The Santa Clause 3: The Escape Clause (2006)

Familie / Fantasy

geregisseerd door Michael Lembeck
met Tim Allen, Ann-Margret en Martin Short

Santa Claus, alias Scott Calvin, heeft een groot probleem. Hij moet zijn gezin tevreden houden en dan is hij ook nog eens Kerstman... Alsof dat allemaal nog niet genoeg is moet hij ook nog eens de strijd met Jack Frost aangaan, die heeft zich namelijk voorgenomen Kerstmis over te nemen.

avatar van martinovitch
gisteren avond ge keken en ik moet zeggen na een minder deel twee was dit weer een aardig goed deel 3
vond het zeer mooi uitgewerkt en ook wel grappige scenes
voor mij 4*

avatar van jumpstylemovie
Leukste uit de reeks met eindelijk een leuke verhaallijn.
Wat ik hier niet zo veel zag was de kerstsfeer , zelfs al zie je de hele tijd een kerstman. Maar dat geeft verder niks. Gewoon een lollig filmpje

3***

avatar van JohnWilliams
Deel 1 is still the best!
Maar deze is zeker niet verkeerd. Heb hem laatst weer gezien.

avatar van martinovitch
Vrolijk Kerstfeest

hij is niet zo goed als de eerste twee films. maar hij is ook nog leuk om naar te zien. het verhaal was minder.

avatar van Legan
Het derde deel uit de Santa Clause reeks is zondert wijfel groots opgezet, maar faalt zowat op ieder vlak. Wat een kerstfilm in ieder geval moet hebben en uitstralen, is de kerstsfeer. En dat is hier echt niet aanwezig. Een ander groot minpunt is de humor. De grappen, zoals die van Tim Allen en Martin Short, komen totaal niet over. Het is gewoon te geforceerd, kinderachtig en nergens grappig. Wat betreft het verhaal zelf, of het acteren, of de dialogen, ... Die heb ik maar buiten beschouwing gelaten want anders...

1 ster voor jack frost

avatar van 606
JohnWilliams schreef:
Deel 1 is still the best!
Maar deze is zeker niet verkeerd. Heb hem laatst weer gezien.

Precies, ik zie het nu voor de 1ste keer en moet zeggen was een aardig filmpje.
Het idee frost was goed en decors waren prachtig.

3,5 ster

avatar van MC:T
Typisch: de eerste film valt mee, de tweede is minder en de derde is een afgekookt verhaaltje van de eerste twee dat gelukkig kan rusten op deel 1 en 2, op zichzelf was het helemaal waardeloos...

avatar van Phantasm
Echt geweldig vond ik het allemaal niet, povertjes, ik zit dus echt niet op nog een vervolg te wachten, vind het wel prima zo.

avatar van Nientje1980
Leuk onderoudend en een echte kerst familie film.
Ook mooi gemaakt, en grappig neergezet (af en toe een beetje te over the top, maar vind dat dat wel mag met dit soort typische amerikaanse feel good filmpjes)

avatar van Donkerwoud
Aardig sfeertje door de fantasievolle sets, maar het is wel duidelijk dat de franchise op zijn laatste benen strompelt en elk moment dood neer kan vallen.

avatar van Mr. Chiel
Stukken minder dan de eerste 2 films. Het leek nu ook nog meer op kinderen gericht. Minder humor ook, jammer. *3

avatar van ¿?ImAmused?¿
The escape claus,ja zo kan je natuurlijk wel 10 delen uitbrengen.
Maar helaas word het er niet beter op naar mijn mening.

