The Cowboy and the Lady (1938)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door H.C. Potter
met Gary Cooper, Merle Oberon en Patsy Kelly

Mary Smith (Merle Oberon) mag naar geen enkele nachtclub of andere uitgaansgelegenheid, omdat dat de politieke carrière van haar vader zou kunnen schaden. Toch gaat zij samen met twee dienstmeisjes op stap met enkele rodeo-rijders. Mary vertelt aan haar date 'Stretch' Willoughby (Gary Cooper) dat zij een kamermeisje is en werd mishandeld door haar vader. Nadat Stretch en Mary verliefd worden en halsoverkop trouwen, zit Mary met de nodige problemen: de onwaarheden die zij vertelde tegen Stretch en het geheime huwelijk wat haar vader niet mag weten.

avatar van Dutchfan
Een charmante komedie met een goed acterende Cooper in de hoofdrol.
Merle Oberon is ook goed,als het eenzame rijke meisje dat tijdens een rodeo verliefd word op cowboy Cooper.
Harry Davenport als haar sympatieke oom en Henry Kolker als haar ambiteuze vader doen het ook goed.
De decors zijn fantastisch.

nee, kut film

avatar van Dogie_Hogan
c4ssh3rn schreef:
nee, kut film
Zo, da's duidelijke taal...

Een aardige feelgood movie met Cooper op de romantische toer, ook aardige rol van western star Walter Brennan als Sugar, Merle Oberon als Mary Smith speelde wel goed maar is niet mijn type , ze is hier 27 maar lijkt vele male ouder.