Pinocchio (2002)

Italië / Frankrijk / Duitsland
Komedie / Fantasy

geregisseerd door Roberto Benigni
met Roberto Benigni, Nicoletta Braschi en Carlo Giuffrè

De film vertelt het klassieke verhaal van een houten pop die tot leven komt, en van zijn pogingen om een echt jongetje te worden. Ondanks de hulp van de Blauwe Fee en de liefde van zijn vader Gepetto raakt Pinocchio van het ene avontuur in het andere terecht.

avatar van Stephan
jasha schreef:
In deze film ziet die lieve Pinoccio eruit als een zot...

Duidelijk iemand die het boek niet kent. Pinocchio is een uitermate irritant ventje dat zijn verdiende loon krijgt. Dat hij aan het einde nog goed terecht komt mag een wonder heten.
Heb het boek onlangs aan mijn zoontje van net 7 (voor)gelezen. Ultieme stok achter de deur als hij ondeugend is. Verrekte eng ook trouwens. Niet geschikt voor 6 jaar en jonger.

avatar van Mads Smikkelsen
Bud-film.
Hoe sla ik de plank volledig mis!!

avatar van Verhoeven
Strontvervelende film met en van Roberto Benigni. Mijn God heeft die kerel ADHD...?

avatar van movie acteurs
Ik vind Pinocchio vreselijk gecast. Het lukt Roberto Benigni zoals gewoonlijk je snel weer te irriteren. Ze hadden beter een jochie of met de computer Pinocchio kunnen maken. Ik vond dit eigenlijk helemaal niets maar ik geef het een 2,0 omdat het originele verhaaltje er nog inzit .

avatar van KSUS
Alle italianen hebben ADHD, zenuwelijers zijn het haha.

Grapje natuurlijk.

(verwijderd)
De versie op de BBC was nagesynchroniseerd en dat beviel me uitstekend en in combinatie met de mimiek van Roberto Benigni en de mooie plaatjes heb ik me prima vermaakt met deze klassieker.

Ik vind het erg jammer dat de meeste Nederlanders het niet lijken te begrijpen.
Ten eerste moet je eigenlijk de Italiaanse taal beheersen om de film echt goed te kunnen kijken. Ten tweede, de kostuums, de make-up, het decor: dat is een bepaalde stijl. Geen gebrek aan budget ofzo. Benigni kruipt trouwens gewoon in zijn rol als irritant ventje, hij heeft geen ADHD, wat ik echt te belachelijk en kinderachtig voor woorden vind om alleen al naar voren te brengen. Deze film heeft hoog gescoord in Italië, en waarom niet in Nederland? Omdat veel Nederlanders geen gevoel voor films, stijl, moraal en kunst lijken te hebben. Italië heeft dit geproduceerd: een sfeervolle, stijlvolle, poëtische film. En wat heeft Nederland geproduceerd? "New Kids". Dus dat is zeker wel een mooie film...

avatar van soom
Nou, het is toch een keer gebeurd, zeg, dat ik een cijfer lager dan 2,5* uitdeel. Een mijlpaal... Meestal vind ik de films die ik zie tóch echt een 2.5* waard door net een klein knipoogje, maar hier kon ik echt niets mee. Ik heb dan wel niet de Italiaanse stemmen gehoord, maar in de Nederlandse versie was het al, alsof er een trein over me heen walste. Allemachtig. Roberto Benigni was fenomenaal in La Vita é Bella, maar hier slaat ie toch echt de plank flink doormidden op een manier die ik niet leuk vind. Verder is het een rommeltje wat betreft het verhaal. Enige leuke is toch nog wel een beetje Nicoletta Braschi. Maar meer niet. Gauw vergeten.