ad

Geregisseerd door: Brian Avenet-Bradley

Met onder meer: Cheri Christian, Greg Thompson en Scott Hodges

Releasedatum: 1 januari 2005

Over Dark Remains

Na de afschuwelijke moord op hun dochter, vertrekt een treurend jong paar de stad uit om troost in de bergen te vinden. Het gebied waar zij naar toe gaan heeft een heel donker, geheimzinnig verleden. Vreemde overlijdensgevallen en merkwaardige gebeurtenissen beginnen zich voor te doen als zij daar verblijven. Het is aan hen om op zoek te gaan naar wat precies de reden is van hun verdriet en hoe zij dit verdriet de baas kunnen worden als zij dit willen overleven.

avatar van argus

argus

'Dark Remains' won de Best Feature Film Award bij het Rhode Island International Horror Film Festival eind oktober 2005. Deze film won ook de Best Horror Feature Film Award bij L.A.'s Shriekfest Horror Film Festival in september 2005.

Zou die nu in Nederland gaan draaien? We moeten het even afwachten. : Website .

avatar van Diesel

Diesel

Scary poster brr

avatar van ralfsjam

ralfsjam

overal stond deze film als goed beschreven, maar daar wil ik wel een paar kanttekeningen bij zetten. allereerst, de special effects en de schrik effecten zijn goed aanwezig. ook ik als doorgewinterde horror kijker schrok zelfs een paar keer! maar die 2 hoofdpersonen!! wat een trieste bedoening zeg! zij loopt de hele tijd rond met in het achterhoofd: "moeielijk kijken, moeilijk kijken!!" . en hij had beter in de as de world turns kunnen staan.

het is zo jammer als je een redelijk goede film gaat maken en je zet 2 van deze emotieloze softies neer. zo zie je maar.... 1 fout en je film gaat er aan. laat staan 2 fouten.

avatar van Pinhead29

Pinhead29

Sorry slechte cloon meerde films,

Voor spelbaar en kijk nu al 20 min niet en mis niks

Slecht acteer werk slecht camera werk

Slap verhaal

2.5 dus voor de leukheid

avatar van nickje76

nickje76

De film begon heel sterk. Met veel enge schrikmomenten! Dit zakte langzaam in tot aan het eind. Het einde begrepen wij helemaal niet. Het sloot totaal niet aan bij het begin van de film. Maar wel een 3 waard. Omdat tot aan het laatste half uur de film sterk is.

avatar van dvdfreak

dvdfreak

had niet verwacht van deze film dat ondanks de wat goedkope acteurs er zoveel schrikeffecten in zouden zitten!!

best beetje kippenvel gehad zo nu en dan

avatar van fritsy

fritsy

ik vraag me af dat sommige mensen deze film eigenlijk wel hebben gekeken (zo te lezen hiero)

ik was het al eens met ralfsjam en Pinhead29, komt joopie nickje76 er nog ff achter aan.

[met z'n sterk begin] en zakte in,.

( of heb ik iets gemist of zo) ik dacht juist anders om?

Ik heb nog nooit z'n langdraderige eerste half uur gezien in mijn leven dan deze film!.

maar goed toch 2* voor het spookiegeschrik.

avatar van argus

argus

Het eerste half uur was inderdaad ontzettend slaapverwekkend met al het gezeur over die krantenknipsels wat al een miljoen keer eerder is vertoond, gelukkig maakte het laatste half uur nog wat goed. 2½*

avatar van 606

die vrouw is eng

maar zeker spannend

nacht

inderdaad ik vond hem ook spannend, maar op de een of andere manier boeide de film mij toch niet echt..

red bull

kijken als je niks te doen hebt, verder is er niks aan

avatar van FillumGek

FillumGek

Aardig.

Het verhaal is standaard, maar wel wat warrig af en toe. Het laatste half uur snapte ik niet alles. Sowieso; wat had de dood van het dochtertje nou met dit alles te maken?

De hoofdrollen zijn weggelegd voor twee B-acteurs, waarvan die vrouw het meest irritant was met haar moeilijke blikken. De film kent inderdaad veel schrikmomenten. Soms wat flauw, maar vaak ook doeltreffend. Ik ben een paar keer flink verschoten op m'n stoel. Daardoor blijf je wel geboeider kijken. Typisch een film waarbij je voornamelijk op de achtergrond let om te kijken of je wat ziet bewegen of een verschijning ziet. De special effects van de geesten zagen er ook goed uit, evenals make-up.

Eerste uur erg vermakelijk, daarna zakt het wat in. Het is echter allemaal niks nieuws.

avatar van Erick1985

Erick1985

Erg goede horrorfilm, met een aantal zeer enge schrikmomenten. 4 sterren!

avatar van 606

Viel een beetje tegen nergens echt spannend.

Acteren ging ook nog net

2,5 ster

avatar van Demini

Demini

Het verhaal is niet bijster origineel. De regie, montage en muziek maken de film goed. De acteurs zijn echter van soap-niveau. Deze combinatie geeft een wat rare mengeling van klasieke horror, arthouse, en b-movie, met als resultaat toch een originele film, meer dan het bekijken waard.

avatar van Boeikens

Boeikens

Zeer matig ghostfilmpje.

Aanvankelijk waren de schrikmomenten nog best redelijk maar op de duur wer het langdradig en voorspelbaar daar steeds hetzelfde gebeurde. Ook de spanning was vrij zwak, maar dat lag misschien aan de lege acteurs.

Mijn ding was het niet.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Misschien iets te gespannen gisteravond?

Nu en dan veerde ik overeind met een beangstigend gevoel wat ik normaal niet zo snel heb maar met "Dark remains" kregen ze het voor elkaar, verscheidene malen.

Mooi verhaal, goede spelers en een aardige omgeving voor een griezelfilm, want dat is het.

Niet alleen bloederig gedoe maar ook scenes die echt griezelig overkomen!

Prima film en uitstekend vermaak!

avatar van knusse stoel

knusse stoel

FillumGek schreef:

Het dochtertje had maar een doel in de film en dat was haar ouders te waarschuwen voor het kwaadaardige wat leefde in het huis. Niets meer en niets minder. (denk ik)

• 20925 berichten

Film blijft maar door kwakkelen en is nog trager als dikke stront door een trechter ook wordt het nergens creepy of spannend een gemiste kans...

avatar van konynewortel

konynewortel

Nog steeds een van de betere, krijg helaas niet makkelijk kippevel.

Bij deze wel een paar keer!