Genre: Film noir / Thriller
Speelduur: 122 minuten
Alternatieve titels: Stray Dog / 野良犬
Oorsprong:
Japan
Geregisseerd door: Akira Kurosawa
Met onder meer: Toshirô Mifune, Takashi Shimura en Keiko Awaji
IMDb beoordeling: 7,8 (18.835)
Gesproken taal: Japans
On Demand:
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Nora Inu
"... The Suspense Filled Story of 7 Bullets!"
Een politieagent raakt zijn pistool kwijt en gaat op onderzoek uit. Hij raakt langzaamaan geobsedeerd door z'n zoektocht, vooral als hij tot de ontdekking komt dat er moorden worden gepleegd met zijn eigen pistool.
Externe links
Acteurs en actrices
Det. Murakami
Det. Sato
Harumi Namiki
Harumi's mother
Girl
Wooden Tub Shop woman
Kogetsu Hotel manager
Video's en trailers
Reviews & comments
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Vermakelijke film-noir uit de beginperiode van Kurosawa. Mifune en Shimura acteren sterk en de film bevat een aantal prachtige scene's. De finale van de film is grandioos mooi. Kurosawa schetst een broeierige stad waar criminaliteit het straatbeeld dicteert. Dit was te wijten aan de armoede en schaarste in Japan in die periode. Toch geef ik deze film 'slechts' 4 sterren; De film bevat hele langdradige gedeeltes die de vaart uit de film halen en het vertelde verhaal ging me niet zo aan 't hart. Maar de film is zeker de moeite waard!
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Bewust een Kurosawa gehuurd die eens niet vol Samurai-mannetjes zat Het verhaal trok mij ook niet zo, maar de sfeer, het acteerwerk en de chemie tussen het duo Mifune (onherkenbaar!) en Shimura maken deze film tot een prettige zit. De setting deed me trouwens meerdere malen aan Se7en denken... Ook een stad waarvan de sfeer reflecteerd op het verhaal dat we zien, mooi!
3,5 *
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Loze woorden na zo'n prachtige herziening. 4,5*
stinissen (crew films & series)
-
- 22196 berichten
- 66786 stemmen
Voor mij een van de betere films van Kurosawa.
as
-
- 3543 berichten
- 5866 stemmen
Voor mij een van de betere films van Kurosawa.
bennie jolink
-
- 391 berichten
- 2408 stemmen
deze film is wel stijlvol en geeft vooral een mooi tijdsbeeld, maar volgens kurosawa zelf (en daar ben ik het wel mee eens) is het een van zijn meest technische films, waarin je maar op een paar momenten emotioneel bij de film betrokken raakt.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
deze film is wel stijlvol en geeft vooral een mooi tijdsbeeld, maar volgens kurosawa zelf (en daar ben ik het wel mee eens) is het een van zijn meest technische films, waarin je maar op een paar momenten emotioneel bij de film betrokken raakt.
Inderdaad. Prachtig gefilmd met als absoluut hoogtepunt de bijna eindscene met de shoot-out in het bos. Wat een shots.
Emotioneel deed het me niks (behalve dan de spanning). De beweegredenen van de hoofdrolspeler om er alles aan te doen zijn 'Colt' terug te krijgen overtuigt niet. Ook het acteerwerk van het danseresje ging er niet in deze keer. Deze twee storende factoren zijn debet om mijn stem niet hoger uit te laten komen dan 4 sterren.
Een Kurosawa-film is een zeer effectief genotsmiddel...
marcelgg
-
- 72 berichten
- 147 stemmen
nu op ebay: een boxset van kurosawa met acht films voor tien euro of zo...
niet van mij, hoor, maar wel goedkoop
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Een Chinese box ? Laat maar dan.