Dick2008
Lijkt me, gezien de beelden in deze film, gewoon een voortzetting van deel 2. Martin Short is toegevoegd als Jack Frost. Ik heb toch vaak dat sequels leuker zijn dan het eerste deel. Maar dat is bij deze films niet het geval. Ook deze 3e film haalt het niveau bij lange niet van deel 1. Niet slecht gemaakt, maar een hoop magisch en fantasierijk gedoe, hou ik niet van. Ook is er maar weinig humor. Mocht er nog een deel 4 komen, sla ik die maar over. 2.0

avatar van jippie2010
Deel 1 is zeker het leukst, en na het mindere deel twee hield ik mijn hart vast voor het laatste deel.
Maar ik moet zeggen dat het toch een waardige afsluiter is.
Wat mij betreft in ieder geval een stuk sterker dan deel 2.
*3.0

avatar van Miszmi
Het blijft mijn minst favoriete van de drie. Het ergste aan deze film vind ik Jack Frost, maar zonder hem heb je gewoonweg geen film in dit geval. De kerstsfeer mist eigenlijk ook volledig in dit deel. Op alle fronten scoort het dus vele malen slechter dan de eerste twee delen.

Gelukkig blijft de cast hetzelfde, slechts bij de elfen zijn er wat veranderingen. Zo missen Bernard en Judy als elfen, maar na zoveel keer gezien te hebben, ben ik daar nu wel aan gewend. De acteerprestaties liggen ook op hetzelfde niveau als de vorige versies, waar Charlie in dit geval maar een zeer kleine rol speelt.

Het blijft jaarlijks traditie om deze film te kijken na het eerste en tweede deel, maar het verbaasd mij ieder jaar weer dat het steeds meer mee lijkt te vallen. Ik blijf Frost een vreselijk personage vinden, maar toch kan ik verhaal zelf steeds meer waarderen. Daarom toch mijn stem naar een krappe voldoende gebracht, namelijk 3*.

avatar van Kondoro0614
The Santa Clause 3: The Escape Clause

Zo dat was dan de laatste film uit de The Santa Clause trilogy. Toch vind ik dit de minste uit deze reeks. Hoe de eerste The Santa Clause film redelijk origineel was, ik kende deze nog niet en ik weet en ken ook geen voorgangers, maar dit derde deel deed het er toch erg van onder. Hoe de eerste (zoals net verteld) een origineel verhaal heeft lijkt het erop alsof Michael Lembeck en Warner Bros er echt een derde deel uit wouden trekken waardoor er een te gehaaste, totaal saai en trage derde film uit kwam.

Helaas, de voor mij leukste kerstmannen in de films: Tim Allen heeft meegewerkt aan dit project, ben er erg van geschrokken dat ze dit nog door hebben gezet. De film kende geen pit, er was niets spectaculairs aan.. Ja, er waren weldegelijk ‘leuke’ scenes maar echt lachen doe je niet meer. Waar het eerste deel nog een familie prettige film was, is dit derde deel flink gezakt op niveau en klasse.

Over Elizabeth Mitchell is er niet veel te klagen ( ). Zoals ik al zei vind ik het jammer dat Tim Allen heeft mee gewerkt aan The Santa Clause 3: The Escape Clause, een nare titel voor in zijn biografie. Ik heb me persoonlijk het meest geïrriteerd aan Martin Short, hij speelt de personage: Jack Frost. Nee, echt waar, bah! Verschrikkelijk vond ik hem.

Het verhaal was redelijk. We beginnen bij Mrs. Santa die voor de klas staan. Die koters willen wel eens wat spannends, een ander stof of ‘verhaal’ zoals je het ook kan beamen. Mrs. Santa verteld het verhaal van de periode dat ze zwanger is, vlak voor kerst. Wanneer het legendarische team of hoe je het noemt, bij elkaar komt besluiten ze dat Jack Frost bij de kerstman mee moet.

Jack Frost is niet slim, dat is de duivel bij kerst. Wanneer de kerstman wegvliegt en hij de familieleden op gaat halen begint het gezeur met Jack Frost. Hij zorgt er voor dat hij bij de magische snowglobe collectie komt van de Kerstman, wanneer de J. Frost deze bal te pakken krijgt neemt hij de rol van kerstman over en zorgt voor totale chaos (deze chaos is het bekend maken van de geheime locatie). Wanneer kerstman weer heel simpel terug in zijn vak komt, komt het baby’tje ook en eindigt de film langzaam.

Nee, ik ben zeker niet gecharmeerd van dit derde deel. Erg laag niveau filmpje die ik niet kon waarderen noch leuk vinden. Dikke mislukking!