• 8.345.537 stemmen

Met onder meer: Jacques Bidou, Anne Kravz-Tarnavsky en Narda Blanchet

Oorspronkelijke taal: Frans

Releasedatum: 10 oktober 2002

Plot Lundi Matin

De vijftiger Vincent is een fabrieksmedewerker die in een opwelling besluit om te breken met zijn saaie bestaan, en vertrekt naar Venetië. Zijn reis bevalt hem zo goed dat hij besluit om nog verder te reizen voordat hij weer terug naar huis gaat.

imageimage

gauke

Een plezierige en eigenzinnige film, vol met excentrieke personen, die humor had en deed denken aan de vroegere werken van Jacques Tati. Het routineuze leven van alledag met groteske karakteriseringen en de mislukte rebellie daartegen werd getoond. Een film over eenzaamheid, hoe onzinnig het is om voor alledaagse leven weg te vluchten en in de kern zeker over de hopeloosheid van het mens zijn op zichzelf.

avatar van 93.9

93.9

Toch wel aardige film. Had een volledig komedie ala Tati verwacht. Dat is het niet; het heeft een heel donker kantje..

avatar van Bas I.

Bas I.

Pure middelmaat.

De film weet weinig zwakke punten, maar helaas ook weinig sterke. Het doet inderdaad met momenten sterk denken aan de vroege films van Tati, maar dan een stuk minder goed. Het geheel weet helaas toch echt niet voldoende te boeien.

Jammer, ik had meer verwacht van deze regisseur. Ik zal hem nog niet volledig afschrijven, maar zijn films krijgen wel wat minder prioriteit.