Dragonworld (1994)

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Ted Nicolaou
met Courtland Mead, Janet Henfrey en Stuart Campbell

De jonge Johnny gaat wonen in het kasteel van zijn opa in Schotland, waar hij een vriendje wenst en als geroepen een klein vriendelijk draakje verschijnt. Vijftien jaar later voelt John zich gedwongen om de inmiddels uit de kluiten gewassen draak te verkopen aan attractiepark Dragonworld. Maar John ontdekt dat de draak hier heel slecht behandeld wordt...

avatar van sn@ke
Kinderfilm die vooral de jongere kijkers zal aangrijpen door het verhaal van de draak die gevangen wordt genomen. Kinderen zullen het fantastsich vinden , oudere kijkers zullen zich ergeren aan de ontelbare clichés , de slechte effecten en de voorspelbaarheid. Maar rekening houdend dat deze film zich meer op die eerste doelgroep richt , is dit een geslaagde film. 5/10

Ik kan me redelijk bij het commentaar van sn@ke aansluiten. Al waren de cliches wel heel erg in dit geval. Na tien minuten film kun je de rest van de film zo opschrijven en geloof me, het zal allemaal uitkomen.... Ondanks dat het een kinderfilm is kan ik daarom toch niet hoger geven dan 1.5*

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Ik ben het helemaal eens met sn@ke!

Een leuk en warm fantasyavontuur voor het hele gezin, maar vóóral voor de jonge kijkertjes. Ondanks dat-ie erg voorspelbaar is en vreselijk neppe special effects bevat, geef ik hem alsnog 2.5*

virendelijk....dat horen draken te zijn.

goeie film....was er leuk, voor die tijd redlijke special effects.

avatar van tommykonijn
Deze film heb ik gezien bij een vriend van me en ik vond hem nog wel aardig, de special-effects waren niet bepaald super en het acteren viel soms wat tegen maar het is ook een beetje bedoeld voor de wat kleinere kinderen dus ik ben het wel eens met sn@ke en Fangs. Niet echt een geweldige film, maar vroeger vond ik hem wel leuk.