The Iron Maiden (1963)

1 stem

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Gerald Thomas
met Michael Craig, Anne Helm en Jeff Donnell

Een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij plant om een vliegtuig te kopen bij een Britse vliegtuigfabrikant. De deal is echter bijna rond wanneer Jack Hopkins, ontwerper bij de vliegtuigbouwer, en Kathy Fisher, dochter van de eigenaar van de vliegmaatschappij, op een stil landweggetje een botsing krijgen. Allebei geven ze elkaar de schuld van het ongeluk. Een oplossing lijkt onmogelijk, tenzij de natuur een handje helpt.

avatar van Kuck-x
Vermakelijke film, met een (bijna) geheel voorspelbare plot (aan het eind zit toch nog een kleine verrassing), maar met genoeg leuke momenten. Op-en-top Engels, wat betreft sfeer, stijl, gebruiken en kwaliteit van het acteerwerk.
Erg leuk ook om in een heel kleine rol een nog erg jonge Anton Rodgers tegen te komen. Ik ken hem van sitcoms als May to December en vooral Fresh Fields en French Fields, waarin ik hem geweldig vond. Als ik zijn naam niet in de openingcredits had gezien betwijfel ik of ik hem herkend zou hebben...