Tennessee's Partner (1955)

Western

geregisseerd door Allan Dwan
met John Payne, Ronald Reagan en Rhonda Fleming

Een stoere, vrouwenverslindende gokker, bekend onder de naam Tennessee (John Payne), heeft een moeilijke relatie met Elizabeth Farnham (Rhonda Fleming) bijgenaamd 'Duchess', de eigenaresse van de plaatselijke nachtclub. Een moord wordt hem bespaard door Cowpoke (Ronald Reagan), die in de stad is gekomen om zijn nieuwe verloofde Goldie Slater (Coleen Gray) te ontmoeten. Maar wanneer Goldie arriveert, lijkt het wel of er iets gaande is tussen haar en Tennessee.

avatar van IcU
IcU
Hele fijne western met het ultieme zondag middag gevoel. Het niveau is niet al te hoog, wat goed te zien is tijdens de wat duffe schiet- en vechtscènes. Het felle kleurgebruik wat hier en daar opkomt kan wat vervreemd werken en zo nu en dan een Disney gevoel geven. Zo ook de muziek, wat zeker een groot plus punt is van het geheel. Prima spelende acteurs, met John Payne die iets te veel naar Clark Gable heeft gekeken.

avatar van trebremmit
Krijgt een dvd release bij simply media.

Tennessee's Partner (DVD) – SimplyHE

J.Verschoor
Love story/film noir in een western jasje biedt niet veel nieuws.

Best aardig en met een beeldschone Rhonda Fleming.

avatar van mr rumson
Tennessee's Partner is een western net als zoveel westerns uit de jaren 50´vrij standaard.
Het verhaal bied prima de mogelijkheid om er wat romantiek en actie in te stoppen zonder dat men buiten de lijntjes komt.
Verwacht dan ook niks bijzonders of het moet de bad scene zijn van Rhonda Fleming.
Dat deze western niet saai word daar zorgt Fleming wel voor want elke keer als ze ook maar even in beeld is dan weet deze prachtige dame alle aandacht naar haar toe te trekken .
En dat wil toch wel wat zeggen want Payne en Reagan acteren niet onverdienstelijk.
Alles bij elkaar een aardige western wat vooral te danken is aan Fleming .
Al vond ik het ook leuk om te zien dat Leo Gordon als Sheriff zo nu en dan ook even opdook.