Angels over Broadway (1940)

geregisseerd door Lee Garmes en Ben Hecht
met Douglas Fairbanks Jr., Rita Hayworth en Thomas Mitchell

Charles Engle (John Qualen) wordt betrapt op fraude. Hij is ten einde raad, schrijft een afscheidsbrief en begint door de stad te dolen. Bill O'Brien (Douglas Fairbanks Jr.) is een kleine crimineel die denkt dat Engle rijk is. Hij schakelt Nina Barone (Rita Hayworth) in om Engle tot kaartspelen te verleiden. Nina stemt toe, maar is meer geïnteresseerd in O'Brien zelf dan in zijn vuile spelletjes. Ondertussen vindt een dronken medekaartspeler de afscheidsbrief van Engle en bedenkt daarom een eigen plan om Engle's leven te redden.

avatar van Dogie_Hogan
De filmposter: Link