Man's Best Friend (1993)

Sciencefiction / Horror

geregisseerd door John Lafia
met Ally Sheedy, Lance Henriksen en Robert Costanzo

Lori, een ambitieuze TV-journaliste, dringt binnen in een geheim laboratorium waar dieren mishandeld worden. Daar bevrijdt ze Max, een grote prachtige hond. De wetenschapper Dr. Jarret spoort de politie aan Max snel terug te vinden. Max is immers door genetische manipulatie bijzonder intelligent en gevaarlijk...

Ik ben nog steeds op zoek naar de DVD-versie met Nederlandse ondertiteling. Heeft iemand deze nog te koop?

avatar van DiDa
Is helaas niet te verkrijgen op dvd met nl subs.

avatar van Boeikens
Deed me wat aan Watchers denken.

toch wel een hele leuke film met lance henriksen.vind ik altijd een fijne speler heb ook wel aardig wat films met hem erin.

avatar van DarkElement
Barcode 3259190308794
Nederlandse subs

Franco74 schreef:
kijk op bol.com kost wel 50 euro

blackwolves schreef:
kijk op bol.com kost wel 50 euro

Dank je wel. Ik heb de DVD inmiddels gekocht via Marktplaats voor maar € 3,-.

avatar van mrklm
"He is NOT man's best friend", maakt de wanhopige Dr Jarret [Lance Henriksen] duidelijk bij de politie wanneer Max, de hond op wie hij in zijn laboratorium verschillende wetenschappelijke experimenten heeft uitgevoerd, spoorloos blijkt te zijn verdwijnen. Max is 'bevrijd' door onderzoeksjournaliste Lori Tanner [Ally Sheedy, de 'gek' uit The Breakfast Club] die besluit deze intelligente en zich tot dan toe voorbeeldig gedragende hond zelf te verzorgen. Wat ze niet weet is dat Max' meer agressieve karaktertrekjes worden onderdrukt door een verdovend middel. En die verdoving houdt niet eeuwig stand!
Geslaagde combinatie van horror en komedie weet je door sterke montage te doen geloven dat Max werkelijk een superintelligente alleskunner is. Regisseur/scenarist John Lafia maakt spaarzaam maar effectief gebruik van poppen om een aantal schrikmomenten te creëren. Het is bovendien verfrissend om een 'slechterik' te hebben die (ondanks dat Lance Henriksen de rol speelt) feitelijk niet echt slecht is. Er valt ook heel wat te lachen, onder anderen wanneer Max wordt geconfronteerd met een paperboy, een postbode of een tasjesdief. En natuurlijk zijn daar de onvermijdelijke hondenvangers, die vol goede moed op jacht naar hun prooi en uiteraard van een koude kermis thuis komen.

avatar van Dziban
Wel erg knap dat ze een Tibetaan zo ver krijgen.