Jack the Giant Killer (1962)

Fantasy / Familie

geregisseerd door Nathan Juran
met Kerwin Mathews, Judi Meredith en Torin Thatcher

De meester van alle kwade wezens, Pendragon, stuurt Cormoran de reus erop uit om prinses Elaine van Cornwell, de enige dochter van koning Mark, te ontvoeren. Na Cormoran te doden en de prinses te redden, wordt Jack van boer tot ridder geslagen voor zijn moedige optreden. Maar dat is slechts het begin want Pendragon stuurt nog andere kwaadaardige wezens op de prinses af...

Film in de trant van The 7th voyage of sinbad.
Best vermakelijk en aangenaam amusement.

ap1947 schreef:
Film in de trant van The 7th voyage of sinbad.

Sterker nog:
"This was producer Edward Small's attempt to cash in on the huge success of The 7th Voyage of Sinbad (1958). He even hired the same director (Nathan Juran), hero (Kerwin Mathews) and villain (Torin Thatcher)." (imdb)

Helaas werd voor de special effects niet de hulp van Harryhausen ingeroepen, want nu komen die slecht over. Voor de rest een middelmatige film met enkele leuke momenten.

avatar van kirk douglas
Edward Small was oorspronkelijk een van de producenten die Harryhausen's idee voor de ''7Th Voyage of Sindbad'' hadden afgewezen.
Deze film is een stuk minder dan de 7th Voyage maar toch ook weer zeer kleurrijk.
De effecten zijn veel minder maar ook leuk gedaan.

Er bestaat van deze film ook een curieuze musicalversie.
Small rommelde wat aan het orginele materiaal zodat het leek of er gezongen werd en plakte de liedjes in de soundtrack.

Zo zie je maar weer hoe je iets over langere tijd kunt uitbuiten

Meneer Bungel
Een remake is in de maak, regie: Bryan Singer.

avatar van Filmkriebel
Oud angelsaksisch sprookje over een moedige boer die de prinses van Cornwall moet gaan redden die ontvoerd werd door de magiër Pendragon. Dit geeft een lelijke oninteressante film, met vlakke figuren en weinig gezellige special effects. Ik was echt blij dat de film over was. Ik begrijp wel dat die film uit 1962 komt, maar zelfs voor die tijd leek het me geen hoogtepunt. Bovendien vond ik van dezelfde regisseur en met dezelfde hoofdacteur, 7th Voyage of Sinbad een flink stuk beter. Vraag me niet waaraan het ligt. Nu is het uitkijken naar Bryan Singers remake. De trailer is iig veelbelovend.

avatar van Brix
In maart brengt de Duitse Koch Media een widescreen versie DVD uit (met Engelse soundtrack)
Hopelijk weer in de bekende prima Koch kwaliteit.