The Stratton Story (1949)

geregisseerd door Sam Wood
met James Stewart, June Allyson en Frank Morgan

Monty Stratton werkt hard op de boerderij, maar verdient wat bij als pitcher. Hij krijgt een kans bij de Chicago White Sox, trouwde, werd vader en op een dag verloor hij een been en moest hij weer van de basis af trainen.

neo (crew)
een van de betere sportfilms die ik ken met het realistisch weergeven van de sport en een mooie rol van stewart als manke pitcher. 3.5 sterren

avatar van Scorpio11
Prachtige - op ware feiten gebaseerde - film over een honkballer die op wilskracht en doorzettingsvermogen weer aan de top probeert terug te komen.

avatar van trebremmit
Niet echt heel bijzonder deze film, de leukste scenes waren die waarin honbal gespeeld werd.
De rest was een beetje vlak en het voelde alsof het verhaal snel werd afgewerkt.
Toch kijkt de film wel lekker weg en is hij zeker leuk om een keer gezien te hebben.

Redelijke feel-good-movie waarin een pitcher zijn been verliest door een ongeluk. Maar daardoor geeft hij zijn sport en zijn leven nog niet op. Een aardig verhaal, ook al is het snel duidelijk welke richting het opgaat allemaal. Uiteraard blijft het een plezier om James Stewart aan het werk te zien, en June Allyson is een goeie aanvulling.