• 8.348.906 stemmen

Met onder meer: Freddie Prinze Jr., Jessica Biel en Matthew Lillard

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Summer Catch

"Are you game?"

Ryan Dunne (Prinze) moet als vakantiebaantje samen met zijn vader, de lokale hovenier, het grasveld van de familie Parrish uit Cape Cod onderhouden. Tevens hoopt hij op een prof-carrière als honkballer. Tenley Parrish (Biel), een slimme rijkeluisdochter die de zomer aan de Cape doorbrengt, wordt verliefd op Ryan. Echter, de Parrishes willen niet dat hun dochter met iemand uit de lagere sociale klasse aanpapt.

imageimageimageimageimageimage

Miles Dalrymple

Mickey Dominguez

avatar van Spacejet

Spacejet

Jessica Biel speelt er in mee dus is het een goede film!

avatar van aburefan

aburefan

whatever

avatar van Spacejet

Spacejet

Hoezo jessica Biel is kei goed man. Ze is knap en ze kan goed acteren

avatar van tovenaar

tovenaar

Kaap God = Cape Cod?

avatar van tovenaar

tovenaar

Zou Freddie Prinze Jr er onderhand ook niet moe van worden om alleen maar dergelijke films op zijn palmares te mogen bijschrijven?

avatar van JoeHallenbeck

JoeHallenbeck

Een betere vraag is; waarom krijgt hij nog steeds filmrollen aangeboden? Dat gaat me namelijk echt boven m'n pet.

Ik zie zo'n regisseur echt al zitten; "hmmm, dit is een leuk script, zou Freddie Prinze Jr. vrij zijn?"

Lillard is een iets ander verhaal. De man heeft zeker acteertalent maar kiest de verkeerde films uit. Als hij zich eindelijk eens los weet te wrikken van z'n talentloze maatje dan komt het nog wel goed met hem.

avatar van R.

R.

freddie prinze jr. . wat een flut film zeg, met moeite uit kunnen kijken. t enige dat deze film de moeite waard maakt om te kijken is jessica biel

avatar van AHWA

AHWA

Dit is echt nog slechter dan slecht. Voorspelbaar vanaf minuut één, Freddie Prinze is echt een waardeloze acteur en loopt de helft van de film een beetje half geil naar Biel te staren. Biel bakt er als leeghoofdige rijkeluisdochter al helemaal weinig van, maar ze is bedoeld als eye candy en daar slaagt ze dan weer wel in.

0,5* voor Biel en een halve ster voor John C. McGinley aka Dr. Cox.

1* ster

avatar van darkcity

darkcity

Wat een ongeloofelijk saaie film, Jessica Biel is wel een van de betere actrices maar in deze film bracht ze er weinig vanaf. 2 sterren.

avatar van predator

predator

wat een domme film zeg, Prinze bakt er helemaal niks van en een flutscenario erbij.

Beh.

avatar van otherfool

otherfool

Een lijst met wat er fout gaat in Summer Catch:

* De Romance. Prinze en Biel hebben geen enkele, maar dan ook echt geen enkele band met elkaar. Er is geen moment in de film waarin we zien waarom de twee juist op elkaar vallen. Ze komen elkaar gewoon tegen en hups; verliefd!

* De Oude Vrienden. Ze moeten voor de lach zorgen door een beetje suf bier te drinken. Prima. Maar dan; waarom moet het aan het eind toch weer uitdraaien op 'emotionele' scenes? Tenenkrommend.

* De Nieuwe Vrienden. Vertellen alleen maar smerige verhalen. Laat ze dat toch voor zich houden, het heeft met het verhaal niks van doen.

* De Broer. 'Doe het, jongen, maak er wat van. Zorg dat je het niet verpest zoals ik'. Yuck.

* De Vader. Heel de film vervelend doen en aan het eind toch oh zo trots op zijn zoontje. Yuck 2.

* Biel's Ouders. Willen dat hun dochter werkt waar ze niet wil. Willen dat hun dochter trouwt met wie ze niet wil. Oftewel; komen rechtstreeks uit 100 vergelijkbare films gelopen.

* De Rivaal. Is natuurlijk arrogant, irritant en achterbaks. Komt rechtstreeks uit 100 vergelijkbare films gelopen.

* De finale. Alles komt natuurlijk goed en ze leven nog lang, rijk en gelukkig.

Een lijst met wat er goed gaat in Summer Catch:

* Na heel lang wachten is daar dan toch de aftiteling.

Afschuwelijk gedrocht.

