Running Scared (1986)

Actie / Komedie

geregisseerd door Peter Hyams
met Billy Crystal, Gregory Hines en Steven Bauer

Danny en Ray zijn twee agenten in Chicago. Wanneer ze bij het oplossen van een zaak bijna vermoord worden, worden ze door hun captain op vakantie gestuurd. Key West geeft een totaal ander aanzicht over het winterse Chicago. Ze hebben het licht gezien, leveren hun badge in en besluiten een bar te openen in Key West. Eenmaal gestart ontdekken ze dat de drugsdealer, Julio, die hen bijna om zeep hielp op borgtocht vrij is.

Een van de leukste action comedy's.

Lekkere filkm ja... leuke actie. Gister op BBC1 gezien.
Goede film voor lekker onderuitgezakt op de bank met een zak chips! Hij krijgt van mijn 3 sterren omdat het natuurlijk een vrij simpele film blijft. Maar voor de lol die het geeft kan je hem zeker hoger geven. Een goede old-school buddy movie!

Ondanks het mager wraak verhaaltje is deze film toch uiterst vermakelijk. Enkele grappige scènes (de 'auto's op de metrobaan' scène bijvoorbeeld), leuke en gevatte dialogen, maar helaas wel weer het "Hollywood" einde.
Ik herkende ook de metrobaan scène en de eindscène; heb hem 'vroeger' ook al eens gezien dus.

Viel be herziening wat tegen. Alhoewel het jammer blijft dat de twee hoofdrolspelers een gelegenheidsduo bleven.

Hele leuke actiekomedie.
Billy Christal is hilarisch.
Lekker ontspannend geheel met een frisse soundtrack.

avatar van Poeha
Blijft één van de leukste (actie) komedies ooit.
De wisselwerking tussen Billy Crystal en Gregory Hines komt zeer goed uit de verf.

Zoals Lukic ook al zei: een lekkere buddy movie.

avatar van ewalk
Is die titelsong niet van Michael Mcdonald?

avatar van riesma
Erg leuk 80's filmpje zoals er zo veel in die tijd gemaakt zijn. Het grappige haantjesgedrag tussen twee politierechercheurs is vooral een veelvuldig terugkomend element in deze films.
Running Scared kijkt makkelijk weg. Er zit een weinig moeilijk verhaal in, veel humor, beetje romantiek, veel actie, beetje spanning. Kortom, een rasechte actie-komedie die geen moment verveelt.

avatar van brabusRUS
'How come the bad guys always have the good cars?'

Geweldige 80' sfeertje. Voorspelbaar, typisch, en erg 80', maar heel erg goed.. Goed chemie tussen de twee hoofdrolspelers. Hele grappig Billy Crystal. Lekker veel one liner grappen, lekker veel actie en een leuke auto achtervolging. Ook krijg je wat te zien van de stad Chicago.

Jammer dat ze geen vervolg hadden gemaakt.

Vond je Beverly Hills Cop leuk, dan vind je deze ook goed.

'You are detectives! Go and detect!'

avatar van DragQueen
Vermakelijke actieprent, met een prima combo van crystal en hines. ze brengen hun rollen erg leuk, en zijn gewaagd aan elkaar. het levert dan ook wel een paar leuke momenten op. verder is het verhaal niet bijster verheffend, en wordt de prent in leven gehouden door de actiemomenten en het bovengenoemde duo. 2,5 ster.

avatar van 606
Zeer vermakelijke actie / komedie en met een leuk duo.
Actie is goed en verhaal is simpel maar dat hindert niet.

3,5 ster

avatar van Karl van H.
Beetje 'n richtingloos jaren '80 vehikel met teveel subplots: twee love interests (waarvan één compleet overbodig), de bar in Key West (waar helaas niets mee wordt gedaan), het opleiden van twee nieuwelingen (wiens rollen marginaal zijn) en uiteindelijk ook nog het pakken van de bad guy (die het totaal aan charisma ontbreekt). Toch valt er nog genoeg leuks te beleven: Crystal en Hines vormen een leuk duo en af en toe valt er best wel wat te gniffelen. Toffe scènes ook, die achtervolging op de spoorrails en de taxi die in een vuilniswagen verdwijnt Prima eindscène ook, maar tegen de tijd dat de aftiteling over het scherm rolt ben je alweer grotendeels vergeten waar het nou eigenlijk over ging.

