La Niña de Tus Ojos (1998)

Alternatieve titel: The Girl of Your Dreams

Spanje
Drama / Komedie

geregisseerd door Fernando Trueba
met Penélope Cruz, Antonio Resines en Jorge Sanz

1938: Joseph Goebbels wil zijn nazi-gedachtegoed ook in Spanje en Latijns-Amerika populair maken en vraagt een Spaanse filmploeg om een film op te nemen in Duitsland. In Spanje woedt een burgeroorlog en de groep is blij alsnog een film te kunnen realiseren. Ook al storen ze zich aan het idealisme.

Wie heeft deze film gezien?

avatar van petey
druk op stemmen en dan zie je wat dat gedaan heeft. In dit geval alleen Henk (Stinissen).

De dvd ligt trouwens goedkoop bij FRS.

verleden maand op canal+.

Soms irritant, goed einde.

avatar van narva77
Spaanse film (met Spaans en Duits) over het maken van een Spaans-Duitse co-productie; erg vermakelijk.
Penélope Cruz was erg op dreef

avatar van ¤smas¤
tjah wat zou ik er over zeggen....de film is aan de ene kant best maf...maare daarin tegen vind ik het einde wel weer mooi....maare dat maakt de film zelf er niet beter op...2*

avatar van Mads Smikkelsen
Heerlijke melige komedie met een geweldige Penelope Cruz!! Zooooo flauw dat het weer leuk wordt.

Goede tragi-komedie, met een uitstekende Penélope Cruz.
Hoewel het verhaal zich afspeelt tijdens de nazi-overheersing in Duitsland en alle gevolgen die dat met zich meebracht, Jodenhaat, deportaties en dergelijk, heeft de film toch enkele grappige momenten.
Ik heb er toch wel plezier aan beleefd al is het dat geen echte kaskraker.

avatar van arno74
Het vervolg op deze Goya-winnaar, met dezelfde hoofdrolspelers en van dezelfde regisseur, is in de maak: La Reina de España (2017).

Het idee is goed, maar de uitvoering is niet al te best. Het is te druk, te onsamenhangend en het verhaal is niet goed uitgewerkt. Op zich is die tolk die Goebels steeds moet vertalen grappig bedacht, maar daar had toch veel meer uitgehaald (grappiger) kunnen worden? Jammer, een hoger cijfer zit er niet in, ook niet door de borsten van Penelope Cruz..

avatar van david bohm
Vooral het eerste gedeelte van de film kan mij nogal bekoren. De personages komen aan in Duitsland en worden geïntroduceerd en dit gaat gepaard met aardig wat goede grappen over onder andere de culturele tegenstellingen tussen Duitsers en Spanjaarden.
Interessante, sterke cast. Hoe de verhaallijn verder wordt uitgewerkt vind ik wat minder. Maar al met al een leuke film om gezien te hebben.