Waterborne (2005)

geregisseerd door Ben Rekhi
met Shabana Azmi, Orson Bean en Christopher Berry

Los Angeles is in chaos door een besmette waterbron. Hoe ver zullen en kunnen mensen gaan om aan hun eerste levensbehoeften te komen, als deze plots een schaars goed geworden is? Een indische winkeleigenaar en zijn zoon worden gediscrimineerd en geterroriseerd nadat ze de prijs van water hebben verhoogd. Twee studenten ontvluchten de chaos van de stad maar daarmee wordt hun vriendschap tot het uiterste getest. Twee soldaten hebben bevelen om onder alle voorwaarden de orde te bewaren.

avatar van balosa
deze film vertelt het verhaal van enkele personages, het kon me niet echt boeien en aan die drugsverslaafde kreeg ik zelfs een gloeiende hekel ik was ook blij dat hij de pijp uit ging uiteindelijk de film was verder in een laag tempo en boeide dus niet 2*

leon1970
wat een prul van een film.
Een echte B film, zonde van de tijd.
Geen moment boeiend.

waardering: *

avatar van too-sweet
Er had meer in deze film kunnen zitten. De verhaallijn sprak me wel aan.Alleen de uitvoering vind ik minder.
Een film waarin meerdere personages gevolgt worden vind ik meestal niet zo best.Er wordt dan nooit iets of iemand diepgaand gevolgd en de film blijft dus oppervlakkig.
Verder vond ik de muziek soms echt storend en die drugsverslaafde wat overdreven.
En ook het einde kon me niet echt overtuigen.
Een hele slechte film is het niet,maar ook zeker geen top film.
2 sterren

Leuke poging een beetje in de stijl van crash maar helaas.

verhaal op zich is goed, maar helaas onbreekt het aan creativiteit en spanning. Heb hem met tegenzin uitgekeken.

avatar van Erwinner
Ik vond hem best leuk, had alleen wat anders verwacht maar desondanks een redelijke film

Waardeloze film, Al kreeg ik er geld voor dan nog zou ik deze film nooit meer van mijn leve opzetten. Deze mensen verdienen een award voor het uitbrengen en het spelen van de slechtse film van de eeuw!

avatar van nightbreed
Deze film volgt nauwkeurig de platgelopen paden van de rampenfilm.
Zeer standaard krijg je een paar verschillende mensen te zien die verschillende verhaallijnen vormen en zeer standaard zijn er wat soap-achtige subplotjes aan toegevoegd.
De regie is nogal irritant met die constant bewegende camera, pfffff wat werd ik daar moe van zeg.
Omdat ze film zo lekker kort was had ik net niet genoeg tijd om me echt aan de film te gaan ergeren.

Verhaal sprak me wel aan maar het werd hopeloos uitgevoerd. Ook dat cultuurverschil, leuk maar in een rampenfilm? Ik had nogal het gevoel dat het nergens naar toe ging en het einde was ook matig.

avatar van The_Game
Wel een leuk bedachte film, alleen was de uitwerking te mager. De personages waren niet boeiend genoeg in het begin van de film, daarom had ik de film liever wat langer gehad. Een groot pluspunt was de soundstrack van de film, gemaakt door Dredg.

avatar van Pantoffel
Gelukkig duurt de film niet te lang.
Ik vond hem nog wel meevallen.

avatar van latrat
op zich geen slechte film, maar het raakt nergens een genre aan. Het is geen thriller, geen drama, en het water-vergiftigd-thema is eigenlijk helemaal niet belangrijk in de film.

avatar van huVILEub
Mooi verhaal, wat helaas niet erg sterk is uitgevoerd. Acteurs waren matig.De camera hadden ze wel op een statief mogen zetten.
Er kwam niet echt spanning, geen ander gevoel. Dit verhaal had veel beter uitgewerkt moeten worden. De film was gewoon standaard.