Chapter 27 (2007)

Canada
Misdaad / Drama

geregisseerd door J.P. Schaefer
met Jared Leto, Lindsay Lohan en Judah Friedlander

Het verhaal over de moord op John Lennon in New York, 1980. Mark Chapman arriveert in New York met de bedoeling Lennon om te brengen. Chapman, die zelf veel waardering voor Lennon heeft, kampt met hevige psychische problemen en demonen in zijn hoofd verleiden hem om zelf ook beroemd te worden en Lennon neer te gaan schieten. In de tussentijd onmoet hij Jude, een hevige Lennon-fan.

avatar van Turkeyloverz
Hier kijk ik naar uit. Lohan speelt eindelijk in een serieuze film..

John Lennon

Kaffeefiltjer
Vraag me af hoe ze deze film gaan kunnen vullen.

Ik dacht dat die Chapman gewoon zonder veel boeh of bah gewoon John Lennon neerschoot toen 'ie net op weg was naar de studio, of toen hij net terug kwam...

Dat gaan ze dan vullen met zijn 'mentale strubbelingen' etc. voorafgaand aan het gebeuren.

Ben benieuwd wat ze er van gaan maken, met Lohan en Leto.

De cast is wat mij betreft het allerminst aansprekende aan de film.

Ik ken het hele verhaal niet van John Lennon, laat staan de geschiedenis van de moordenaar.

Is het hier niet zo dat die geschiedenis van de moordenaar (deels) verzonnen is; een beetje in de stijl van The Assasination of Richard Nixon?

Angrod_Pallanén schreef:

--> http://nl.wikipedia.org/wiki/Mark_Chapman

Thanks, Pieter, ben nu wél geïnteresseerd!

avatar van Pieter Montana
Ondertussen wordt deze film nogal geboycot.

Aandacht geven aan Mark Chapman, iets dat hij wou bereiken door de moord op Lennon, zal hem alleen maar voldoening geven. Een film over Lennon, die nauwelijks in deze film zal voorkomen, had beter geweest.

Ik als, Beatle/Lennon fan, vind deze film wel interessant zolang ze maar Chapman niet gaan voorstellen als één of andere gebroken man waarmee we medelijden moeten hebben.

avatar van Mc
Mc
Lohan , Leto aan de andere kant Ben erg benieuwd ondanks die misstap.

avatar van matthijs_013
Dit is toch de film die Lindsay's kindster imago moet breken?
Jared Leto als vetklep is wel echt erg Beetje beangstigend zelfs

avatar van Tun-89
Wat Leuk, Lindsay in een serieuze film!
Jared Leto & Lindsay Lohan samen in een film..
Hmm.. ben benieuwd.. maar het duurt nog zeker lang voordat deze in de bios of videotheek komt

Iemand enig idee wanneer de film hier komt?

of ben ik al te laat?

ik heb nog niets gehoord over deze film

AHWA
Redelijke film. Jared Leto zet een overtuigende Chapman neer, maar verder was het niet al te boeiend. Heb Catcher in The Rye nooit gelezen, dus zal niet alle verwijzingen eruit gepikt hebben.

Lohan heeft maar een heel klein rolletje eigenlijk, het is voornamelijk een onemanshow van Leto.

Matig, maar niet al te storend.

Ik vond het zelfs moeilijk om de film uit te zien, erg langdradig...
maar misschien zit ik ernaast, omdat je je waarschijnlijk meer
in het psychische probleem van de moordenaar moet voorstellen.
De vorige schrijver heeft gelijk, het is een soort eenakter....
**2

avatar van missl
Ik vind het wel een oke film, Leto speelt wel goed.

Verder vind ik het niet echt boeiend, gewoon leuk om eenmaal te kijken.

Ik geef het 2,5 sterren.

En Lennon wordt gespeeld door een Chapman, ik zie een complot.

waar kan ik deze film zien dan want naar mijn iedee is hij niet in de bios te zien en ook nog niet op dvd????

AHWA
Ik heb hem gepindakaasd. Ik meen gelezen te hebben dat hij in Amerika al snel uit de bioscopen is gehaald omdat de film zich afspeelt vanuit het oogpunt van Chapman.

w8jij17
The film premiered at the Sundance Film Festival in January 2007 and the Berlin Film Festival in February. Though savaged by most critics, who described the movie as a vanity project lacking in insight, it did receive positive reviews in Salon, The Hollywood Reporter, and Entertainment Weekly. The film has failed to land a U.S. distributor, but has been picked up for theatrical distribution in Europe, Asia, and South America. The film was leaked onto the internet on March 23, 2007.