Aardige buddy-movie waarin twee agenten jacht maken op een drugdealer. Een uiterst mager verhaaltje dus met ook geen enkele verassing. Gelukkig kent de film wel een aantal goeie momenten waaronder de achtervolging over de rails en het einde mag er ook wezen. Billy Crystal en Gregory Hines doen het verder prima.

avatar van Thampon
Nog eens goed van genoten gisteren...

avatar van Filmkriebel
Matige buddy movie, zo typisch uit deze jaren... minder goed dan pakweg 48 Hrs en Lethal Weapon maar heeft zeker heel wat grappen te bieden. Alleen hebben Crystal en Hines (in tegenstelling tot bvb Eddie Murphy) niet echt het talent om op de lachspieren te werken. De film is soms ook redelijk praatziek en beide cops zijn onophoudelijke spraakwatervallen. Ook bad guy Julio was totaal niet dreigend of charismatisch. De film wordt wel nog gered door een heel goede chase scène en enkele geslaagde grappen.

avatar van StevenMighty
Iets minder dan ik ervan verwacht had nadat ik recent nog eens erg genoten heb van de Beverly Hills Cop films.

Danny en Ray zijn wel een leuk flikken duo maar ik mistte toch wat meer humor aan de hilarische kant. Het had ook leuk geweest dat er wat meer gedaan werd met hun tijd in Key West zoals hun politiewerk dat daar verder ging ofzo.

De muziek zat wel goed met Sweet Freedom van Michael McDonald, al hadden er toch wat meer typische jaren 80 songs mogen inzitten.

Geen grootste komedie maar wel leuke ontspanning.

2,5 sterren

avatar van Insignificance
Beverly Hills Cop, 48 Hours, Lethal Weapon; een film die z'n stinkende best doet om het motortje van dat soort hits te vinden, maar dat wil niet echt lukken. Hyams is een actieregisseur, terwijl de film maar al te graag ook een komedie wil zijn. Als dat wil slagen heeft dat iets met je hoofdrollen te maken. Hines slaat zich er aardig doorheen, Crystal komt heel wat minder voor de dag. Vooral als hij vol voor de grap gaat. Met als dieptepunt die imitaties. Oef..

Als hij dat achterwege laat, komt-ie gek genoeg veel beter over. Tekenend voor de film. De humor en het buddy gehalte zijn te geforceerd, het komt zelfs regelmatig de actie regelmatig komt verstoren met van die schijtlollige opmerkingen tussen de capriolen door. Ergerlijk. Verder zijn die segmenten wel goed te pruimen, Hyams tovert een paar aardige fratsen op dito locaties tevoorschijn, maar zijn duo is niet sterk genoeg om dit over de streep te trekken.

avatar van missl
Leuke politiefilm met jaren 80 muziek. Heel vermakelijk.

avatar van Capablanca
Op een bijna beangstigende manier verouderd. Ik word oud!

avatar van Roger Thornhill
Om de een of andere reden een beetje een vergeten film die ik eigenlijk ook maar zelden in de winkel heb zien liggen (in de tijd dat er nog gewoon meerdere DVD-winkels in ons straatbeeld waren). En wat dat vergeten betreft, ook ik wist er niet veel meer van, behalve dan dat ik me er indertijd prima mee vermaakt heb èn dat de heren op een gegeven moment T-shirts met opgeschilderde borsten droegen. Bij (eindelijk) herziening heb ik me weer uitstekend vermaakt met de dialogen en de chemie tussen beide hoofdrolspelers, hetgeen niet zozeer de voornaamste alswel de enige redenen zijn om deze film te kijken, want de plot stelt werkelijk helemaal niets voor, maar zonder dat je dat op de een of andere manier had kunnen voorzien vormen Crystal en Hines samen een geweldig koppel, en daar gaat het hier om. O, en misschien dat een eighties-hater zijn hart nog zou kunnen ophalen aan de gedateerde kapsels, kleding, schoeisel en muziek, maar daar heb ik me maar niets van aangetrokken. Al met al nog steeds een leuke film, niet meer zo grappig als dertig jaar geleden maar nog altijd vermakelijk (ja, ook die T-shirts).