The Man with Rain in His Shoes (1998)

Alternatieve titel: Twice upon a Yesterday

Verenigde Staten / Spanje / Frankrijk / Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Komedie / Drama

geregisseerd door Maria Ripoll
met Lena Headey, Douglas Henshall en Penélope Cruz

Victor (Douglas Henshall) is een acteur die samenwoont met Sylvia (Lena Headley), een psychologe, in Notting Hill. Hun relatie loopt slecht en nadat hij met andere vrouw naar bed is geweest, gooit ze hem eruit. Ze ontmoet iemand op de fitness-club, die alles is wat Victor niet is. En omdat ze hunkert naar liefde, trouwt ze met hem. Victors andere relatie houdt ook niet lang stand en hij wil Sylvia terug.

avatar van Purmerend
Nu bij de blokker met 4 andere films voor 5 euro.

avatar van Carl
Een prachtige film voor wie van onvervalste romantiek houdt. Alle acteurs presteren goed, maar Henshall draagt wel de film; ik vind hem persoonlijk zelfs beter dan Penelope Cruz. het verhaal weet je constant te boeien met allerlei omverwachte wendingen, en gebeurtenissen waar je nog lang over na kunt mijmeren, bijvoorbeeld waar die pianist in die bar nou precies voor staat.

en dan heb ik het nog niet over de sfeer in de film gehad. Mooie warme kleuren en plaatjes. nou ja... gewoon toppie.

gewoon een 5

avatar van Noodless
Het basisidee van de film komt mij alleszins bekend voor. De gedachte dat je het lot niet kunt tarten is wel meermaals gefilmd. In deze film vond ik de hoofdpersonages qua handelingen en denkwijze toch wel vaak vreemd. Ook de mysterieuze personages vond ik maar matig uitgewerkt.
Henshall overtuigde mij niet met zijn rol, daarentegen Headey wel. Cruz' personage ' had ook wel beter verdiend. Haar rol blijft eerder oppervlakkig. 5/10