The Laramie Project (2002)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Moisés Kaufman
met Christina Ricci, Steve Buscemi en Laura Linney

In de herfst van 1998 werd een jonge homoseksuele jongen gekidnapt, in elkaar geslagen en voor dood achtergelaten, vastgebonden aan een hek iets buiten Laramie, Wyoming. 18 uur na de gebeurtenissen werd hij gevonden en met ernstige wonden naar het ziekenhuis gebracht. Terwijl hij in coma lag vestigde heel Amerika haar blik op het dorpje.

De film is een bewerking van een toneelstuk met dezelfde titel. Dit toneelstuk is op een speciale manier gemaakt. Er was niet één schrijver die het stuk schreef maar het hele gezelschap (het New Yorkse Tectonic Company)heeft er aan meegewerkt, namelijk ze interviewden vele mensen in Laramie waar ze zes keer heengingen. De mensen die het schreven, acteerden het ook. Kaufman was een soort van schrijver erboven en hij regisseerde het. Het stuk bestond onder andere uit monologen, nieuwsopnamen en live video. Het schijnt zeer indrukwekkend geweest te zijn. Toen ik in de VS was vorig jaar werd het nog steeds op diverse plaatsen gespeeld. Ik heb het niet kunnen zien maar ben zeer benieuwd naar de film.

avatar van Flipman
Christina Ricci en Steve Buscemi, maar ik zie ook Clea DuVall ("The Faculty", "Carnivàle"(!)) speelt erin mee ! Ik zie die drie allemaal wel zitten.

avatar van Flipman
Oh wacht!! Clancy Brown ook, die speelt Justin Crowe in "Carnivàle"!!!

En ik las dat het nummer "I Love Rock'n'Roll in de Film zit !

avatar van xenne
goeie TV film, interessant verhaal, goeie cast. alleen beetje te veel van hetzelfde (gepraat) en werd het wat saai op den duur. wel 't bekijken waard...

avatar van Friday the 13 th
is dit dezelfde film als de matthew sheppard story?

xenne schreef:

Mee eens!