Trouwens merkwaardige fouten, The Hidden Fortress is van 1958 ipv 1949.
jordybeukeboom
-
- 6793 berichten
- 2422 stemmen
Vreemd verhaal, wat af en toe ook wat moeilijk te volgen is. Maar verder op zich best interessant, Mifune is lekker naief als het jonge politiebroekie, maar ook wel ontroerend omdat hij het zich allemaal zo aantrekt. Daarom is het einde wel fraai, omdat hij dan toch laat zien een sterke jongen te zijn die de boef letterlijk kan pakken. Ook de hoofdinspecteur acteert goed en is een karakter waar ik om moest glimlachen. Verder vind ik de film hier en daar rommelig, amateuristisch en traag.
3 sterren
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Erg mooie film, er is veel chemie tussen de hoofdrolspelers Mifune en Shimura. Het verhaal was interessant en de uitwerking ervan prachtig. Weer een Kurosawa die me overdondert, ook de acteerprestaties zijn weer erg goed.
Een dikke 4*, maar dit zal bij een 2e kijkbeurt best omhoog kunnen gaan.
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
During the opening credits, there is footage of a panting dog. However, when American censors saw the footage, they assumed that the dog had been harmed. This run-in with American censors caused Kurosawa to remark that this was the only time he wished Japan had not lost WWII.
Bron: IMDB
LOL
sinterklaas
-
- 11634 berichten
- 3220 stemmen
Beetje vage film.
Alles loopt een beetje doormekaar en het is een beetje rommelig. Wel een goed eind jaren 40 sfeertje en een best wel redelijk verhaal. En soms was ie ook weer erg slaapverwekkend.
Die stukje met dat die man op de achtergrond steeds zijn deuntje herhaalt met de mondharmonica vond ik wel hillarisch
3
Zelva
-
- 2186 berichten
- 2671 stemmen
De finale van de film is grandioos mooi.
Loze woorden na zo'n prachtige herziening. 4,5*
Gelukkig maar, want ik zie ze toch ook echt niet.
NarcissusBladsp.
-
- 1630 berichten
- 600 stemmen
"Dolle honden staren zich blind op hun prooi"
Het mooie aan dit verhaal is dat simpel gegeven: "begiinnende rechercheur verliest zijn wapen" een intrigerende uitwerking krijgt. We krijgen een prachtige inkijk in het sociale leven van Japan vlak na de oorlog. De stijl is, voor mij, verbijsterend realistisch. Hoe langer ik keek des te meer bewondering kreeg ik hoe Kurosawa zijn film heeft opgezet. Het komt heel dicht bij een documentaire. Terwijl je eigenlijk naar een crimi kijkt. Er is geen spanning á là Hitchcock. Maar als je in mensen geïntereseerd bent is deze film van begin tot eind meeslepend. Ik ken weinig filmers met zo'n groot sociaal gevoel voor mensen. De eenling in de massa wordt met een vanzelfsprekendheid bewust gebracht zonder somberheid, maar erg nuchter en relativerend. Sato, die fenomenale Shimura, is daarvoor wederom exemplarisch: "Vermoedens hinderen het onderzoek. Naakte feiten!"
De verschillende soorten van mogelijke gemoedstoestanden die mensen doormaken toont Kurosawa met een grootse maar eenvoudige stijl. Elk shot is met zorgvuldigheid uitgekozen. Kurosawa heeft een speciaal oog voor menselijke ontvankelijkheid voor zowel het goede als het kwade en vooral de dunne graduele scheidslijn die, als moraal, tussen mensen in staat. Gewetensloos geworden dader en gewetensvol geworden speurder vechten op het eind als dolle honden.
Kurosawa preekt niet maar toont ons wat mensen kunnen bewegen en hoe ze kunnen terecht komen. En dat d.m.v een simpel gegeven.
Het rustige tempo versterkt de sfeer.....vele scénes ademen het echte leven. Ga voor dit meesterwerk rustig zitten...er gaat een Japanse naoorlogse wereld voor je open.
"Zodra die 40.00 op zijn, slaat hij weer toe. Eénmaal is nog geen gewoonte, maar twee keer maakt van 'n zwerfhond 'n dolle hond".
