• 11.537 nieuwsartikelen

Met onder meer: Heather Graham, Marisa Tomei en Jimi Mistry

Gesproken taal: Spaans, Engels, Hongaars en Hindi

Releasedatum: 3 oktober 2002

Plot The Guru

"When he talks, women listen."

De Indiase dansleraar Ramu reist naar in New York, waar hij filmster wil worden. Hij doet auditie voor een rol, maar komt er achter dat het een porno-film met actrice Sharonna betreft. Ondanks haar goede advies lukt het hem niet om de rol goed "invulling" te geven. Maar met de tips die Sharonna hem geeft groeit Ramu uiteindelijk uit tot sex-guru.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Rickazio

Rickazio

Waarom noemen ze deze ''The guru of sex'' op rtl5? :\

avatar van Dk2008

Dk2008

Misschien vanwege de verwarring anders met andere Guru-films. Zo heb je o.a. deze The Love Guru (2008).

Ze hebben trouwens a/h begin een stuk eraf geknipt, zie dvd deleted scene, hierdoor gaat de (toch wat grote) oversteek van India naar New York ook deels verloren.

avatar van blurp194

blurp194

Bollywood uit Amerika.

Ongeveer het maximum aan Bollywood-inhoud wat ik hebben kan, en dat het nog net houdbaar is komt vooral door het plezier dat er van af straalt. En wellicht dat de aanwezigheid van de dames Graham en Tomei nog meer helpt. Van het verhaal komt het in ieder geval niet, te flauw, te voorspelbaar en net een tikje te braaf - wat meer scherpe randjes waren erg welkom geweest.

avatar van shrink

shrink

• 2008 berichten

Verschrikkelijke film. Geen goed verhaal en een verschrikkelijk slechte hoofdrolspeler.

avatar van Dk2008

Dk2008

Dk2008 schreef:

Deze film begint erg leuk met de Amerikaanse droom, maar zodra ze beginnen met het goeroe-gedoe gaat de film hard achteruit, met af en toe nog wel leuke momenten erin maar vaak ook wel wat aan de saaie kant. Op gegeven wordt de film dan toch weer leuker. Typisch dan ook een romantische komedie. Het laatste gedeelte is dan ook zeker geslaagd. Grappige knipoog naar Grease en ik vind dat Jimi Mistry het goed brengt. Sympathieke rol en de scènes met zijn vrienden zijn leuk. Jammer dat het toch grotendeels een wat saaie film is geworden. Toch een kleine 3.0.

Ik vreesde toch weer het allerergste want ik heb deze op dvd en die wil ik niet weg doen. Er is ook een dvd uitgave die de extra's niet heeft maar deze dus wel. Hierop staan o.a. deleted scenes, waarop een verlengde openingsscène die wat mij betreft er gewoon in had gemogen. De rest is wisselend een paar zijn leuk een paar zijn misschien terecht eruit gelaten. Verder nog clip met Sugarbabes Round Round.

Jimi Mistry is eigenlijk een Engelsman. De film begint (samen met deleted scène) in India maar speelt daarna in New York. De cast is niet verkeerd naast Mistry, doen Heather Graham en Marisa Tomei het ook leuk maar eigenlijk is er niemand die echt uit de toon valt. Film gaat grappig van start en blijft een tijd zo maar nadat Ramu (Mistry) de rol van sex goeroe heeft overgenomen rammelt de film steeds vaker van alle kanten (en ik verbaas er wel weer over dat de film toch een succes was) maar dat komt door het script en niet zozeer door de cast. Iets voor het uur wordt de film gelukkig voor mij toch weer een heel stuk leuker, al is dat meestal zo met die romcoms dat het laatste gedeelte vaak het sterkste is.

Indiase dansleraar vond als jongen Grease al veel leuker dan een Bollywoodfilm. Hij wil net als John Travolta ook zo'n grote filmster worden. Bij aankomst in Amerika voelt hij zich belazerd door zijn vriend die hem heeft overgehaald om naar Amerika te komen maar het helemaal niet heeft gemaakt. I.p.v. gewone film komt hij vervolgens in pornofilm terecht. En vraagt advies aan zijn tegenspeelster nadat hij bij toeval de rol van seks goeroe heeft overgenomen. Zij is verloofd en wil hem wel advies geven maar dit moet geheim blijven. Dat is natuurlijk wel lastig aangezien hij als goeroe steeds meer succes begint te krijgen. Maar haar verloofde weet niet dat zij in een pornofilm speelt.

De gedeelten met zijn vrienden zijn verder ook leuk net als de muziekgedeelten o.a. Chori, chori, hum gori se en later dat hij droomt dat hij met Heather in Grease optreedt. Soundtrack bij deze film is verder niet slecht. Gedeeltelijk een musical maar het aandeel muziek is eigenlijk te weinig hiervoor. Blijft over de vraag wat makers precies hebben willen neerzetten is het meer een sekskomedie of toch meer een romantische komedie. Vooral in het midden wordt film soms wel wat moeizaam maar geraakt hier het laatste half uur toch weer uit. Daarom alle pluspunten uit deze film opgeteld, 4.0