te veel een kinderversie over een volwassen materie.

Cast wel best oké. Die Nikki Reed heeft het juiste smoeltje voor haar rol, terwijl Alec Baldwin met zijn dikke kop ook wel grappig is.

Tussendoortje, niet meer, niet minder.

avatar van DjFrankie
Zoutloze film, nergens een moment waar je denkt, ja gaaf.

avatar van IH88
“With desire, focus, and the willingness to treat every obstacle as an opportunity, it's amazing what you can accomplish.”

Aardige film. Vooral de acteurs zorgen ervoor dat Mini's First Time lang vermakelijk blijft. Baldwin, Moss, Wilson en Goldblum stellen nooit teleur, en Nikki Reed weet de film te dragen als sluwe en manipulatieve jonge vrouw die zonder scrupules iedere (oudere) man weet in te palmen. Baldwin, Wilson en Goldblum maken geen schijn van kans (ik snap ze wel). Ondanks een aantal twists is het einde voorspelbaar. Daarvoor lijkt Mini's First Time uiteindelijk toch te veel op veel soortgelijke films.