Een kleine maar zéér verdiende 5*
ps: Die hele uitdrukking "film noir" zegt me niks....tja het is een zwart/ wit film. De manie om films steeds maar in te delen. Als kleur toen even goedkoop was en technisch even praktisch was dit waarschijnlijk gewoon een kleurenfilm geweest..
fabbyke
-
- 392 berichten
- 1497 stemmen
"
ps: Die hele uitdrukking "film noir" zegt me niks....tja het is een zwart/ wit film. De manie om films steeds maar in te delen. Als kleur toen even goedkoop was en technisch even praktisch was dit waarschijnlijk gewoon een kleurenfilm geweest..
Film Noir wilt toch iets heel anders zeggen dan alleen maar zwart wit?
NarcissusBladsp.
-
- 1630 berichten
- 600 stemmen
Ik bedoelde: ik zie mensen nooit schrijven dat de film een prachtige "Film-Coleur " is! (een genre aanduiding voor feelgood movies )
Maar je hebt gelijk het is een genre aanduiding: van visueel en moreel duistere misdaadfilms uit de VS in de jaren veertig, die vaak geregiseerd werden door uit
Europa afkomstige regisseurs., die geinspireerd werden door misdaadliteratuur en het Duitse expressionisme.
Even opgezocht! Bedankt voor je correctie!
En was de eerste Kurosawa kleurenfilm pas in begin jaren zeventig? Opvallend!
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
Ik ben iets kritischer dan verschillende mensen hier. Mooie film, bij vlagen heel erg mooi, maar zeker niet een van mijn Kurosawa-favorieten.
Eigenlijk lijkt het uitgangspunt in het begin verdacht veel op Ladri di Biciclette (in een naoorlogse, er weer bovenop komende stad, veliest een man een essentieel ding om zijn beroep mee uit te oefenen en brengt daarmee zijn bestaan in gevaar), sowieso refereert de film aan het neorealisme, naast de noir-elementen.
Het begin ( vooral de zoektocht van de jonge Mifune) vond ik erg mooi. Mooi sfeerbeeld van de slechte wijken van het naoorlogse Tokyo en Kurosawa die tegelijk zijn technische mogelijkheden en afwijkende shots onderzoekt. In tweede stuk ligt de nadruk wat meer op de oplossing van de misdaad en dat deel was wat minder sterk vond ik. Verschillende bijrollen overtuigden me niet echt (die danseres inderdaad) en ik vond in deze film de setting sterker dan het verhaal en die speelde een minder grote rol in dat tweede deel. Best een mooi einde, dat wel.
Ik genoot, zoals ik al zei, vooral van de setting. met soms erg mooie kleine details. Zoals kleine straatjochies die door gaten in de muur van het stadion kijken naar een honkbalwedstrijd om een willekeurig voorbeeld te noemen. Dat maakt deze film. Plus het idee dat Kurosawa hier zijn mogelijkheden als regisseur aan het aftasten was. Ik weet niet of dat voor meer films uit deze (pre-Rashomon) periode geldt, want dit is de eerste die ik zie.
Dikke 3.5*
Vinokourov
-
- 3143 berichten
- 2909 stemmen
Wat een ellende: je pistool kwijt, er worden gepleegd met jouw pistool en zoals goede Japanners het betaamt: je voelt je een en al schuldig aan deze situatie! Weer een oerdegelijke film van Kurosawa, waarbij de beelden van de honkbalwedstrijd me gek genoeg vooral zijn bijgebleven .
italian
-
- 1391 berichten
- 262 stemmen
Voor diegenen die denken dat Kurosawa het verhaal van bij Ladri Di Biciclette heeft afgekeken om er zijn Japanse film mee te maken: de Italiaanse film werd pas twee jaar na zijn Italiaanse release in Japan vertoond en Stray Dog zou gewoon toevallig op ware Japanse feiten gebaseerd zijn.
