7 Zwerge - Der Wald Ist Nicht Genug (2006)

Duitsland

geregisseerd door Sven Unterwaldt Jr.
met Nina Hagen, Cosma Shiva Hagen en Otto Waalkes

De rechtmatige koning zit gelukkig weer op zijn troon. Sneeuwwitje is ondertussen getrouwd en heeft zelfs al een kindje. Wanneer een booswicht de baby wil ontvoeren, is het de taak van de 7 dwergen om te zorgen dat het kind in veiligheid wordt gebracht. Het booswicht brengt hen echter in een vreemde wereld, een wereld waarin dwergen telkens struikelen.

Ik ben benieuwd, het eerste deel was iig erg leuk!

avatar van BlueJudaskiss
Zien! Zien! Zien! Zien! Zien!

avatar van dope
Twas weer lachen! Maar de eerste was beter.

Het eerste deel was zeker beter. De verschillende personages zijn nu wel bekend en niet meer per definitie grappig. Spieglein an der Wand is, net als in deel 1, weer één van de hoogtepunten. En ook de scène waarin foto's worden gemaakt op het politiebureau is erg leuk.

Vergeleken met deel 1 vind ik deze wat minder.het verhaal was opzich wel leuk.maar voor de rest bracht het niet echt wat vernieuwends.wat ik erg jammer vind..Er had van mij wel wat meer nieuwe personages in gemogen. want het was eigenlijk net of je naar deel 1 zat te kijken.

een 3

avatar van BlueJudaskiss
Zeker niet zo leuk als het bij vlagen geniale eerste deel, maar toch weer een paar ijzersterke momenten. Ik noem de opening met Repelsteeltje en inderdaad de onovertroffen Spieglein an der Wand. En dan durven ze nog te zeggen dat Duitsers geen gevoel voor humor hebben!

avatar van OlafK
Weer een geweldige film. Deel 1 heeft me toen die uit kwam enorm verrast en ik beschouw deel 1 dan ook als één van de beste comedies die ik gezien heb. Deel 2 is weer erg grappig, maar het nieuwe is er nu wel van af. Ik raad iedereen aan deel 1 te kijken en ook deze mee te pikken; leuke comedy met goede grappen.

avatar van Drs. DAJA
Vond hem eigenlijk wel net zo goed als 't vorige deel. De écht harde lach was niet zo heftig als bij haar voorganger maar het verhaal liep veel vlotter en lekkerder en de dichtheid van geslaagde grappen was ook net iets beter. 7 Zwerge - Der Wald is Nicht Genug is een uitstekend vervolg op haar voorganger en ik zou goed warm lopen voor nog een deel.

avatar van Schoppie60
Je moet alle Duitse komieken kennen wil je deze film echt waarderen. Ik vond de film weer grandioos met alle ´verstopte´hintjes naar bekende Duitsers. Zeker als er een Udo Lindenberg langskomt! Supergave film.

avatar van qwertzu
Echt weer geweldig, inderdaad voor ons als in Duitsland wonende Nederlanders nog leuker omdat grappen in de eigen taal leuker zijn dan in de ondertitels, en ook de personages zijn bekender.
Een film waarvan hier alle gezinsleden van 7jr tot 47jr. helemaal in een deuk liggen!
vind vooral die spiegel heel erg leuk en het hints spel in de vis winkel!

avatar van Moviestar1979
Net zo flauw als z'n voorganger, maar voor de echte fans van Duitse humor voor herhaling vatbaar.

De 7 dwergen keren in dit vervolg terug om Sneeuwwitje te helpen.
De doelstelling is om te voorkomen dat een ander bekend sprookjesfiguur haar kind krijgt.
Ze krijgen hooguit 2 dagen de tijd om zijn naam te raden.
Aan de boze koningin (Nina Hagen) zal het niet liggen, want zij heeft last van alzheimer.
Verder wordt er gebruik gemaakt van de tracks Go West van The Village People en Only You van The Flying Pickets in dwergenstijl.

Misschien leuk voor de echte liefhebbers, maar ik ben van mening dat Duitsland beter geen komische films kan maken.

2,0 *