Siegfried (2005)

Duitsland

geregisseerd door Sven Unterwaldt Jr.
met Tom Gerhardt, Dorkas Kiefer en Volker Büdts

Als kind wordt Siegfried in een korf de Rijn afgezet. Hij dobbert de rivier af, totdat de smit Mime hem vind en 'm opneemt. Maar na een paar jaar willen ze in het dorp weer graag van hem af. Als Siegfried op een dag door het bos wandelt ontmoet hij een meisje. Hij is opslag verliefd, maar zij mag hem niet, omdat hij arm is en zij uit een koninklijke familie komt.

avatar van Justinw
Ik heb deze film gezien met de Duitse les, op zich welke leuke film met wel wat grappen maar je ligt nooit echt dubbel. Hij zit ook wel wat tegen het kinderachtige aan. De cinematografie is oke en de effecten met het zwijntje zijn goed gedaan. Dus over het algemeen een leuke film.

verbaasd me dat er nog nooit op deze gestemd is.

Justinw schreef:
[..] verbaasd me dat er nog nooit op deze gestemd is.

Heel simpel, hij is nergens te pindakazen en om 'em nou op DVD te kopen.. neuh..

avatar van Justinw
Dat is wel zo, maar in Duitsland is dit wel een film waar redelijk veel aandacht voor is. Zelfde als hier de Kameleon uitkomt ofso