Kurosawa heeft weer mooi werk afgeleverd.
Stray Dog is een veelgelaagde film noir, dat zichzelf in het naoorlogse Japan plaats en zo tegelijkertijd een fantastisch tijdsbeeld vormt. De personages spiegelen en zijn een product van een onstabiele samenleving, dat op zoek is naar een nieuwe identiteit om haar bestaan weer op te bouwen. Het feit dat ze zo goed in de context gesitueerd kunnen worden, maakt hen levensecht. Mensen kunnen wel eens hun wenkbrauwen fronsen bij Murakami: hoe kan zo'n jonge man zulke bezorgdheid en zenuwachtigheid uitstralen? Hij is een ex-strijder die overwonnen van het front naar huis terugkeert, hij is plichtsbewust en nederig. Hij herkent de situatie van de dief en kan er zich zodanig mee identificeren dat hij er zijn eigen inziet en zichzelf schuldig bevindt van die daden. Hij en de dief behoren tot de apuregeru-generatie (apuregeru – après guerre)
Want die dief is een generatiegenoot, iemand zoals hem. Terwijl Murakami voor een verdienstelijk en eerlijk leven koos in dienst van de wet en de staat, koos Yusa voor die andere optie die er overbleef, het criminele leven.
Wanneer Murakami doorheen de vieze achterbuurten van de stad zwerft, ziet hij en beseft hij hoe hij er uit zou kunnen gezien hebben en waar hij beland zou zijn en daaruit ontstaat die innerlijke wroeging die hem aanzet om verder te zoeken tot hij de dader zal vinden. Kurosawa prikkelt de zintuigen in die scènes: overlappende beelden, patronen die voortdurend herhaald worden, extreme close ups en dan die verschrikkelijk hitte! Het geeft allemaal zo mooi de innerlijke conflicten en dubbelzinnigheden van het personage weer!
Gelukkig heeft Murakami nog een houvast, het licht in de duisternis die hem moet redden van de waanzin: Sato.
De film kent een goed begin met die bovengenoemde zoektocht die verschrikkelijk mooi en dynamisch in beeld wordt gebracht. Maar dan zakt de film een beetje in elkaar in het middenstuk om dan opnieuw tot volle bloei te komen. Want het einde is geniaal!
De film bouwt naar een climax toe en het wordt steeds spannender (het begin van het einde is voor mij wanneer de stortbui begint). Mooiste scene uit de film: de twee mannen vallen uitgeput op de grond na een hevige en brutaal gevecht... met op de achtergrond bloemen en zingende kinderen ! Op dat moment wordt duidelijk hoe onzinnig geweld en meerbepaald het kwaad is en dat het alleen waard is om voor de wereld te vechten...
Ik denk dat David Fincher voor Se7en wel goed naar Stray Dog heeft gekeken!
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
Voor diegenen die denken dat Kurosawa het verhaal van bij Ladri Di Biciclette heeft afgekeken om er zijn Japanse film mee te maken: de Italiaanse film werd pas twee jaar na zijn Italiaanse release in Japan vertoond en Stray Dog zou gewoon toevallig op ware Japanse feiten gebaseerd zijn.
Interessant weetje. Ben wel benieuwd of Kurosawa in de tijd dat hij dit maakte nog helemaal geen neorealistische film had gezien eigenlijk.
italian
-
- 1391 berichten
- 262 stemmen
Interessant weetje. Ben wel benieuwd of Kurosawa in de tijd dat hij dit maakte nog helemaal geen neorealistische film had gezien eigenlijk.
Dat is ook bij me opgekomen. Het is niet moeilijk om hier neorealistische invloeden in te zien. Kurosawa bestudeerde (lees: apprecieerde) de westerse filmcultuur en dan vooral de films van Ford en de films die ik van hem gezien heb, hebben ook wel iets hollywoodiaans naar mijn mening.
