Die Abenteuer von Pico und Columbus (1992)

Alternatieve titels: Pico en het Geheim van de Gouden Tempel | The Magic Voyage

Duitsland
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Michael Schoemann
met de stemmen van Michael Habeck, Jens Wawrczeck en Katja Nottke

Pico de houtwurm maakt de reis van zijn leven in dit verhaal, dat gebaseerd is op de ontdekkingsreizen van Christopher Columbus. Pico legt aan Columbus uit dat de Aarde helemaal niet plat is, maar ... vierkant! Tja, weet zo'n houtwurm veel! Als beloning mag Pico met Columbus mee op ontdekkingsreis. Onderweg maakt hij kennis met het vuurvliegje Marilyn, op wie hij ook verliefd wordt. Samen ontdekken ze Amerika, waar ze op zoek gaan naar het geheim van de verborgen Gouden Tempel.

avatar van Purmerend
Ik heb de Nederlandse versie gezien, met Carlo Boszhard als Pico. Hij heeft dat leuk ingesproken. 2*

avatar van FillumGek

Had ook de nederlandse versie gezien, alleen toen herkende ik Carlo nog niet ( gelukkig ) Maar hij was best leuk. Ik bedoel, wie houdt er nu niet van elfjes en pratende houtwormen

avatar van FredKrueger
ik heb de film in het Nederlands en Engels
ik vond deze film vroeger altijd leuk
maar 1 ding vroeg ik me altijd af: waarom maakten ze geen vervolg?
want een vervolg op deze film zou ik leuk vinden;)

leuke film, hier heb ik vroeger veel naar gekeken

het is idd wel spijtig dat er geen vervolg op is gemaakt

avatar van FillumGek
Soms moeten herinneringen gewoon herinneringen blijven. Vroeger heb ik me hier nog best mee vermaakt, maar na een herziening ziet het er allemaal nogal povertjes uit.

Zo is de animatie hopeloos verouderd, terwijl andere Disneyfilms die ouder zijn deze film makkelijk inhalen. De Nederlandse dialogen zijn zonder enige inspiratie ingesproken en zijn bij vlagen oliedom. Het verhaaltje is wel geinig, maar zit boordevol irritante personages. Verder is de film mierzoet. Voor jonge kindjes nog enigszins vermakelijk verder, vooral omdat de film wel erg kinderachtig is.

avatar van movie acteurs
Destijds op de CNR vhs band gehad.Niet iets wat je zomaar meer kan herinneren, maar vroeger was het best wel een amusant, vermakelijk filmpje. 3,0.