Diamond Men (2000)

geregisseerd door Dan Cohen (II)
met Robert Forster, Donnie Wahlberg en Bess Armstrong

Weduwnaar Eddie Miller is een diamanthandelaar op leeftijd en is vanwege hartproblemen niet meer te verzekeren. Daarom moet hij een partner zoeken om zeker te zijn van een goed belegde boterham. Wanneer hij de snelle Bobby Walker tegen het lijf loopt, besluit hij hem te introduceren in de wereld van de diamantenhandel.

avatar van funnyhow
damn wat is deze erggggggggg ondergewaardeerd ... ( oke ja
robert foster altijd een plezier om naar te kijken

Een persoonlijke film over twee interessante, innemende en totaal verschillende personages, met karakterontwikkeling of diepgang (mede dankzij de goede realistische dialogen) en met aandacht voor het proces van ouder worden. Wat het verhaal aangaat gebeurt er echter niet veel en de regisseur komt op een gegeven moment met een niet passend, merkwaardig en daardoor overbodig misdaad subplot op te proppen.

avatar van Biosguru
Aangename film. Leuke karakterontwikkeling. Over de plot, zonder misdaad plot, valt de film uit elkaar. Dat zou net zoiets zijn als Memento, maar dat ie dan wel zijn geheugen heeft.