Het speelde wel in zijn voordeel dat hij pas na Rashomon in het Westen bekendheid zou verwerven (weinig druk om Stray Dog te maken, geen commentaar op onoriginaliteit -plagiaat is een groot woord-) en dat Ladri Di Biciclette een jaar later in Japan zou uitgebracht worden (de gemiddelde Japanner zou Kurosawa's film als het origineel beschouwen).
Staat allemaal in een wel erg lovende biografie van Akira Kurosawa bij ons thuis.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
De 8ste Kurosawa die ik te zien kreeg. Over het verhaal ga ik hier niets vertellen, het staat in het plot. Wat we te zien krijgen is de zoektocht van de politieagent naar de boef die zijn wapen heeft. Ik vond het zeker een goed verhaal.
De acteurs waren natuurlijk goed, van Toshiro Mifune & Takashi Shimura kan je moeilijk anders verwachten.
Toshiro Mifune is voor mij een echte samoerai, het was voor mij even wennen om hem in een maatpak te zien in een rol die ik van hem niet gewend ben. Dat hij het goed doet als jonge onervaren politieman bewijst zijn veelzijdigheid als acteur.
Akira Kurosawa weet in deze film ook alweer een goede sfeer neer te zetten. Vooral de weersomstandigheden vallen op. Je ziet en voelt echt dat het drukkend warm is in de film. Ook krijgen we onweer en regen te zien. Kurosawa is een ware meester als het gaat om weersomstandigheden op het scherm te toveren. Dat laat hij wel in meer films zien.
Friac
-
- 1323 berichten
- 1056 stemmen
Ik ben iets minder enthousiast dan het gros van de posters. Ten eerste snap ik niet helemaal dat deze film als een soort 'film noir' beschouwd wordt, kan iemand mij precies vertellen welke film noir-elementen er zoal in Stray Dog zitten (zelf heb ik de traditionele elementen - ambigue moraliteit, femme fatale, sterk schaduwspel,... - voor ogen, en die vind ik niet terug moet ik eerlijk toegeven)? Ook het maatschappelijk portret dat Kurosawa schetst vind ik nu ook weer niet van zo'n bijzonder sterk niveau; dan vind ik dat tijdsgenoot Ozu films heeft afgeleverd die op dit vlak een pak mooier scoren dan Stray Dog, waar inderdaad een beetje wordt ingegaan op de armzalige toestanden in het naoorlogse Japan, maar nergens wordt het bijzonder of indrukwekkend voor wat de 'maatschappelijke schets' betreft vind ik.
Soit, de film zelf dan. Die heeft een vrij goed begin en een goed einde, met een middenstuk dat voor mij iets te zwak aanvoelde om top-Kurosawamateriaal te zijn. Gelukkig is vooral Takashi Shimura er nog om de interesse te wekken, hij speelt erg goed en zijn personage is bijzonder aimabel. Toshiro Mifune's personage en diens motivaties (in het begin moest ik denken aan Ladri di Biciclette, en hoe de zoektocht naar een voorwerp bij De Sica wel bijzonder overtuigend overkomt terwijl je bij Stray Dog toch een tikkeltje de wenkbrauwen fronst, ook al snap je de protagonist zijn innerlijke kwelling beter naarmate de film vordert) konden me nooit echt helemaal over de streep trekken.
Ook cinematografisch werd ik eerlijk gezegd nooit geheel overtuigd van de kracht van Akira Kurosawa, dan heb ik toch wel al veel mooiere dingen gezien in films als Yojimbo of Dodes'ka-Den. Maar de finale tussen de protagonist en de gangster is erg mooi aangepakt, met als hoogtepunt - zoals Italian reeds aanstipte - het moment waarop beide 'stray dogs' uitgeput in het gras vallen, terwijl achter hen kinderen zingen en boven hen de zon straalt en de bloemen in de wind waaien. Het échte einde van de film vond ik weliswaar een beetje matig.
Van Stray Dog had ik meer verwacht, voor mij is het voorlopig één van Kurosawa's mindere films. Maar het is en blijft Kurosawa, dus met een kleine 3,5* zit je sowieso niet verkeerd.
