Gridlocked (2015)

Canada
Actie

geregisseerd door Allan Ungar
met Dominic Purcell, Cody Hackman en Stephan Lang

Voormalig SWAT-agent David Hendrix heeft alles onder controle. Hij is hoog opgeleid, zeer competent en er is niets wat hij niet aankan. Tenminste, dat is wat hij denkt. Maar dan ontmoet hij Brody Walker, een losbandige ster wiens carrière in het slop zit. Walker heeft slechts een kans om zijn fouten goed te maken en te voorkomen dat hij in de cel belandt. Walker moet een tijdje meerijden met de politie om zogenaamd zijn mogelijke toekomst onder ogen te komen. Voor Hendrix is Walker slechts een blok aan zijn been, maar als de hel losbreekt moet het onwaarschijnlijke duo op elkaar vertrouwen.

13 BERICHTEN 4 MENINGEN
avatar van Kondoro0614

geplaatst: 31 januari 2016, 19:34 uur [permalink]
Dominic Purcell (Blegh!).

avatar van DiDa
geplaatst: 2 juni 2016, 09:46 uur [permalink]

avatar van boemboem27
geplaatst: 28 juni 2016, 15:06 uur [permalink]
hele vette actiefilm met een zeker niet slecht spelende Dominic Purcell.
verhaaltje stelt niet veel voor maar dat is niet nodig voor dit soort films
uiteraard veel ongeloofwaardige dingetjes maar ach het gaat om de vette actie
ook nog een mini rolletje voor Vinnie Jones en Danny Glover
wordt niet op een kogeltje meer of minder gekeken.
zeker het bekijken waard..

avatar van filmkul
geplaatst: 28 juni 2016, 22:41 uur [permalink]
Aardige actie film die doet denken aan Assault On Precinct 13. Het verhaal is simpel en niet altijd even logisch, maar passend voor het genre. De opbouw is goed en de spanning wordt gedurende de film sterk opgevoerd. De actie scenes zien er prima uit en zijn soms hard. De aankleding is redelijk en alles ziet er verzorgd uit. Purcell doet het prima als nuchtere actieheld. Hackmans rol heeft weinig toegevoegde waarde en had net zo goed er uit geknipt kunnen worden. 3.5

avatar van Master Blaster
geplaatst: 16 juli 2016, 23:57 uur [permalink]
aardig

avatar van Escobar
geplaatst: 26 juli 2016, 01:42 uur [permalink]
Ik heb hem net gekeken en ik vond hem wat tegenvallen. Met name in het begin is het verhaal wat warrig en doordat de film voor 90% in 1 pand zich afspeelt vond ik het ook wat saai. Vinnie Jones en Danny Glover doen wat je van ze verwacht maar hun rolletjes zijn klein. Dominic Purcell vond ik redelijk maar voelt wel geremd.

Als je van actiefilms houd is het te doen maar verwacht niet teveel. * 2.5

geplaatst: 30 juli 2016, 09:20 uur [permalink]
Niet vervelend om naar te kijken en kwa film ontstijgt "Gridlock" net de gemiddelde RTL7 vrijdag diep in de nacht film . Toch.blijft het allemaal vrij standaard.
Er is wat humor en vooral veel actie.
Soms lekkere botte scenes.
Best lange speelduur, bijna 2 uur.
2.5*/3*

avatar van DiDa
geplaatst: 31 juli 2016, 15:19 uur [permalink]
Lekkere vette ouderwetse actieknaller!! Zo mogen er meer gemaakt worden!

avatar van keimpeS
geplaatst: 4 augustus 2016, 15:55 uur [permalink]
Standaard actie-film die best leuk is, maar meer ook niet!
Hou je van actie-films dan moet je deze zeker eens gaan zien, met het verstand op bijna nul!

avatar van jeroentjuhhhhh
geplaatst: 12 augustus 2016, 08:36 uur [permalink]
Kan me er niet in vinden dat dit een ouderwetse knaller is. Waarom is er dan dat ongelooflijk irritante verhaallijntje met die ''superster''? Lijkt wel een tienerfilm. Echt ontzettend niet grappig. Purcell is op dat vlak (en op vele andere...) erg gemankeerd. Wat betreft actie is het degelijk, maar niet beter dan de gemiddelde Seagal flick. En dan heb je tenminste nog een ouwe baas met gezichtshaar Glover in een bijrolletje als security guard, maar niet heel verheffend. Verder niet bekend met het werk van Ungar, maar wil Tapped Out (2014) nog wel een kans geven.

avatar van DjFrankie
geplaatst: 23 april, 23:28 uur [permalink]
Redelijk alleen dat Brody Walker personage is totaal overbodig en ongeloofwaardig.

avatar van IH88
geplaatst: 14 juni, 18:53 uur [permalink]
Only one way out…

Wanneer de actie losbarst excelleert Gridlocked. Jammer genoeg duurt het te lang voordat de film op dit punt aanbelandt. Dat hele gedoe met een filmster die onder de hoede komt van een chagrijnige politieagent boeit niet echt.

Dat komt ook omdat Purcell en Hackman niet de beste acteurs zijn (een understatement). Op het laatst worden de good guys (en een verrader) ingesloten door de bad guys en wordt het beter. Gave vechtscènes met aardig wat spanning en zelfs wat humor (de vechtpartij tussen Purcell en Vinnie Jones is heerlijk). Ontzettend jammer dat hele film niet zo is.