• 8.258.916 stemmen

For Richer or Poorer (1997)

Komedie | 115 minuten

Genre: Komedie

Geregisseerd door: Bryan Spicer

Met onder meer: Tim Allen, Kirstie Alley en Jay O. Sanders

Plot For Richer or Poorer

Brad en Caroline Sexton, een rijk stel uit New York, houden al jaren de schijn hoog en doen alsof ze gelukkig getrouwd zijn. Uiteindelijk besluiten ze na jaren van ruzie, schreeuwen en aparte slaapkamers toch uit elkaar te gaan. Maar op zekere dag wordt Brad aangehouden wegens belastingontduiking. In werkelijkheid is het zijn corrupte boekhouder die met de rekeningen geknoeid heeft. Het paar gaat samen op de vlucht en vindt onderdak bij de Amish, een zeer conservatieve gemeenschap.

imageimageimage

Levinia Yoder

Rebecca Yoder

avatar van tess

tess

Dit vond ik echt een heel geinige film!! Niet zo'n oersterk verhaal, maar wel heel grappig!

avatar van AZ SPELER

AZ SPELER

Erg leuke film.

avatar van Purmerend

Purmerend

Wat zat er in het horloge?

avatar van Turkeyloverz

Turkeyloverz

Net gekeken, vond het niet echt goed. Flauwe grappen en een slecht verhaal, ik viel bijna in slaap. Toch moest ik een paar keer glimlachen en Kirstie zag er goed uit. En dat dorpje zag er erg gezellig uit:

avatar van mikey

mikey

Ja wat zat er in het horloge? Nieuwerwetse batterijen?. Anyway, enigzins een gezellige film met veteranen A&A. Weinig grappen maar net sympathiek genoeg. 2.5 of 3*

avatar van jay1978

jay1978

Absoluut een van de leukste comedies die ik gezien heb.

avatar van Waku

Waku

Leuk..

Even een komisch kijkje in de serieuze wereld van de Amish.

Misshien zijn vele grappen wel erg gemakkelijk gemaakt en hebben we regelmatig te maken met inkoppertjes, toch vormen Allen en ( de toen nog slanke) Alley een prima koppel.

avatar van kArIzMa_TuRk

kArIzMa_TuRk

wel leuk. voor 1 keer. paar grappige momenten. en krijgt een 2½*.

avatar van DragQueen

DragQueen

Aardige Komedie. Het verhaal valt wat tegen, maar er wordt wel aangenaam geacteerd door Tim Allen en Kirstie Alley. De humor is verder flauw, maar bij vlagen vermakelijk. 2,5 Ster.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2075 stemmen

Aardig filmpje om eens gezien te hebben, maar niet meer dan dat. De film brengt een aardig sfeertje met zich mee. Het acteerwerk van hoofdrolspelers Tim Allen en Kirstie Alley is van beiden best goed en ook de rest van de cast is aardig. Jammer is dan weer dat ik de film niet grappig vind. Ik heb wel een aantal keren kunnen glimlachen, maar echt hardop gelachen heb ik niet. Daarnaast vond ik de film ook niet het hele speelduur vermakelijk, maar gelukkig het geheel genomen wel. Het einde is best voorspelbaar, maar dat kon ik ook wel verwachten. Gewoon een beetje een magere film met een aantal leuke stukken. Overigens deed het me best denken aan Did You Hear about the Morgans?, die ik wel wat leuker vond.

avatar van Lebarron

Lebarron

Een vrolijke komedie uit de jaren 90 met Tim 'The Toolman' Allen en Kirstie Alley in de hoofdrollen als Brad en Caroline Sexton, een nouveau riche stel uit New York. Brad is een brallerige hork die bakken met geld verdiend als projectontwikkelaar. Caroline is een socialite die vooral bezig is met geld uitgeven. Hun huwelijk is echter niet best en daar boven op komen ze ook nog in de problemen met de IRS dankzij hun sleazeball accountant (Wayne 'Newman' Knight). Ze slaan op de vlucht en komen in Pennsylvania bij een Amish gemeenschap uit. Ze worden aangezien voor verre familieleden van het Amish gezin Yoder en daarom liefdevol opgevangen. De cultureclash die daarop volgt zorgt voor vele komische momenten.

De Amish zijn met hun ouderwetse leefwijze een fascinerende gemeenschap en daarom ook een perfecte bron voor een komedie. De film blijft wel zeer respectvol naar de Amish toe. Het zijn juist de Sextons die als belachelijk en nutteloos worden afgeschilderd. Kirstie Alley doet het prima als socialite verdwaald op het platteland van 1600. Haar zeikerige stem en hooghartige uitstraling werken prima. Tim Allen daarentegen is de ideale persoon om als lijdend voorwerp te dienen in de meer fysieke komedie al dan niet gecombineerd met wat snedige opmerkingen. De rest van de cast speelt zijn rol prima. Ze dienen primair als aangever voor dit duo en dat werkt uitstekend. Dankzij hun komen de komische talenten van Alley en Allen tot hun recht.

For Richer or Poorer is geen briljante film maar wel zeer vermakelijk. Hij is duidelijk gemaakt met als primair doel om te entertainen en doet dit dan ook op. Het minpunt van deze film is de ietwat lange speelduur en dan doel ik voornamelijk op de openingsfase. Die is net iets te lang en niet echt leuk. Vanaf het moment dat ze in de Amish gemeenschap komen begint de film echt leuk te worden.