Bon Cop, Bad Cop (2006)

Canada
Actie / Komedie

geregisseerd door Eric Canuel
met Patrick Huard, Colm Feore en Lucie Laurier

Op de grens van Franstalig en Engelstalig Canada wordt een lijk gevonden. De politie ruziet even over wie de zaak moet krijgen, want het hoofd van het lijk ligt in Quebec en de voeten in Ontario. Er wordt besloten er een gezamenlijke zaak van te maken en zo komt het dat twee rechercheurs de moord moeten zien op te lossen: David Bouchar, een onbehouwen 'Franse' lomperik die geen enkel respect heeft voor regels en procedures, en Martin Ward, een door de wol geverfde 'straight cop' die alles volgens het boekje doet en alleen geweld gebruikt als het echt niet anders kan.

avatar van fritsy
Trailer was niks en film is frans talig ook nog.

ik vind hem goed leuke en goeie actie

Heb je zeker alleen een stukje Franstalig van de trailer gezien want hij is Frans/Engelstalig.Ik vind het een goeie film en 3,5 waardig

avatar van fritsy
Nee mijn fout ik had de french trailer gezien, maar naar jullie reactie heb ik de Film toch gekeken en klopt inderdaad het was best een leuke film 3*

avatar van hannes64
Yep...weer 1 van de betere frans/canadese films ( en dan bedoel ik actie-films.....ze worden er steeds beter op )
Department 36 was toch iets beter dan deze maar....hij ging erin als koek.
Leuke , aardige , humorvolle film.
Toch nog 3.5***

avatar van kleez
ik vond er niet zo heel veel aan! Wist me niet echt te
boeien! 2.5*

avatar van james_cameron
Dik aangezette aktiekomedie, een buddy-movie zoals ze die in Hollywood maakten in het begin van de jaren '90. Een beetje gedateerd dus, daar kan het mooie camerawerk, de hippe montage en de moderne soundtrack weinig aan veranderen. Oubollige humor, stereotypes en een voorspelbaar verhaaltje. De twee hoofdrolspelers doen hun best, maar het geheel wil maar niet van de grond komen. Desondanks een enorme hit in Canada.

avatar van Zeddicus
Leuke film, vermakelijke humor, maar geen topper. Lekker om een avondje op de bank mee te vullen...

Uitgekauwd concept dat echter in een leuk jasje is gestopt. Wat de actie en humor betreft valt de film wellicht ietwat tegen, maar het hoge tempo en de prima 'look' vergoeden veel.

avatar van nachtvlinder
de humor was apart en het is onderhoudend , maar toch is alles zo maf dat het me niet kan bekoren, crazy humor in gruweldaden is niet mijn ding, zonder de gruwelijkheden en met meer uitwerking van de liefde en erotiek had het iets leuks kunnen worden, voor mij

De rivaliteit tussen het engels sprekend gedeelte en Frans sprekend gedeelte van Canada zal daar veel meer gevoeld worden dan bij ons. Daarom knap om daar een humoristsiche film over te maken. zie dat bij de belgen niet gebeuren. Grappige en onderhoudende film. Goed uitgewerkte typjes, jammer dat Martin Ward en suzie niet wat closer werden. Goed camerawerk.

avatar van SubzeroX
altijd leuk 2 agenten die elkaar nog niet kennen en dat ze dan met elkaar moeten samen werken.
Hou daar wel van dit soort humor en actie

Brutale en droge film, maar vol cliché's en goedkoop sentiment. Camarawerk kan beter. Maar waarschijnlijk moet je deze film niet te serieus nemen.

Muggsy
Na het vinden van Therrien in het wegcafé verliest de film helemaal de pedalen. Daarvoor leek het geen typische cop/buddy-movie te worden desondanks er ook al wat grappen de revue gepasseerd waren. Ook de zoektocht naar de moordenaar en zijn motieven opende veelbelovend maar veel puzzelplezier was er voor de kijker uiteindelijk niet echt bij. De visuele stijl was wel verfrissend en acteerwerk was ook goed, nochtans was de 'chemistry' tussen de twee hoofdrolspelers niet bijster goed en het merendeel van de komische situaties te flauw.

avatar van John Lee Hooker
Magertjes.

Niemand wist echt indruk te maken. Vooral Patrick Huard kwam erg monotoom over en zo'n stalen gezicht vind ik eigenlijk altijd jammer.
Het hele boeltje is redelijk verzorgd met de juiste belichting, goede cameraposities en een prima montage maar het maakt nergens indruk. Dat komt gewoon door het saaie plot en het einde dat je al van 347 kilometer ziet aankomen.
De scène in de studio vond ik nergens op slaan, nogal vreemd gedrag ook van die presentator. En het stuk met die wietplanten snapte ik niet echt... ze werden blijkbaar high terwijl het hele zaakje in de fik stond.

Zo weer vergeten.

avatar van Grindhouse62
Geregeld zet ik een film op als blindganger. Pak gewoon een titel uit mijn collectie ga hem kijken zonder er iets over te weten. Bon Cop, Bad Cop was vanavond zo'n titel en was een schot in de roos. Een komische actie misdaad film, die toch redelijk spannend is en je aandacht er zeker bij houd. Een leuke film voor een regenachtige film dag. Een 3.0