Hear My Song (1991)

Ierland / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Peter Chelsom
met Ned Beatty, Tara Fitzgerald en Adrian Dunbar

Mickey O'Neill is de uitbater van een oude nachtclub in Liverpool die zich op de Ierse gemeenschap richt. Om klanten te trekken, moet hij voor entertainment zorgen. Daarbij is hij aangewezen op het derderangscircuit van pseudo-sterren als Franc Cinatra. Om zijn klanten te paaien belooft hij ze de terugkeer van de vermaarde tenor Josef Locke.

Rommelig begin en ietwat sentimentele film maar toch heel aardig en dat komt door een aantal dingen: Ned Beatty, de muziek en het soms mooie camerawerk.
Vooral de scène op de boot van Ierland naar GB vond ik mooi. En 'hear my song Violetta' is natuurlijk gewoon een heel mooi liedje.