0,5*.

avatar van wwelover

wwelover

Waarom zitten Matthew Lillard en Freddie Prinze jr in zoveel films samen:S

avatar van Pilcrepus

Pilcrepus

Och, 2,5 sterren omdat ik ook altijd tegen meiden als Tenley (Biel) aanloop, herkenbare situaties.

avatar van Dado

Dado

Gewoon een feel good movie..

mikey

Hele slome film (ik heb 100 cliches geteld-lees ook otherfool). En het ergste was dat ik hem al kende. *

Pilcrepus schreef:

avatar van Eellie

Eellie

Ik sluit me aan bij otherfool. Heb hem gister gezien en het is echt cliche na cliche.

avatar van danuz

danuz

Vooral een ongelofelijk rommelig en onduidelijk script ligt aan de grondslag van deze toch wel heel erg slechte film. Een soort van doel in de film is wel aanwezig, maar wordt telkens weer doorbroken door nietszeggende personages aan de zijlijn. Het verhaal wel zo voorspelbaar dat daar ook niks meer te vinden is en de personages zo ongelofelijk dull en plat uitgewerkt dat het echt een sof wordt.

Zelf in het hele tienerfilm gedoe is dit een slechte film.

avatar van Brooklyn

Brooklyn

Oh wacht, dit heb ik tijden geleden eens gezien. Ultraslechte en kleffe scenes, brak acteerwerk en standaard personages. Denken ze daar op de set met dit soort zooi nou ook niet eens van: "Jongens, dit is wel heel erg?"

avatar van Franklin1975

Franklin1975

Jessica Biel, Jessica Biel in bikini, Jessica Biel zwemmend in bikini,Jessica Biel drijfnat rondlopend/rennend in bikini...

avatar van desteven007

desteven007

Spacejet schreef:

Jessica Biel speelt er in mee dus is het een goede film!

Het is niet omdat Jessica Biel erinspeelt dat het dan een goede film is hoor!

avatar van desteven007

desteven007

Franklin1975 schreef:

Need I say more?

OMG het is een komedie geen pornofilm

Franklin1975 schreef:

Need I say more?

Toch weer even checken, vanmiddag

Want dan is Jessica op tv...

avatar van Rosicky

Rosicky

Heel matig formulefilmpje. Slecht geacteerd, veel clichés, vaak erg ongrappig en te voorspelbaar.

mikey

Vandaag was hij weer ol tv!!

En weer gelukkig de zwempartijtjes van Jessica mogen bewonderen. I love her!

avatar van ibendb

ibendb

Echt een draak van een film!

avatar van blurp194

blurp194

Jessica Biel speelt er in mee dus het is een goede film!

Dat zal de producer wellicht ook gedacht hebben. En het heeft ook wel wat, de mooie Biel die op een mooie zomeravond door een mooi onderhouden landschapje dartelt in haar bikini.

Helaas is dat ook wel zowat het enige positieve aan de film. Het verhaal is te cliché voor woorden - zelfs in het genre, dat tenslotte ook al niet echt bekend is om de verrassende plots. Maar het lijkt ook wel alsof daarbovenop men nog moeite gedaan heeft om alle acteurs zorgvuldig te typecasten. Niet alleen Biel, maar ook Prinze, Lillard, Dennehy, Murphy spelen typetjes waar ze bekend om staan. Maakt het nog een stuk minder verrassend, en het maakt ook dat de film te saai voor woorden wordt. Eigenlijk is haast elke andere film in het genre beter - en heeft in ieder geval meer verrassing te brengen.

stinissen (crew films & series)

Lang geleden al gezien maar nooit op gestemd ik was de film bijna helemaal vergeten ....

avatar van IH88

IH88

“If you want big rewards, you gotta take big risks.”

Ik moet het Summer Catch nageven dat er een heerlijk zomers sfeertje wordt gecreëerd. Jessica Biel is gegroeid als actrice want hier was het nog erg matig wat ze laat zien. Maar hé, ze loopt rond in een bikini en kijkt zwoel de camera in dus mij hoor je niet klagen.

Voor de rest is Summer Catch erg clichématig en het werkt allemaal voor geen meter. Freddie Prinze jr. was in 2001 een bekend gezicht maar het is niet heel raar dat hij tegenwoordig bijna geen films meer maakt. Een erg matig acteur en de chemie met Biel is er gewoon niet. De malle vrienden die niet grappig willen worden, de ouders van Biel die uiteraard een beter leven voor hun dochter willen dan Freddie, de bezorgde broer, de coach die zich als een tiran gedraagt maar toch een hart blijkt te hebben, het alles komt goed einde.... Het is allemaal al eens gedaan maar dan veel beter. De humor werkt niet en het drama ligt er te dik bovenop en wordt nergens inlevend gemaakt door de acteurs. Lillard heeft nog wel een grappige rol en is geen slecht acteur, maar na Scream heeft hij hele slechte keuzes gemaakt. Honkbal, zomer en Biel... Het had zo mooi kunnen zijn.

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

• 2043 stemmen

Wel een grappig filmpje. Erg voorspelbaar loopt over van de clichés maar verder wel grappig.