Ballistic: Ecks vs. Sever (2002)

Alternatieve titel: Ballistic

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Thriller

geregisseerd door Wych Kaosayananda
met Antonio Banderas, Lucy Liu en Ray Park

Jonathan Ecks is een FBI-agent die de taak op zich heeft genomen om een losgeslagen NSA-agente Sever te vinden en uit te schakelen. Dit valt echter niet mee: Sever is net zo vastbesloten om Ecks uit te schakelen als andersom. Tijdens het kat-en-muis spel dat zich ontwikkelt komen beiden er achter dat er een mysterieus groep mensen is die de twee tegen elkaar uitspeelt.

avatar van gi30171
Verstand op nul en genieten van de actie. En met de surround open is dat gewoon lekker genieten

avatar van Thorak
Redelijk matige film maar zeer zeker ook weer niet zó slecht als hier gesuggereerd wordt. De actie had beter in beeld gebracht kunnen worden. De gevechten zijn nèt niet dynamisch genoeg, het lijkt of je nog naar de rehearsal zit te kijken in plaats van de uiteindelijk op te nemen scène. Dit geldt ook voor het gevecht met Ray Park, waar ik toch zeer zeker veel meer van had verwacht. De special effects zijn ook zeer matig. De muziek daarentegen was wel degelijk goed. En Lucy Liu blijft toch een genot om naar te kijken Ik heb me in ieder geval best vermaakt met deze film, al komt dat mischien omdat ik me de slechtste film ooit voorbereidde...

avatar van Thorak
chandor013 schreef:

ben het het hier mee eens maar vind ze beide erg goed spelen. en vond het een super goede film
lucy liu moet echt meer films maken.
Dit komt helaas niet erg over van iemand die nooit onder de 4* stemt behalve de 3 films die wereldwijd als zo'n beetje de beste films ooit worden gezien.
Shawshank Redemption, The (1994) 1.0*
Godfather: Part II, The (1974) 0.5*
Godfather, The (1972) 0.5*

Goede film ik heb mij niet verveeld gelijk aan de meeste actie films veel geweld en kogels en gewonden.

avatar van Bibelonseberg
Vond deze film best wel grappig, lekker veel schieten en verveelde geen moment. Tuurlijk is de verhaallijn niet zo best, maar voor lekker een avondje knallen zonder nadenken best goed uit te houden. Uiteraard maakt de mooie Lucy ook veel goed

avatar van AGE-411
do 28 januari om 21.10 op 2BE

$ 70 millioen + een topcast met Baderas en Liu moet toch eigenlijk wel een topfilm opleveren. Maar dat is niet gelukt, met deze film win je geen awards.
Toch is de film niet echt slecht zoals het gemiddelde cijfer suggereert.
Hij is zeker goed voor een avondje onbekommerde entertainment.
Ik geef hem een ruime voldoende 3.5***

avatar van Q Jones
Deze film is uitgelopen tot een flop. Toch heb ik mij wel vermaakt bij deze film. Banderas is lekker overdreven en is ook een goed actie figuur en dat laat hij in deze film ook weer zien. Lui voegt eigenlijk niet heel veel toe ze mag alleen lekker knallen en vechten.

Het verhaal past op een onderzetter maar dat maakt niet uit, bij deze film is het gewoon verstand op nul en genieten van de vele toch wel mooi in beeld gebrachte explosies en de lekker overdreven actie, Nog een plus punt is de stoere muziek die er echt percies bij past

Ik dacht dat het een zeer slechte film was. Maar het viel wel mee.
Net te veel slow motion, net te veel clichés. halve ster erbij voor de altijd mooie Lucy Liu! Kom ik uit op een 3.0, een gemiddelde film dus (Voor een avondje onbekommerd actie kijken).

avatar van blurp194
Fijne film om naar te kijken als je moe bent, je mist weinig van het verhaal als je af en toe een beetje indommelt. De meeste actiescenes zijn als je het verhaal niet volgt nog wel te doen - met uitzondering van die achtervolging op de motor, die vind ik echt tenenkrommend slecht, ze (dwz. beide stuntmensen, neem ik dan maar aan) rijden alsof ze nog nooit op een motor gezeten hebben. Maar verder is het geschiet, gevecht, en geplof best redelijk gedaan.

De muziek doet me dan weer helemaal niets. Het camerawerk is wel weer goed. Het acteren houdt niet over, Banderas trekt z'n gewone bekken - een rol spelen is er niet echt bij, maar dat wordt ook niet echt gevraagd misschien? Talisa Soto is af en toe als mooie beeldvulling aanwezig maar meer verwacht het script niet van haar, Lucy Liu heeft ook weinig werk - alleen beweegt ze wat meer.

Tsja, als ik hiervoor naar de bioscoop gegaan was, zou ik me wel wat bekocht voelen, maar 1 euro voor de dvd? Ach, ik heb slechtere liggen...

avatar van Tup&Joep
Weinig logica in deze film. Verhaal rammelt aan alle kanten. Bedroefend.

avatar van FILM!BOY!
Modern opgezet, maar met een verhaal om tranen met tuiten te huilen. 0,5