Recently, rumors have surfaced that the films challenges in obtaining a U.S. distributor are linked to a wide base of Lennon's fans who discouraged and protested the films release because of fear that it would glamorize the life of Lennon's murderer.

Ik heb zojuist uitgebreid gelezen over Mark Chapman. Ik wist dat John Lennon vermoord was, maar verder ook helemaal niets.

Vlak na de eerste van de twee ontmoetingen met Lennon op de fatale dag wilde hij eigenlijk weggaan, maar bleef omdat hij Lennon hem kon vertellen waar de eenden heengingen in de winter.

Ik ben benieuwd of mijn vrij negatieve beeld van Lohan kan veranderen na deze film.

Toch wel een bijzondere film, al is het wat kort en veel van hetzelfde.

Lijkt idd wat op The Assassination of Richard Nixon, met Jared Leto hier in een prima rol als vadsige psycho. Beangstigend figuur.
Die boycot slaat wat mij betreft helemaal nergens op, het is bepaald niet zo alsof Chapman er hier op een bepaalde manier goed vanaf komt of zo.

Erg aardige relatie met The Catcher in the Rye trouwens.

avatar van james_cameron
De film is niet veel meer dan een lange, vrij saaie monoloog van Chapman, hier goed neergezet door een onherkenbare Leto. De man en zijn mentale problemen zijn niet bijster interessant, waardoor de film weinig dramatische kracht heeft. Technisch is de fletse film ook niet bijzonder, zodat alleen de opvallende rol van Leto enige indruk achterlaat. Lohan is ook redelijk goed in een kleine bijrol.

avatar van GioFunny
Zeer sterke rol van Jared. Ondanks de trage voortgang, heeft de film me toch weten te boeien.

In wikipedia staat in dat hij niet als ontoerekeningsvatbaar verklaard wilde worden,, ben toch wel benieuwd waarom precies.

avatar van MuchTheSame
james_cameron schreef:

De rol van Jared Leto is idd heel goed neergezet maar verder rest een weinig boeiende film . Helaas, helaas.....

2,5* voor de rol van Jared Leto...

avatar van vigonoah
Ik heb de film gekeken omdat ik eigenlijk niks van de moord op John Lennon afwist, en omdat Jared Leto erin speelt.
Ik vind de film best langdradig, maar toch wel weer boeiend.
Ik vond Leto wel erg freaky spelen.

Wel apart dat John Lennon door een Mark Chapman gespeeld werd...

2,5* (Vooral door Jared Leto...)

avatar van BlueJudaskiss
Had me er veel van voorgesteld om Lindsay Lohan eindelijk weer eens in een serieuze flim te zien, maar dat viel tegen. Lohan en Leto zijn goed, de film is langdradig en saai. Die monologen worden na een tijjdje erg irritant en de film sleept zichzelf voort. 2,0*

avatar van Jokerman
Turkeyloverz schreef:
Hier kijk ik naar uit. Lohan speelt eindelijk in een serieuze film..

'Bobby' uitgesloten van deelname in jouw opmerking neem ik aan.. Daar speelt Lohan ook in en dat gaat toch over één van de serieuzere zaken in US history..

avatar van Blokland
Wat een volstrekt nutteloze en waardeloze film.
Ik had medelijden met Leto, die voor deze rol 30 kilo or whatever is aangekomen. Hij deed het natuurlijk in de hoop een Oscar te krijgen. Dan voel je je volgens mij echt genaaid als je met je vette pens op de premiere bent en het eindproduct ziet!

Dat de film niet boeiend zou zijn, maar wel interessant, had ik wel verwacht.
Ik herinner me 8 december 1980 als de dag van gisteren, en net als zovele Lennon-fans was het ook een schok voor mij toen ik het nieuws vernam van de moord op John.
Het is daarom ook de reden dat ik deze film heb aangekocht, ik wou wel eens weten wat Mark Chapman bezielde om deze moord te plegen.
Nu ja, dat hij een gestoord persoon is maakt deze film wel duidelijk, een andere conclusie kan je hier niet uit trekken.
Goed geacteerd van Jared Leto, die erg lijkt op Chapman in deze film.
Eigenaardig genoeg, de rol van John Lennon wordt in deze film gespeeld door een zekere... Mark Chapman.
Deze film is echt voor geïnteresseerden, voor wie niet echt de geschiedenis kent of fan is van Lennon, raad ik deze prent zelfs af, hij zou je alleen maar vervelen vrees ik.