3,5*
MNV2
-
- 6932 berichten
- 1869 stemmen
In juni vorig jaar heb ik mijn eerste Kurosawa gezien, Shichinin no Samurai, sindsdien had ik me voorgenomen om meer van die Japanse klassiekers te zien. Dat is er uiteindelijk niet van gekomen en ook mijn tweede Kurosawa bleef uit. In plaats daarvan kreeg ik een andere interesse, het film-noir genre. Uiteindelijk ben ik daardoor dan toch nog aan mijn tweede Kurosawa gekomen, Nora Inu kreeg die eer. Mijn grootste kritiekpunt aan deze film is wel dat er enkele belangrijke film noir elementen ontbraken, zo werd er iets te weinig met schaduwen gespeeld of was het zwart-wit contrast hier minder overtuigend als in de meeste andere noirs. Verder miste ik hier de hebzuchtige femme fatale ook wel een beetje. Afgezien daarvan was het even sfeervol als de Amerikaanse films binnen het genre met aardig acteerwerk van Toshirô Mifune en Takashi Shimura als de twee dedectives. Kurosawa stopt er voldoende spannende wendingen in om de film onderhoudend te maken. Het trage tempo van het verhaal viel me ook wel op, de film leek dan ook langer te duren in tegenstelling tot zijn genregenoten. Verder was het een film dat gekenmerkt word door prachtig camerawerk en soms mooie dialogen (de eind-scène).
4.0 sterren
cinema.rex
-
- 307 berichten
- 232 stemmen
Was behalve door alles wat reeds is genoemd ook getroffen door het bijzondere gebruik van muziek in deze film. De evergreen La Paloma deed het heel goed bij de zweterige hitte van Tokyo.
En De Koekoekswals, die in veel films belachelijk zou klinken, contrasteerde juist weer heel mooi met de Japanse sfeer.
Mr_White
-
- 2067 berichten
- 0 stemmen
De minste van Kurosawa die ik tot nu toe heb gezien. Komt vooral omdat de film erg sleept, met name gedurende het eerste uur wanneer het onderzoek (en dus het plot) nog niet echt op gang is gekomen en er vooral veel rondgedwaald wordt. Daarna wordt het interessanter maar het tempo blijft laag. De film blijft dan ook alleen overeind door het acteerwerk van Mifune en Shimura en de uitstekende regie van Kurosawa, die ook hier weer de blauwdrukken afleverde voor toekomstige film clichés.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Nogal uitgesmeerd en heel traag lopend verhaal, met sentimentele en hysterische momenten die het drama veels te dik aan zetten. Begon me vooral te ergeren als Mifune weer begon te jammeren om zijn verloren Colt.
Uiteindelijk niet heel slecht, mede door een aantal goede bijrollen en een aardig slot, maar moest me er best wel door heen worstelen.
Het laatste nieuws
Rebel Wilson doet boekje open over wangedrag 'Borat'-acteur Sacha Baron Cohen, Austin Butler speelt alcoholverslaafde oud-honkballer | MovieMeter Recap
'Red Oaks' op Prime Video snijdt serieuze onderwerpen aan met veel humor: 'Dit verdient een cultstatus'
Welke films worden vanavond uitgezonden op televisie?
Eerste trailer uitgebracht van nieuw seizoen 'Mayor of Kingstown' met Jeremy Renner die is teruggekeerd na zijn heftige ongeluk
Bekijk ook
Seppuku
Drama, 1962
92 reacties
Tengoku to Jigoku
Thriller / Misdaad, 1963
98 reacties
Le Trou
Thriller / Drama, 1960
86 reacties
Jôi-uchi: Hairyô Tsuma Shimatsu
Drama, 1967
48 reacties
Ningen no Jôken
Drama / Oorlog, 1959
96 reacties
Dersu Uzala
Avontuur / Drama, 1975
85 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.