What the Bleep!?: Down the Rabbit Hole (2006)

Documentaire / Drama

geregisseerd door Mark Vicente, Betsy Chasse en William Arntz
met Marlee Matlin, Elaine Hendrix en Barry Newman

Op haar Alice in Wonderland-achtige reis, desintegreert het saaie leven van Amanda (Marlee Matlin) steeds verder, en wordt de onzekere wereld van de kwantummechanica steeds zichtbaarder onder het oppervlak van de alledaagse realiteit. Maar haar leven dient nu meer als een menselijke toetssteen voor de mystieke en met steeds meer raadselen omgeven wetenschap die uit de doeken wordt gedaan. De wetenschappers zijn de echte sterren, maar het zijn en blijven ook mensen die met hun informatie de intelligentie van de gemiddelde kijker niet overstijgen. Ze maken duidelijk op welke manieren mensen met elkaar en met de kosmos verbonden zijn, en hoe wij met ons allen de werkelijkheid beïnvloeden.

avatar van otherfool
What the Bleep maar dan met een uur extra uitleg en voorbeelden, precies wat ik zocht. Stukje met de waves en de marbles zelfs lichtelijk fascinerend. Welkome toevoeging op het te vage 1e deel.

3,5*.