For Richer or Poorer (1997)

geregisseerd door Bryan Spicer
met Tim Allen, Kirstie Alley en Jay O. Sanders

Brad en Caroline Sexton, een rijk stel uit New York, houden al jaren de schijn hoog en doen alsof ze gelukkig getrouwd zijn. Uiteindelijk besluiten ze na jaren van ruzie, schreeuwen en aparte slaapkamers toch uit elkaar te gaan. Maar op zekere dag wordt Brad aangehouden wegens belastingontduiking. In werkelijkheid is het zijn corrupte boekhouder die met de rekeningen geknoeid heeft. Het paar gaat samen op de vlucht en vindt onderdak bij de Amish, een zeer conservatieve gemeenschap.

avatar van tess
Dit vond ik echt een heel geinige film!! Niet zo'n oersterk verhaal, maar wel heel grappig!

avatar van AZ SPELER
Erg leuke film.

avatar van Purmerend
Wat zat er in het horloge?

avatar van Turkeyloverz
Net gekeken, vond het niet echt goed. Flauwe grappen en een slecht verhaal, ik viel bijna in slaap. Toch moest ik een paar keer glimlachen en Kirstie zag er goed uit. En dat dorpje zag er erg gezellig uit:

avatar van mikey
Ja wat zat er in het horloge? Nieuwerwetse batterijen?. Anyway, enigzins een gezellige film met veteranen A&A. Weinig grappen maar net sympathiek genoeg. 2.5 of 3*

Absoluut een van de leukste comedies die ik gezien heb.

Leuk..
Even een komisch kijkje in de serieuze wereld van de Amish.
Misshien zijn vele grappen wel erg gemakkelijk gemaakt en hebben we regelmatig te maken met inkoppertjes, toch vormen Allen en ( de toen nog slanke) Alley een prima koppel.

kArIzMa_TuRk
wel leuk. voor 1 keer. paar grappige momenten. en krijgt een 2½*.

avatar van DragQueen
Aardige Komedie. Het verhaal valt wat tegen, maar er wordt wel aangenaam geacteerd door Tim Allen en Kirstie Alley. De humor is verder flauw, maar bij vlagen vermakelijk. 2,5 Ster.

avatar van tommykonijn
Aardig filmpje om eens gezien te hebben, maar niet meer dan dat. De film brengt een aardig sfeertje met zich mee. Het acteerwerk van hoofdrolspelers Tim Allen en Kirstie Alley is van beiden best goed en ook de rest van de cast is aardig. Jammer is dan weer dat ik de film niet grappig vind. Ik heb wel een aantal keren kunnen glimlachen, maar echt hardop gelachen heb ik niet. Daarnaast vond ik de film ook niet het hele speelduur vermakelijk, maar gelukkig het geheel genomen wel. Het einde is best voorspelbaar, maar dat kon ik ook wel verwachten. Gewoon een beetje een magere film met een aantal leuke stukken. Overigens deed het me best denken aan Did You Hear about the Morgans?, die ik wel wat leuker vond.